۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۰۴

معمای ادغام وزارت ICT

ایتنا - قراین نشان می‌دهد که اگر در روزهای آتی سناریوی جدیدی مطرح نشود ظاهراً این هیاهو برای هیچ بوده و اگر نظر سیاسی‌ها را ملاک قرار دهیم دعوا بر سر لحاف ملا بود.


علی شمیرانی - بعد از عزل وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات که سومین تلاش دولت برای اصلاح یا ادغام این وزارتخانه محسوب می‌شد، مجلس‌نشینان در حالی‌که درگیر طرح داغ اصلاح قانون انتخابات کشور بودند، در یک طرح دو فوریتی تمام ابزار خود برای بستن باب هرگونه تغییر و تحول در دولت فعلی را به کار گرفتند.
 
اعتراض مجلسی‌ها و مخالفت آنها با هر تغییر ساختاری در دولت در حالی ادامه داشت که سمت دیگر این ماجرا یعنی دولتی‌ها سکوت کرده بودند.
سرانجام و در شرایطی که تصور همگان بر اصرار دولت به ادغام بود، معاون اول رییس جمهوری در مراسم معارفه سرپرست جدید از تکلیف مجلس برای کوچک‌سازی حجم دولت گفت و البته هر گونه تغییر و تبدیلی را هم منوط به نظر مجلسی‌ها کرد.

سرپرست جدید وزارت ارتباطات نیز در واکنش به فشارها خیلی کوتاه اعلام کرد که سرباز است و تابع نظر دولت و مجلس.
در همین حین معاون رییس جمهوری در اجرای قانون اساسی نیز از سناریوی دولت برای سازمان شدن وزارت ارتباطات خبر داد.

به هر تقدیر همه می‌دانستند که تصمیم آخر را شخص رییس جمهوری می‌گیرد و این پاسخ‌ها از ابهامات چیزی کم نمی‌کرد. لذا پرسش‌ها به سمت رییس جمهوری رفت و وی نیز سرنوشت این وزارتخانه را اینگونه تشریح کرد: « پست‌بانک و پست باید واگذار شود. یک شرکت زیرساخت می‌ماند و یک کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی که در مرکز دیگری ادغام خواهد شد. طبق فرمان مقام معظم رهبری مرکزی به نام مرکز فضای مجازی ایجاد شده است. این مرکز فضای مجازی وظیفه تنظیم مقررات رادیویی را نیز برعهده دارد که این مرکز نیز فعالیت خود را شروع کرده است از اینرو عملاً آن چیزی که زیر نظر وزارت ارتباطات باقی می‌ماند در حد یک وزارتخانه نیست و تنها شامل یک یا دو شرکت و یک کمیسیون می‌شود. از این رو طبیعی است که این وزارتخانه باید تبدیل به یک سازمان زیر نظر رییس جمهور و یا یکی از وزرا تبدیل شود.»

اگرچه وی نیز در نهایت تاکید کرد که تغییرات مذکور از کانال مجلس انجام خواهد شد.
فردای این اظهارات بود که معاون پارلمانی وزارت ارتباطات نیز از اتفاق نظر دولت و مجلس در لغو ادغام وزارت ارتباطات خبر داد!
دبیر شورای عالی فضای مجازی هم با رد هر گونه نقش و اثرگذاری این شورا در تحولات اخیر از لزوم تغییر وظایف وزارت ارتباطات گفت!

از این رو قراین نشان می‌دهد که اگر در روزهای آتی سناریوی جدیدی مطرح نشود ظاهراً این هیاهو برای هیچ بوده و اگر نظر سیاسی‌ها را ملاک قرار دهیم دعوا بر سر لحاف ملا بود.
برخی می‌گویند این مسایل صرفاً برای برکناری وزیر ارتباطات بود و برخی نیز می‌گویند دولت اصولاً تعارفی در تغییر وزرا ندارد. برخی هم آن را انتخاباتی می‌دانند که البته پاسخی برای چگونگی ارتباط وزیر ارتباطات با انتخابات نمی‌دهند.
با این تفاسیر در صورت معرفی وزیر جدید برای وزارت ارتباطات معمای ادغام این وزارتخانه در هاله‌ای از ابهام باقی می‌ماند.
 
کد مطلب: 24650
نام شما
آدرس ايميل شما


www.windowsfa.ir
feedback
United States
گفتی هاله > یاد هاله ی نور افتادم :D
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام