۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۱۹

وزیری با کلید حل مشکلات صنف

ایتنا - خیلی دوست دارم برای یکبار هم که شده دولت محترم چند وزیر را مستقیما از بین مدیران و کارآفرینان موفق بخش خصوصی انتخاب کند.


این روزها به پاس تلاش نشریات و جامعه مدنی شاهد ارائه پیشنهادهای مختلف به رییس‌جمهور منتخب برای انتخاب وزرا هستیم.
البته این موضوع در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات اهمیت دو چندانی هم پیدا کرده است؛ چراکه دلیل نارسایی‌ها و نواقص چند سال گذشته سردرگمی فعالان و تعطیلی شرکت‌ها و مهاجرت متخصصان این مرز و بوم را به دنبال داشته است.

از دولت تدبیر و امید، امید آن می‌رود که دیدگاه‌ها و رویکردهای متفاوت مطروحه، در ذهن تصمیم‌گیران و مشاوران رییس‌جمهور منتخب اثر مثبت بگذارد و موجب انتخاب بهترین‌ها شود تا از این طریق مشکلات رفع شود یا کاهش یابد.
ظاهرا مجلس محترم هم به دنبال تصویب قانونی است که شرایط حداقلی از مولفه‌های مدیریتی را برای وزرا تعیین کند که هر کدام از ما هم باید مولفه‌های مطلوب برای وزرا و مخصوصا وزیر خودمان را نام ببریم.
به عنوان مثال همه وزرا باید آشنا به امور اداری و قوانین، دارای تحصیلات عالیه مرتبط، مسلط به یک یا دو زبان زنده دنیا و مومن و معتقد به مبانی جمهوری اسلامی ایران باشند.

اما آنچه از دیدگاه بنده می‌تواند در این برهه زمانی خاص برای انتخاب وزیر فاوا و وزیر صنعت حایز اهمیت باشد، به این شرح است:
- دارای خلاقیت و ریسک‌پذیری در انجام امور محوله و اجرای قانون باشد
- آشنا به امور و مشکلات مخاطبان وزارتخانه متبوع باشد
- فعال تمام عیار بخش خصوصی، مدیر و کارآفرین باشد
- اعتقاد عمیق به ایجاد فرصت‌های برابر داشته باشد 

خیلی دوست دارم برای یکبار هم که شده دولت محترم چند وزیر را مستقیما از بین مدیران و کارآفرینان موفق بخش خصوصی انتخاب کند.
ای کاش می‌شد این سنت‌شکنی اتفاق بیفتد و آنگاه، هم مردم و هم دولت اثرات آن را مشاهده می‌کردند.
در چنین وضعیتی آقای امیرحسین سعیدی نایینی برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و آقای اسدالله عسگرالاودی برای وزارت بازرگانی (صنعت معدن و تجارت) اصلح هستند.

البته رویکرد انتخاب مدیر و کارآفرین موفق از بخش خصوصی به عنوان وزیر یک نگاه جدید به موضوع است و احتمالا افراد دیگری نیز می‌توانند در این گردونه قرار بگیرند.
اما از آن جایی که این موضوع را در حال حاضر فقط در حد یک آروز می‌بینم، معتقدم که برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آقای نصراله جهانگرد گزینه بسیار خوب و نزدیک به خواست صنف است، چرا که ایشان با داشتن کوله‌باری از تجربه و دردآشنا بودن با مسایل صنف فناوری اطلاعات، می‌تواند کلید حل مشکلات این حوزه و راه‌گشای ورود فناوری اطلاعات و ارتباطات به زندگی و کسب و کار آحاد ملت ایران باشد. 
 
 
کد مطلب: 26798
نام شما
آدرس ايميل شما


مهدی حیدری
feedback
سلام
وقت به خیر
مطلب ((وزیری با کلید حل مشکلات صنف))
نوشته بنده می باشد و سایت شما ان را به نقل از همشهری اورده است بهتر نبود نام نویسنده را هم می اورید
با سپا س
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام