کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اولین گفت‌وگوی تلویزیونی فاش کننده اطلاعات بانکی

افشا می کنم، پس هستم

28 فروردين 1391 ساعت 14:19

یازده روز پس از انتشار اولین پست روی وبلاگ و در دومین روز واکنش های جسته و گریخته به موضوع نشت اطلاعات کارت های بانکی، خسرو زارع فرید که در خبرها از وی با عنوان خ-ز نام برده می شد، در خارج از کشور گفتگویی تلویزیونی انجام داد.




یازده روز پس از انتشار اولین پست روی وبلاگ و در دومین روز واکنش‌های جسته و گریخته به موضوع نشت اطلاعات کارت‌های بانکی، خسرو زارع فرید که در خبرها از وی با عنوان خ-ز نام برده می‌شد، در خارج از کشور گفت‌وگویی تلویزیونی انجام داد.

به گزارش ایتنا به نقل از افتانا، وی در گفت‌وگو با تلویزیون فارسی بی.بی.سی، با تاکید بر آنچه که پیش از این در وبلاگ خود نوشته بود، انگشت اتهام را به سمت مدیران شرکت فناوران انیاک و بعد مسئولان بانک مرکزی گرفت و تاکید نمود که فاش کردن اطلاعات گفته شده نه به منظور آسیب‌رسانی به مشتریان بانک‌ها، که با هدف نشان دادن نقاط ضعف سیستم بانکی انجام گرفته است.

وی که در وبلاگ خود شماره و رمز سه میلیون کارت بانکی را به صورت غیرمستقیم درج نموده، متذکر شده که اطلاعات دیگری را نیز در اختیار دارد که ممکن است دست به افشای آنها نیز بزند.

خسرو زارع فرید که مدعی است بیش از سه سال در شرکت انیاک مشغول به توسعه سیستم‌های نرم‌افزاری بوده و به حقوق مادی خود نرسیده است، تیرماه گذشته ضعف امنیتی سیستم‌های شرکت متبوع خود را به مدیران بانک‌های تجاری کشور نظیر بانک ملی، ملت، تجارت، صادرات، سپه، کشاورزی، پاسارگاد، رفاه، مسکن، سامان، اقتصاد نوین و سینا متذکر می‌گردد که درظاهر با پاسخ مناسب مواجه نمی‌شود.

اما پس از بروز اختلاف با مدیران شرکت انیاک و نرسیدن به درخواست‌های خود، از کشور می‌گریزد و چاره را در افشای بخشی از اطلاعات محرمانه‌ای که در دست دارد می‌بینید، تا به این روش مدیران شرکت و پس از آن مدیران بانکی را تحت فشار قرار دهد.

البته ممکن است این تنها ابتدای ماجرا باشد و هنوز معلوم نیست که با اطلاعات محرمانه‌ای که خسرو زارع فرید در دست دارد، چه مشکلات دیگری در انتظار شبکه بانکی کشورمان و مشتریان آن است.

اما همانگونه که قبلا هم بارها متذکر شده‌ایم، سکوت مدیران بانکی کشور و انکار ماجرا از جانب ایشان، نه تنها دردی را درمان نخواهد کرد، بلکه ابتکار عمل را به دست صحنه‌گردانان ماجرا خواهد داد. سه میلیون کارت تنها درصد کوچکی از بیش از یکصد و پنجاه میلیون کارت بانکی موجود در کشور است، اما عدم مدیریت صحیح بحران پیش رو، می‌تواند دستاوردهای بیست ساله بانکداری الکترونیکی کشور را بر باد دهد.
 


کد مطلب: 21804

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/note/21804/افشا-می-کنم-هستم

ايتنا
  https://www.itna.ir