۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۸

بعدی، بعدی، بعدی (Next,Next,Next)

همین نرم‌افزارهای احاطه گر
ایتنا - به همه کاربران توصیه می کنیم هنگام نصب نرم‌افزار تنها بر روی گزینه Next کلیک نکنند و قبل از رفتن به مرحله بعدی کلیه توضیحات ارائه شده در همان بخش را بطور کامل مطالعه کنند.


ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که با نرم‌افزارهای مختلف احاطه شده اند. نرم‌افزارهایی کاربردی که زندگی ما را آسان تر کرده اند.
در جستجوها، نگهداری فایل‌ها و مدارک، ذخیره سازی اطلاعات، حتی گوش کردن به موزیک، چک کردن تلفن رستوران‌ها و یا برنامه زمان بندی حرکت قطارها در سفرهای درون و برون شهری، نرم‌افزارها به کمک ما می آیند.


به گزارش ایتنا از روابط عمومی شرکت ایمن رایانه پندار، نماینده رسمی و انحصاری شرکت پاندا سکیوریتی در ایران، اینها همه تنها بخش کوچکی از کاربردهای فراوان و البته رو به فزونی نرم‌افزارها محسوب می شود اما روی دیگر سکه چیست؟
ما در این بخش می خواهیم توجه کاربران را به روی دیگر این نرم‌افزارها جلب کنیم.

با دقت بخوانید...
بسیاری از این نرم‌افزارها بر روی بستر سیستم عامل هایی نظیر ویندوز و اخیراً بر روی تلفن های همراه هوشمند و سیستم عامل اندروید نصب می شوند.
مراحل نصب بر روی سیستم عامل های ویندوز اغلب به صورت خودکار انجام می شود و نیاز چندانی به دخالت کاربر ندارد.
این درحالیست که در فرایند نصب، کاربران بدون توجه به محتوای نوشته شده در هر یک از مراحل، تنها بر روی دگمه بعدی (Next) کلیک می کنند.

مراحل نصب برنامه‌ها بر روی سیستم عامل ویندوز شامل چندین مرحله مختلف است و باید کاربر هر یک از این مراحل را به دقت مطالعه کند تا با توجه به نیازها و سلایق خود نسبت به فعال کردن هر یک از این گزینه‌ها اقدام کند.
مثلاً نصب مرورگر بر روی ویندوز و تنظیم آن بر روی نوار ابزار، دریافت و یا عدم دریافت آگهی های تبلیغاتی بر روی ویندوز، تغییر ظاهر صفحه خانگی، دانلود نرم‌افزارهای بروز و جدید از روی سایت اصلی برنامه و... هر یک از جمله بخش هایی هستند که باید با دقت از سوی کاربر مطالعه و نسبت به نصب و یا عدم نصب آنها تصمیم گیری شود.
از این رو کنترل مرحله به مرحله نصب نرم‌افزار و بازبینی آن کاملا ضروری است. 

لازم به یادآوری است که هر برنامه جدید بعد از نصب حداقل به دو یا سه برنامه پیش نیاز احتیاج دارد. اما نکته اینجاست که زمانیکه علیرغم تمام احتیاط های لازم باز هم برنامه های اضافی و ناکارآمد را بر روی سیستم نصب کردیم، چه کاری باید انجام دهیم؟ چراکه برنامه‌ها به همان سرعت و سادگی که نصب شده اند پاک نمی شوند و نیاز به اجرای تنظیمات دیگری دارند.

یکی از شاخص های سلامت نرم‌افزارها داشتن پروانه تائید است. این نرم‌افزارهای مادر دارای نشانه مخصوصی برای پاک کردن محصول (Un installer) هستند که از طریق کنسول کنترل پنل و کلیک بر روی گزینه ADD & Remove نرم‌افزار مورد نظر را پاک می کند. یک روش بسیار ساده و کاربردی دیگر، استفاده از منوی استارت و انتخاب گزینه All Programs و کلیک بر روی Un installer است. ایجاد تغییرات در مرورگری که هنگام نصب نرم‌افزار برنامه های مختلف غیر قابل کاربرد بر روی آن فعال شده است کار چندان ساده ای نیست. مثلاً کاربر باید برای هر نوع تغییری به بخش تنظیمات مرورگرها (فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و کروم) برود وتنظیمات خاصی را برای غیرفعال کردن برنامه های مورد نظر خود انجام دهد.

به همین دلیل به همه کاربران توصیه می کنیم هنگام نصب نرم‌افزار تنها بر روی گزینه Next کلیک نکنند و قبل از رفتن به مرحله بعدی کلیه توضیحات ارائه شده در همان بخش را بطور کامل مطالعه کنند. 
 
 
کد مطلب: 26550
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام