۰
plusresetminus
شنبه ۱ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۹

ادغام وزارت ارتباطات كذب است يا واقعيت؟

ایتنا - نشر خبر انحلال يك وزارتخانه بر عملكرد كاركنان، آينده طرح‌ها و ساير نهادهايي كه به شكل مستقيم و غيرمستقيم با آن در ارتباط هستند تاثير نامطلوب برجا گذاشته و منجر به سستي و گاه حتي بلاتكليفي برخي امور خواهد شد.


علي شميراني - دو سال قبل بود كه چند وزارتخانه دولت در يكديگر ادغام شدند، در اين ميان قرار بود وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات نيز با دو وزارت مسكن و شهرسازي و راه و ترابري يكي شود، كه در نهايت چنين نشد.
تصور اين بود كه با بسته شدن پرونده ادغام‌ها حداقل تا پايان دولت دهم فرصت و خبري از ادغام‌هاي جديد نباشد اما خبرهاي گاه و بيگاه حكايت ديگري دارند.

چندي پيش زمزمه‌هاي غير رسمي در دستور كار قرارگرفتن ادغام وزارت ارتباطات با وزارت جديدالتاسيس راه و شهرسازي مطرح و همچون سال گذشته موضع‌گيري مخالفان و موافقان اين موضوع در رسانه‌ها آغاز شد.
اين مسائل در حالي بود كه هيچ مرجع و خبر متقني از ادغام مذكور نيز در دسترس نبود و خبرها بيشتر حول شنيده‌هاي غيررسمي بود.

اما در حالي كه بار ديگر اين موضوع رو به فراموشي بود، هفته گذشته خبرگزاري رسمي مهر خبر از "مصوبه" هيئت دولت مبني بر ادغام وزارت ارتباطات با وزارت راه و شهرسازي داد.
اين خبرگزاري در ادامه خبر خود افزوده بود، "به نظر مي رسد با ادغام وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات در وزارت راه و شهرسازي نام وزارتخانه تازه تاسيس، وزارت امور زيربنايي باشد. به احتمال زياد، سرپرستي اين وزارتخانه را نيز علي نيکزاد وزير فعلي راه و شهرسازي بر عهده خواهد داشت." 

نكته قابل توجه آنكه خبر مذكور به نقل از دولت و در واقع به عنوان يك مصوبه نقل شده است و از اين رو كذب بودن موضوع كه البته تكذيبيه‌اي نيز از سوي دولت در پي نداشته بعيد مي‌نمايد.
در عين حال مشاور وزير و مديركل روابط عمومي وزارت ارتباطات در گفت‌وگو با خبرگزاري ايسنا اعلام كرد: "خبرهاي منتشر شده در برخي رسانه‌ها درخصوص ادغام وزارت ارتباطات كه بدون منبع موثقي ذكر شده، صحت نداشته و وزارت ارتباطات همانند گذشته برنامه‌هاي خود را پيگيري مي‌كند."

موضوع درخور تامل آنكه خبرگزاري ناشر خبر ادغام وزارت ارتباطات تكذيبيه اين خبر را منتشر نكرده است.
نكته جالب توجه ديگر آنكه رسانه‌هاي حوزه فناوري اطلاعات و ارتباطات نيز به چنين خبر مهمي واكنش درخوري نشان نداده و با نقل تكذيب موضوع از كنار آن گذشتند.

اما به اعتقاد نگارنده پذيرش اين موضوع كه يك خبرگزاري رسمي مي‌تواند خبر كذبي را آن هم به نقل از هيئت دولت منتشر كرده و اتفاقاً تكذيبيه‌اي نيز از سوي دولت در خصوص چنين موضوع مهمي دريافت نكند، كمي عجيب است.
از بايدها و نبايدهاي ادغام وزارت ارتباطات با وزارتخانه ديگر كه بگذريم موضوع به اصل انتشار اخبار مذكور باز مي‌گردد كه صحت و سقم آن همچنان مبهم است.

اگر خبر ادغام كذب است، تكذيبيه دولت كجاست؟ اگر خبر صحت دارد نتيجه آن كجاست؟!
اما اگر فرض را بر كذب بودن خبر بگذاريم بايد پرسيد اين اخبار چگونه و با چه هدفي منتشر مي‌شود؟

به هر تقدير نشر خبر انحلال يك وزارتخانه بر عملكرد كاركنان، آينده طرح‌ها و ساير نهادهايي كه به شكل مستقيم و غيرمستقيم با آن در ارتباط هستند تاثير نامطلوب برجا گذاشته و منجر به سستي و گاه حتي بلاتكليفي برخي امور خواهد شد.
 
کد مطلب: 23664
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام