۴
۰
plusresetminus
يکشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۰ ساعت ۱۹:۱۸

مهم‌ترين كاركرد اپراتور سوم چيست؟

ايتنا - آگاهان و كارشناسان شيوه آغاز به كار رايتل را به اپراتور فراموش شده تاليا نزديك مي‌دانند و از اين حيث لاجرم سرنوشتي بهتر از تاليا را براي ايشان متصور نيستند.

مهم‌ترين كاركرد اپراتور سوم
علي شميراني - شش ماه بعد از زمان پيش‌بيني شده در قانون، سرانجام سيم‌كارت‌هاي نسل سوم عرضه شد.
بر خلاف روال، رسانه‌هاي كشور واكنش خوبي به آغاز به كار اپراتور سوم نشان ندادند. البته گويي مديران اين اپراتور نيز تا حدودي از چنين وضعي آگاهي داشتند كه ترجيح دادند در روز افتتاحيه اطلاع‌رساني از آغاز به كار خود را به چند خبرگزاري محدود كنند، تا به اين ترتيب با پرسش‌هاي غيرمنتظره مواجه نشوند.

اما اين مانع طرح ابهامات و انتقادات پيرامون اپراتور سوم در رسانه‌ها نبود.
رسانه‌ها در واقع بر سر دوراهي خوشحالي يا ناراحتي از آمدن رايتل قرار داشتند.
بر اساس عرف و قاعده اضافه شدن يك اپراتور به بازار ارتباطات كشور، نويد بخش ارتقاي كيفيت خدمات، رقابت بيشتر، كاهش نرخ‌ خدمات ارتباطي و در يك كلام نفع مصرف‌كننده است.

اما سبك و سياق آغاز به كار "رايتل" موجبات نگراني آگاهان را در پي داشت.
عدم توسعه از پايتخت كه به نوعي براي دور ماندن از انبوه نظارت‌هاي رسانه‌اي و كاربري تلقي مي‌شود، باقي ماندن ابهامات در خصوص نحوه ارايه خدمات نسل سوم، قيمت بالاي خدمات در قياس با رقبا، عدم واگذاري سيم‌كارت‌هاي اعتباري، مواجهه با جريمه ۴۰۰ ميلياردتوماني به علت تاخير در عرضه، تفكيك كاربران به خصوصي و حقوقي براي دسترسي به خدمات نسل ۳، مشروط كردن و شفاف نبودن توسعه اين اپراتور در ساير شهرها، عدم پاسخ و تعامل با رسانه‌ها و غيره از جمله ابهامات پيرامون آينده اين اپراتور در كشور است.

به هر تقدير كاربران و مصرف‌كنندگان نيز بدون مطالعه و بي‌گدار به سمت خدمات نوين حركت نمي‌كنند.
شايد به همين دليل است كه آمار اوليه حكايت از استقبال سه هزار نفر از اهالي كرج براي دريافت سيم‌كارت اپراتور سوم دارد.

آگاهان و كارشناسان شيوه آغاز به كار رايتل را به اپراتور فراموش شده تاليا نزديك مي‌دانند و از اين حيث لاجرم سرنوشتي بهتر از تاليا را براي ايشان متصور نيستند.
تاليا نيز در گير و داري فرو رفت كه در نهايت رقبا به سرعت خلاء حركتي اين اپراتور را جبران و در نهايت نيز جز نامي از آن در تاريخ ارتباطات كشور باقي نگذاشتند.

به اين ترتيب شايد بتوان يكي از مهم‌ترين كاركردهاي آغاز به كار اپراتور سوم را رفع مانع قانوني عرضه خدمات نسل سوم ارتباطي از سوي دو اپراتور فعلي و غالب كشور دانست.
بر اساس قانون، ساير اپراتورها امكان ارائه خدمات نسل سه و بالاتر را تا يك‌سال و نيم پس از آغاز به كار اپراتور سوم ندارند. اين در حاليست كه دو اپراتور كشور بستر‌سازي‌هاي گسترده‌اي براي ارايه خدمات نوين ارتباطي كرده و منتظر لحظه پايان منع قانوني خود هستند.

به هر تقدير شمارش معكوس براي ورود رقبا به بازار نسل سه آغاز شده، شمارش معكوسي كه مي‌تواند در صورت كندي عملكرد اپراتور سوم به شمارش معكوس براي حذف ايشان از بازار رقابت نيز تعبير شود.
 
کد مطلب: 20781
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
وقتی وزیری که این اپراتور متعلق به آن است صریحاً میگوید امیدواریم این حلقه های لوگو، دام بلا نشوند دیگه ادامه کار و دیدگاه این مجموعه کاملاً مشخص است.
تالیا تشابه بسیار زیادی با این مجموعه دارد.
محسن
feedback
United States
دقیقا اپراتور سوم هم میشه عین تالیا ... با توجه به نوع آغاز به کارش و تعرفه های بالایی که زده و تبلیغات افتضاح ... سرنوشت بهتری نمیشه براش انتظار داشت در مقابل غولی مثل ایرانسل جز همون زباله دانی که تالیا قبلا رفت توش.
رسول
feedback
با این امکانات سطح پایینش و قیمت بالا هیچ ارزشی نداره آخه خندشون نمیگیره که سرعت 128 کیلوبیت بر ثانیه مال 20 سال پیشه نه الان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
رجایی زاده
feedback
United Kingdom
128 را که اپراتور های دیگه هم دارند.
با این قیمت های بالا هیچ کس نمیخره
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام