کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تدبیر دولت تدبیر و امید برای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات

سايت خبری ايتنا , 27 خرداد 1392 ساعت 13:51

ایتنا - باور داشته باشیم که توسعه کسب و کار همه بخش خصوصی و حتی دولتی و نهادهای دانشگاهی و علمی و صنفی در گرو همین همفکری‌ها است.




محمد ثروتی *
بعد از چند سال طعم خوشی را احساس کردیم وقتی دکتر حسن روحانی به عنوان منتخب مردم در دوره جدید ریاست جمهوری کشور برگزیده شد و امیدواریم این انتخاب واقعی مردم فصل جدیدی را در توسعه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور به ویژه در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به ارمغان بیاورد.


واقعیت آن است که حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور در این چندساله دچار فرازهای اندک و فرودهای متعددی بوده است که باید هرچه سریع‌تر نسبت به آن چاره‌اندیشی کرد و برای این زخم مرهمی مهیا کرد.

ذکر تنهای مصیبت آن چه گذشته است عاقلانه نیست وقتی عبرت نگیریم و برای آینده راهی و چاره‌ای و درسی نیاموزیم.
پس باید که کمر همت بست و از همه نخبگان و دست‌اندرکاران حوزه ICT و جامعه صنفی و نهادهای دانشگاهی و علمی یاری گرفته برای آن که به رئیس جمهور منتخب‌شان در اتخاذ بهترین راه‌ها مشاوره و کمک دهند.

باید از اهالی فن برای اتخاد بهترین رویکرد دولت تدبیر و امید در نگاه به فناوری اطلاعات و ارتباطات مشورت گرفت.
باید که از متخصصین و دست‌اندرکاران برای طراحی ساختارهایی مبتنی بر رویکرد دولت در فضای مجازی یاری جست و در نهایت برای نشاندن افرادی متخصص واقعی و نخبه، عاقل، مدبر و دلسوز و به دور از پرداختن به حواشی بر ساختارهای تدوین شده با بهره‌گیری از نظرسنجی‌های هدفمند گام عملیاتی برداشت تا بلکه خلا این عقب ماندگی‌ها جبران شود.

به نظرم خبرگزاری مجازی ایتنا مکان و فرصت خوبی است که بستری برای تنویر افکار عمومی ایجاد کند و نظرات آحاد جامعه متخصص را جمع‌آوری و جمع‌بندی کند و در نهایت در اختیار افراد تصمیم‌گیر قرار دهد.

باور داشته باشیم که توسعه کسب و کار همه بخش خصوصی و حتی دولتی و نهادهای دانشگاهی و علمی و صنفی در گرو همین همفکری‌ها است و بیان صادقانه و خالصانه آن چه معتقد به آن هستیم کمکی است که به منتخب خودمان در دولت آینده.
-----------------------------------------------------------------------
* عضو هیئت مدیره سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران
 
 


کد مطلب: 26526

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/note/26526/تدبیر-دولت-امید-حوزه-فناوری-اطلاعات-ارتباطات

ايتنا
  https://www.itna.ir