۱
۰
plusresetminus
شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۲

مسئولان ICT را هم در جريان بگذاريد

ايتنا - چند روز قبل يكي از نمايندگان مجلس به طرح پرسش از وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات پرداخت كه چرا برخي از پيامك‌ها با كلمات خاص ارسال نمي‌شود؟


علي شميراني - در هفته‌‌هاي اخير پرسش‌هايي از سوي رسانه‌ها و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي از مسئولان فناوري اطلاعات و ارتباطات كشور مي‌شود كه سكوت‌شان را در پي دارد.

اختلال در اينترنت از جمله مواردي است كه بلافاصله پس از وقوع، توجه رسانه‌ها و كاربران را به خود جلب كرده و بر حسب عادت، پرسش‌ها متوجه متولي عرضه پهنای باند بین الملل كشور يعني شركت ارتباطات زير ساخت مي‌شود.

احتمال اول نيز طبق روال گذشته به قطع فيبرنوري توسط لنگر كشتي‌ها در خليج فارس باز مي‌گردد.
اما شركت زيرساخت اين روزها پاسخ متفاوتي به رسانه‌ها مي‌دهد. پاسخ‌هايي همچون «همه کابل‌هاي شرکت ارتباطات زير ساخت در سراسر کشور سالم است»، «کندي سرعت اينترنت و اختلالات در اين شبکه از جاي ديگر ناشي مي‌شود» يا اينكه «وضعيت شبکه عادي و طبيعي است و بايد سازمان‌هاي ديگري جوابگوي اين اختلالات باشند.»
يا در خصوص قطع VPN زماني كه نگاه‌ها به سمت شركت مخابرات ايران رفت، مسئولان اين شركت به اظهار بي اطلاعي و دخيل نبودن در اين باره پرداختند و در نهايت نيز يك مقام مطلع و بدون نام، اين اقدام را دستور كميته فيلترينگ اعلام كرد.

اما اين مورد پايان پرسش‌ها و اظهار بي‌اطلاعي‌ها نبود.
چند روز قبل يكي از نمايندگان مجلس به طرح پرسش از وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات پرداخت كه چرا برخي از پيامك‌ها با كلمات خاص ارسال نمي‌شود؟

اين پرسش سكوت وزير ارتباطات را در پي داشت و اوليا(نماينده مجلس شوراي اسلامي) به نقل از وي گفت: وزير ارتباطات در جلسه کميسيون صنايع اعلام کرده که عدم ارسال پيامک‌هايي با برخي لغات خاص، به او ربطي ندارد.

صورت مسئله به اين ترتيب روشن است.
البته درك اين موضوع نيز سخت نيست كه به هر حال مسئولان مربوطه بي‌شك ملاحظات خاص خود را دارند كه لزوما اين ملاحظات قابل طرح عمومي نيز نبوده و نيست.

اما شايد بهتر باشد که مسئولان فناوری اطلاعات هم در جریان اموری از این دست قرار داده شوند تا در صورت پرسشگري رسانه‌ها به جاي ابراز بي‌اطلاعي حداقل بتوانند اطلاعاتي از زمان رفع و رسيدگي احتمالي به اين مسايل بدهند.
 
کد مطلب: 20001
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
این کلمات خاص چی هست؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام