۴
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۲۵

نظرخواهی ایتنا: به نظر شما اولویت‌های دولت جدید در زمینه آی.تی چه باید باشد؟

ایتنا - از همه علاقه‌مندان به سرنوشت آی.تی که دلشان برای توسعه فناوری اطلاعات و پیشرفت کشورمان می‌تپد دعوت می‌کنیم در این نظرخواهی عمومی شرکت کنند.
نظرخواهی ایتنا: به نظر شما اولویت‌های دولت جدید در زمینه آی.تی چه باید باشد؟


ما اکنون و در این نقطه زمانی، در کجای دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات در جهان ایستاده‌ایم؟

محمود احمدی‌نژاد که اکنون آخرین روزهای حضورش در کاخ ریاست جمهوری را می‌گذراند، اخیرا و در یکی از معدود دفعاتی که در باره فناوری اطلاعات سخن راند، با کنایه رتبه IT را در جهان در نقطه صفر دانست که در واقع منظورش این بود که جایگاهی بسیار فراتر و بیشتر می‌تواند به آن تعلق یابد!

واقعیت این است که در تمامی هشت ساله دولت وی، فناوری اطلاعات و ارتباطات یکی از تلخ‌ترین روزهای خود را گذراند، روزهایی که که شخص مقام وزیر از زیر بار مسئولیت خود در توسعه این دانش شانه خالی می‌کرد، پهنای باند قطره‌چکانی اینترنت را خوب و بلکه زیاد می‌دانست، با صنف و اهالی این عرصه سر سازگاری نداشت، و از سویی دیگر، این وزارتخانه مصدر انتشار عبارات و ترم‌هایی عجیب و غریب چون «اینترنت ملی» و «اینترنت حلال» و مانند آن شد که همگی نشان از بیراهه داشتند.

حاصل همه این دوره، عدم توسعه و حتی عقب افتادگی در این عرصه است که به سکون و رکود و ورشکستگی دست‌اندرکاران این حوزه منجر شده است.

اما حالا به نظر می‌رسد با پشت سرگذاشتن انتخابات دوره جدید ریاست جمهوری، و امید درخشانی که ملت ایران برای توسعه خود به جهانیان نشان دادند، اکنون می‌توان به آینده امیدوار بود و تلاش کرد این قطار به مسیر صحیح بازگردد و راه پیشرفت را در پیش گیرد.

«ایتـنا» با درک این ضرورت تاریخی، و با توجه ضرورت هم‌اندیشی صاحبنظران و کارشناسان برای ارائه مشاوره به رییس جمهور و مسئولان آینده(که مورد تصریح رییس جمهور جدید، جناب دکتر حسن روحانی نیز قرار گرفته)، باب جدیدی برای جمع‌آوری و انتشار دیدگاه‌های دوستان، علاقه‌مندان و کارشناسان می‌گشاید تا بتوان مجموعه‌ای قابل مطالعه در این خصوص فراهم آورد.

از همه علاقه‌مندان به سرنوشت آی.تی که دلشان برای توسعه فناوری اطلاعات و پیشرفت کشورمان می‌تپد دعوت می‌کنیم در این نظرخواهی عمومی شرکت کنند.

موضوعات می‌تواند از جمله شامل محورهای زیر باشد:
- از آنچه دولت گذشته بر سر آی.تی در این کشور آورد بنویسید.
- وزیر آینده ارتباطات چه کسی باشد و چرا؟
- ساختار توسعه فناوری اطلاعات برای آینده از نظر شما
- شورای عالی فضای مجازی چگونه می‌تواند مثمر ثمر باشد؟
- کاربرد آی.تی در ساختارهای مختلف اجرایی و قضایی و قانونگذاری و خدمات عمومی و...
- و محورهای دیگر که انتشار آنها در این مجموعه را صلاح می‌دانید.

ایتنا تلاش خواهد نمود این مجموعه آراء و دیدگاه‌ها را به مسئولین و تصمیم‌گیرندگان آینده آی.تی کشور منتقل نماید.

نظرات خود را به ایمیل (info-at-itna.ir) ارسال کنید.
 
 
کد مطلب: 26525
نام شما
آدرس ايميل شما


مازیار مقیمی
feedback
با درود فراوان،به نظرمن دولت جدید باید کارهای زیادی درزمینه ای تی انجام بده ما تقریبا۸سال درجا زدیم تا حدی که در بعضی زمینه های فن اوری کشورهای مثل افغانستان هم ازما جلو زدند،یکی از این اقدامات اینترنت هست که فکرکنم باید صدبرابرسرعتش افزایش پیدا کنه،چون یکی از زمینه های پیشرفت در هرجامعه ای اینترنت پرسرعت است،وایرانی لایق ان هست.
alireza
feedback
در حال حاضر تا زمانی که این فیلترینگ های مسخره رو از دوش مردم ایران در فضای مجازی بر ندارند،غیر ممکنه که سرعت اینترنت ایران بالا بره.نظر کلی اینجانب این بود والسلام...
حسین
feedback
امنیت اطلاعات سایت ها و پوشش دهی تمامی سایت ها جهت توسعه تجارت الکترونیک، صرف هزینه جهت راه اندازی r&d

باز کردن بستر اینترنت برای سایت های علمی. سایت های مستهجن باید بسته شوند چون بچه های کوچک هم الان از اینترنت استفاده می کنند. تشویق وبرگزاری همایش های مختلف رایانه ایی
feedback
غیر از سایت های غیر اخلاقی تمام سایت های فیلتر شده رو رفع فیلتر کنه.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام