کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رویای خوش امنیت

روزنامه فناوران اطلاعات , 15 شهريور 1391 ساعت 11:07

ایتنا - بهتر است آقای وزیر و همکارانشان به جای تزریق خوش‌بینی کاذب، گزارشی از فناوری‌ها و راهکارهای امنیتی شبکه ملی اطلاعات ارائه دهند.




شبنم کهن چی - قرار است با دفع تمامی حملات، با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، دنیای مجازی ما امن شود. [شبکه ملی اطلاعات تمام حملات را مهار می‌کند – ایسنا، یکشنبه] و احتمالا آن یک چهارم کاربران ایرانی که قربانی حملات سایبری می‌شوند [یک چهارم کاربران اینترنت، قربانی جرایم سایبری می‌شوند – ایرنا، یکشنبه] نجات پیدا کنند.
این اتفاقات طی همین یکی دو هفته با راه‌اندازی فاز اول شبکه ملی اطلاعات رخ خواهد داد.


با استناد به اظهارات وزیر ارتباطات، حالا که قرار است به محیط کوچک شده‌ای از اینترنت جهانی کوچ کنیم، دیگر نباید نگران حمله ویروس‌ها و هک شدن اطلاعات شخصی‌مان باشیم.
البته آقای وزیر توضیح نداده‌اند به کارگیری کدام فناوری امنیتی نوین توانسته در مدل بازسازی شده و کوچک اینترنت جهانی در کشور که اینترانت ملی یا همان شبکه ملی اطلاعات نام گرفته، امکان مهار صد در صد حملات اینترنتی را فراهم کند؛ آن هم در شرایطی که تمامی متخصصان امنیت تاکید دارند که امنیت نسبی است و حتی کامپیوترهای Stand alone را هم نمی‌توان صد در صد ایمن کرد.

از سوی دیگر آنچه کاربران در شبکه ملی اطلاعات با آن سر و کار دارند تقریبا همانی است که در اینترنت جهانی نیز مورد استفاده قرار می‌دهند.
بستر، همان بستر است با تعداد کمتری از کاربران و محدودیت‌هایی در دسترسی. به این دنیای کوچک شده، تجمیع و تمرکز خدمات مهم دولتی و عمومی با بانک‌های بزرگی از اطلاعات مهم کاربران ایرانی را نیز اضافه کنید.

تمرکز این همه خدمت و اطلاعات طبیعتا می‌تواند هدف مناسبی برای هکرها، خلافکاران سایبر، جاسوسان و بدافزارها باشد.
طبیعتا هم قرار نیست کاربران همزمان با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات، از به کار گرفتن فلش مموری‌ها، برنامه‌های نرم‌افزاری، سی.دی.ها یا دریافت فایل از طریق ایمیل خودداری کنند.

بنابراین بهتر است آقای وزیر و همکارانشان به جای تزریق خوش‌بینی کاذب، گزارشی از فناوری‌ها و راهکارهای امنیتی شبکه ملی اطلاعات ارائه دهند.
 


کد مطلب: 23493

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/note/23493/رویای-خوش-امنیت

ايتنا
  https://www.itna.ir