۲
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۲۸
پیامک‌های ناخواسته کماکان می‌آیند...

نقض حریم شخصی علیرغم تذکر رگولاتوری!

ایتنا- 19بهمن، رگولاتوری تصمیم جدیدی برای حفظ حریم شخصی مشترکان تلفن همراه در برابر ارسال پیامک‌های تبلیغاتی گرفت و قرار بود این تصمیم از 20 بهمن اجرا شود اما همچنان پیامک‌های خانه تکانی و فروش‌ ویژه برای مشترکان ارسال می‌شود.


نوزدهم بهمن ماه امسال بود که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ممنوعیت ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی و خبری بدون موافقت مشترک را اعلام کرد.

به این ترتیب معاون بررسی‌های فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام کرد: با توجه به لزوم رعایت حریم خصوصی اشخاص و جلوگیری از مزاحمت‌های ناشی از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی و اطلاع‌رسانی، ضروری است که اپراتورهای تلفن همراه ضمن اطلاع‌رسانی مناسب درخصوص نوع خدمات، موافقت مشترک تلفن همراه را قبلا دریافت کرده و به منظور حصول اطمینان از این موافقت تاییدیه مجدد نیز دریافت کنند.

به گزارش ایتنا به نقل از فارس، به گفته سبوحی، ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با مضامین متفاوت برای اقشار مختلف جامعه نارضایتی‌های زیادی را ایجاد کرده است که سامان‌دهی این موضوع و رعایت حقوق مشترکین در این خصوص باید توسط اپراتورهای تلفن همراه مورد توجه قرار گیرد.

به این ترتیب تمامی اپراتورهای تلفن همراه مکلف شدند که فرآیندهای اجرایی خود را در رابطه با این اقدام با رگولاتوری هماهنگ کنند.

به این ترتیب قرار شد که این دستورالعمل برای اپراتورها ابلاغ و از بیستم بهمن ماه سال جاری اجرایی شود.

امروز چهارم اسفندماه است و این قیبل پیامک‌ها همچنان به دست مشترکان می‌رسد.

واگذاری لوازم خانگی از طریق دفاتر ...بانک، فروش ویژه شهروند ۷ دستگاه پژو ۲۰۷، اوراق مشارکت سد و نیروگاه برق آبی با سود ۲۰ درصد، خانه تکانی خانم و آقا ......، فروش گواهی سپرده با سود ۲۰ درصد در تمامی شعب بانک ....، افتتاح ... در شهرک غرب، مشتری گرامی نرخ سود سپرده شما در بانک ... بدون نیاز به مراجعه حضوری افزایش یافت، بیمه پرونده‌‌های قضایی استراداد حق‌الوکاله و بسیاری از پیامک‌های مناسبتی و غیر مناسبتی دیگر.

اگرچه رگولاتوری در بخشی از اطلاعیه‌ خود تاکید کرده بود که پیگیری و نظارت رگولاتوری در این باره ادامه خواهد داشت، اما به نظر می‌رسد حصول تفاهم با اپراتورها و پیدا کردن روش جدید کار، نیازمند اندکی زمان است که تا این دستورالعمل رگولاتوری، به واقع نیز جامه عمل بپوشد.
 
کد مطلب: 21300
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
وواقعا ارسال پیامکهای ناخواسته عدم رعایت حریم شخضی کاربران است و باید در زمینه رگولاتوری جدی تر باشد
مرتضی
feedback
رگلاتوری اگر رگلاتوری بود و نظارت اگر حتی به مقدار 1٪ وجود داشت چنان اپراتورها رو نقره داغ میکرد که به قانون احترام بگذارند .این همه مدت تازه از خواب بیدار شدند و به فکر رعایت حریم شخصی افتادند و این همه مدت مزاحمت ایجاد کردند، اومدند یه قانون وضع کردند همون هم رعایت نمیکنند بلکه وضع بدترم شده از وقتیکه این حرف و زدند قبلنا روزی میشد یه پیامک مزاحم یکی میومد و امکان داشت مثلا" یه روز یا2 روز هم نیاد الان شده هر روز اونم 3 تا 3 تا. واقعا" آخه معلوم نیست کجای کار این مخابرات از زمانیکه مثلا" خصوصی شده بهتر شده که آرزوی مردم (به قول آقای تقی پور) محقق بشه. قیمت کم شده؟ کیفیت بهتر شده؟ حریم شخصی رعایت میشه؟ اینترنتش عالی شده؟ واقعا" برای من جای سواله که منظور آقای تقی پور چیه؟