۲
۰
plusresetminus
سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۳۵

کندی از آنتی‌ویروس نیست!

ایتنا - سیستم عامل‌های قدیمی‌تر دارای حفره‌های امنیتی بیشتری هستند که در نتیجه احتمال آسیب‌پذیری سیستم را افزایش می‌دهند. آنتی ویروس نیز برای مقابله با این تهدیدات باید عملکرد بالاتری داشته باشد.


گل‌مر بحری *


پیش از اینکه آنتی‌ویروس خود را متهم به کند بودن نمایید و کاهش سرعت را به پای آنتی‌ویروس بنویسید، به این نکات توجه نمایید!!!

سخت افزار ضعیف
طبیعتاً اگر بر روی یک سیستم با سخت‌افزار ضعیف که عملکرد پرسرعتی ندارد، آنتی ویروس نصب کنیم، نمی‌توان انتظار عدم تغییر عملکرد بر روی سیستم را داشته باشیم.
همچنین به طور مثال سیستم عامل ویندوز ۷ به تنهایی نیازمند دو گیگابایت رم است و هر آنتی ویروسی نیز برای نصب شدن نیازمند یک گیگابایت فضای رم هست.
در نتیجه نمی‌توان از سیستمی با دو گیگ رم و ویندوز ۷ انتظار داشت پس از نصب آنتی ویروس همچنان عملکرد پر سرعتی داشته باشد.

به‌روز بودن نرم‌افزارها
ممکن است آنتی ویروس ۲۰۱۰ فرد به‌روزرسانی شده باشد، اما طبیعتا این نسخه، از ورژن سال ۲۰۱۲ ضعیفتر عمل خواهد کرد، چرا که موتور جست‌وجوگر و الگوریتم‌های شناسایی مخاطرات، هر سال تقویت شده و سرعت و عملکرد بهبود می‌یابد.
از سوی دیگر سیستم عامل‌های قدیمی‌تر دارای حفره‌های امنیتی بیشتری هستند که در نتیجه احتمال آسیب‌پذیری سیستم را افزایش می‌دهند. آنتی ویروس نیز برای مقابله با این تهدیدات باید عملکرد بالاتری داشته باشد.

مرتب نگه داشتن هارد دیسک
حداقل بیست درصد از فضای هارد برای عملکرد خوب سیستم باید خالی باشد و توصیه می‌شود فایل‌های غیرضروری در هارد اکسترنال نگهداری شده تا از اسکن کردن چندباره آنها توسط آنتی ویروس اجتناب شود.
راه دوم برای تمیز نگه داشتن هارد پاک کردن برنامه‌های غیرضروری است.
تعدد برنامه‌های غیرضروری سبب می‌شود این برنامه‌ها به دلیل این که در استارتاپ ویندوز فضایی را اشغال می‌کنند، هر بار، با روشن کردن کامپیوتر آغاز به کار کرده و در پشت زمینه سیستم همواره فعال باشند.

نکته دیگر این که نصب و پاک کردن تعداد زیادی برنامه سبب می‌شود در بخش رجیستری تعداد زیادی «Registry Key» ایجاد شده که اینها نیز در کندکردن سیستم موثر است. چرا که یکی از وظایف آنتی ویروس‌ها بررسی مرتب فایل‌های رجیستری است. به همین دلیل هم در بسیاری مواقع مساله کند بودن سیستم پس از تعویض ویندوز برطرف می‌شود. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم کاربران در کنار استفاده از آنتی ویروس از نرم‌افزارهای مدیریت و نگهداری سیستم عامل هم استفاده کنند تا نیاز به دفعات متعدد نصب نباشد.

یکپارچه سازی هارد (defragment)
هنگامی که یک نرم‌افزار را نصب کرده یا فایلی را کپی می‌کنیم، ممکن است با توجه به ظرفیت خالی، این نرم‌افزار چند تکه شده و در چند جای مختلف هارد نصب شود. در نتیجه آنتی ویروس نیز ناچار است برای بررسی یک فایل به چند جای هارد مراجعه کند.
با استفاده از دستور یکپارچه‌سازی، فایل‌ها و نرم‌افزارها در کنار هم در هارد قرار گرفته و سرعت عملکرد آنتی ویروس بهبود می‌یابد.
-----------------------------------------------
* مدیر عامل شرکت پارس آتنا دژ
 
کد مطلب: 25380
نام شما
آدرس ايميل شما


milad
feedback
"طبیعتاً اگر بر روی یک سیستم با سخت‌افزار ضعیف که عملکرد پرسرعتی ندارد، آنتی ویروس نصب کنیم، نمی‌توان انتظار عدم تغییر عملکرد بر روی سیستم را داشته باشیم.
همچنین به طور مثال سیستم عامل ویندوز ۷ به تنهایی نیازمند دو گیگابایت رم است و هر آنتی ویروسی نیز برای نصب شدن نیازمند یک گیگابایت فضای رم هست."
--------میشه بگید از کدوم منبع تشخیص دادین که 7 نیاز به 2 گیگ رم داره؟؟؟
feedback
بر طبق مستندات مایکروسافت، ویندوز 7 نیاز به حداقل 512 مگ رم داشته و 1 گیگابایت رم توصیه می شود.
از خانم مدیرعامل بعید است چنین بدون مستندات مقاله نویسی بفرمایند
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام