۷
۰
plusresetminus
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۵۴

آقای‌‌‌وزیر، سرعت پهنای باند را با بیت می‌سنجند نه بایت!

ایتنا - از دید فنی‌ها بالاخره بین بیت(سرعت) و بایت(حجم) یک فرقی وجود دارد و این نکته‌ای است که در اظهار نظرهای رسمی باید رعایت شود.



وزیر ارتباطات در مصاحبه‌ای با ایسنا به مناسبت هفته دولت درباره سرعت اینترنت گفته پهنای باند داخلی ۵۲۵ گیگابایت و پهنای باند اینترنت بین الملل هم ۶۳.۷ مگابایت است! (http://isna.ir/fa/news/۹۱۰۶۰۶۰۲۹۳۲)

ایشان در همین مصاحبه همچنان تاکید کرده است که با وجود سر و صداهای زیادی که وجود دارد اینترنت کشور در وضعیت مناسبی قرار دارد.


بحث اینجانب در مورد بسته شدن سرویس‌های گوگل و خوب بودن اینترنت و ... نیست، چرا که کاربران خبرآنلاین نظرات خود را در این باره ابراز کرده‌اند.

بحث بنده در مورد سرعت پهنای باند و روش‌های اندازه گیری آن مطابق استانداردهای بین‌المللی است.


برای اندازه گیری مقدار اطلاعات از کیلوبایت، مگابایت،گیگابایت، ترابایت و غیره استفاده می‌شود، اما برای اندازه‌گیری سرعت پهنای باند از ضریب‌های بیت بر ثانیه استفاده می‌شود. مثلا می گوییم سرعت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه است، ۵۱۲ کیلوبیت بر ثانیه است، یک مگابیت بر ثانیه است و ...


دوباره جمله وزیر را بخوانیم: پهنای باند داخلی ۵۲۵ گیگابایت و پهنای باند اینترنت بین‌الملل هم ۶۳.۷ مگابایت است.

وی در تاریخ ۲۴ بهمن سال ۱۳۹۰ نیز به ایسنا درباره ظرفیت پهنای باند کشور گفته بود : پهنای باند اینترنت ۵۰۰ گیگابیت بر ثانیه شده است. این جمله نیز مشکل فنی داشت که در مقاله ای این مشکلات گفته شد.

از دید فنی‌ها بالاخره بین بیت(سرعت) و بایت(حجم) یک فرقی وجود دارد و این نکته‌ای است که در اظهار نظرهای رسمی باید رعایت شود.
 
 
کد مطلب: 23432
نام شما
آدرس ايميل شما


امید
feedback
اگر کسی از سابقه قبلی این آقا اطلاعی داره لطفا به اشتراک بذاره!
....
feedback
ایول خیلی باحال بود!
امیر ب
feedback
هر کسی که دوبار گذرش به یک شرکت اینترنتی افتاده باشد متوجه میشود که تکنسین های آنجا از کلمه کیلوبیت (هر بایت 8 بیت میباشد) برای سنجش میزان سرعت یا پهنای باند اینترنت استفاده میکنند . حالا تصور کنید وزیری را که کل شبکه اطلاعاتی و ارتباطی کشور زیر نظر اوست و قاعدتا باید خدای تخصص و علم و تکنولوژی باشد اما پس از سالها حضور موثر!! در این پست هنوز برای اعلام میزان پهنای باند کشور از اصطلاح گیگابایت استفاده میکند . آن وقت من و شما از کندی سرعت اینترنت ایران نسبت به افغانستان . عراق و گینه بیسائو شکایت داریم ! واقعا چه باید گفت ؟
Raf
feedback
خب حکایت ما و این حرفا دیگه از بایت بیت این چیزا گذشته اخه دسترسی به سایت پیوند ها که اینقدر جر بحث نداره میگن موش از سوراخ رد نمیشد جارو به ....
نصف سایتها که ای پی ایران بستن بقیه هم ما خودمان زحمت کشدیم
فرزاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
بيت و بايت هر دو واحد حجم (سايز) است و هر هشت بيت يك بايت مي شود.
واحد سرعت بيت بر ثانيه يا بايت بر ثانيه است.
ولي عموما پهناي باند (سرعت) با واحد بيت بر ثانيه سنجيده مي شود كه مخخف آن Kbps يا كيلو بيت پر سكند (Kilo Bit Per Seconds) مي باشد.
feedback
Iran, Islamic Republic of
حالا من میخواستم از شما بپرسم که صرفنظر از نحوه اعلام مطلب، آیا اصل مطلبی را که آقای وزیر عنوان کرده اند درست است؟ به عبارت دیگه چطور ممکن است سرعت اینترنت ایران حدودا ده برابر سرعت اینترنت بین المللی باشد؟ البته اگه من مطلب رو درست فهمیده باشم، لطفا من را روشن کنید متشکرم
ميلاد
feedback
Iran, Islamic Republic of
من فكر كنم برعكس نوشتيم واحد پهناي باند با بيت بر ثانيه است و واحد سرعت بايت بر ثانيه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام