۵
۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۳

افزايش سیاه‌نمایی در دنیای IT ايراني

ايتنا - دیگر خبری از مزیت‌های استفاده از IT نیست. مردم زیر خروار خروار خبر ناامنی و دستگیری و حبس و حضور پلیس، کاربردهای اینترنت را از یاد برده‌اند.


شبنم كهن‌چي - مدت‌ها فکر می‌کردم دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات دنیایی است که هر روز با خلق یک وسیله جدید، ما را شگفت‌زده می‌کند؛ دنیایی است پر از ایده‌ها و فناوری‌هایی که زندگی را برای ما راحت‌تر می‌کند، دنیایی که فاصله‌ها را از میان بر‌می‌دارد و صلح به ارمغان می‌آورد. دنیایی که تحصیل و کار را ساده‌تر می‌کند و غیره اما این تصویری از آینده بود که رفته رفته به آرزو تبدیل می‌شود.

حالا دنیایی که از فناوری اطلاعات و ارتباطات سراغ دارم، دنیایی است که اخبار کلاهبرداری و دستگیری و فیلتر و حبس، اخبار غالب آن است.
هک شدن‌ها، ممنوعیت‌ها، فیلترینگ، جرایم و مجازات‌ها، دنیای ارتباطات را تسخیر کرده است.

دیگر خبری از مزیت‌های استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعات و ارتباطات نیست. مردم زیر خروار خروار خبر ناامنی و دستگیری و حبس و حضور پلیس، کاربردهای اینترنت را از یاد برده‌اند.
انگار از اینترنت جز برای قاچاق صدا و رواج بی‌اخلاقی و جاسوسی و اقدام علیه امنیت ملی، استفاده دیگری نه می‌شده و نه می‌شود و هر روز بر حجم سایت‌هایی که دسترسی به آنها غیرقانونی است، افزوده می‌شود.
هر روز توصیه‌ها و هشدارهای جدید برای کاربران اینترنت و تلفن همراه و کارت‌های اعتباری گویا در دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات حکومت نظامی است.

لازم است بین این همه اخبار سیاه، هم مسئولان و هم مردم کمی هم به فواید ابزارهای نوین ICT مانند اینترنت و تلفن همراه هم توجه کنند.
لازم است تعادل برقرار شود و تصویری که با اخبار منفی از دنیای فناوری اطلاعات و ارتباطات به وجود آمده اصلاح شود.
لازم است، چون فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اساس برنامه‌های توسعه سوم، چهارم و پنجم محور توسعه کشور است؛ لازم است چون فناوری اطلاعات و ارتباطات، دیگر جزئی جدا نشدنی از زندگی‌ ماست.
لازم است مسئولان در کنار تامین امنیت و برخورد با قانون شکنان، راهکارهای بهتر زندگی کردن با استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی را نیز به مردم نشان بدهند. لازم است این حکومت نظامی تمام شود.
 
کد مطلب: 21045
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
یعنی شما میخواهید بگویید این اینترنت مزایایی هم دارد ؟ :-).
راستی امروز من حتی گوگل را هم نمیتونم بدون وی پی ان باز کنم ظاهراً به استقبال ... میرویم.
علی
feedback
United States
درود بر نویسنده
feedback
Iran, Islamic Republic of
اینترنت خیلی بده. آمارش هم موجوده که چرا بده!
yousef
feedback
Iran, Islamic Republic of
بله متاسفانه من هم نمی توانم گوگل را بدون فیلتر شکن باز کنم
ظاهرا استقبال از اینترنت ................است
alireza
feedback
گوگل و جیمل دیروز برای دقایقی فیلتر شدند
امروز هم کلن باز نمی شوند!!!!!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام