۲
۰
plusresetminus
شنبه ۹ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۲

«اينترنت نجيب» در راه است

ايتنا - گويي طرح اينترانت ملي كشور در يك نظرسنجي غير رسمي در جست و جوي نام و عنوان مناسبي براي خود است.


علي شميراني
لطفاً ذهن خود را متمركز كرده و سپس جمله‌اي كه در پي مي‌آيد را با تامل روي تك تك كلمات آن بخوانيد: «با هوشمندسازي مدارس، اينترنت تميز و آبکشي مي‌شود و به صورت اينترنت ملي «اينترانت»‌ وارد مدرسه مي‌شود.»

شايد نخستين تصور و برداشت از جمله بالا اين باشد كه مطلب حاضر يك متن طنز است، اما شما در اشتباه هستيد عبارت "اينترنت تميز و آبكشي شده" و " اينترنت ملي اينترانت" شوخي نيست. جمله مذكور عين عبارتي است كه وزير «آموزش و پرورش» در مراسم بهره‌برداري از يك دبيرستان نمونه دولتي دخترانه به كار برده است.

واقعيت آن است كه اين نخستين بار نيست كه اينترنت جديدي از سوي مسئولان خلق مي‌شود.
به هر حال بعد از اينترنت ملي، اينترنت پاك، اينترنت حلال و اخيراً اينترنت تميز، دوران تعجب از عناوين و القابي كه براي مفهومي به نام اينترانت ملي به كار مي‌رود به پايان رسيد.

اين همه تشتت اسامي براي يك مفهوم ملي كه گاه دستمايه طنز نيز قرار مي‌گيرد، همه و همه به كم‌كاري مفرط نهادهاي مسئول راهبري طرح اينترانت ملي باز مي‌گردد.
اين كم‌كاري به حديست كه هر مقام مسئولي در هر گوشه‌اي از كشور از ظن خود نامي براي آن بر مي‌گزيند و مدت‌ها افكار عمومي در محافل تخصصي را به خود مشغول مي‌كند كه چرا هر از چندگاهي نامي جديد منتشر مي‌شود.

فلذا گويي طرح اينترانت ملي كشور در يك نظرسنجي غير رسمي در جست و جوي نام و عنوان مناسبي براي خود است.
از اين رو شايد بتوان با روند مذكور نگارنده نيز نام «اينترنت نجيب!» را پيشنهاد داده و از سايرين نيز درخواست شود تا اسامي و پيشنهادات ديگر خود را اعلام كنند.
به اين ترتيب شايد در نهايت مسئولان امر توانستند از ميان انبوه اسامي ارسالي، يك نام را برگزيده و حتي جايزه‌اي نيز براي آن در نظر بگيرند!

در آخر آنكه به اين شكل طرح ملي مذكور كه هر كس از هر گوشه‌اي به نامي آن را صدا مي‌‌كند، از بلاتكليفي درآمده و پرونده نامگذاري براي اينترانت ملي نيز با تبليغات گسترده و انتخاب يك نام واحد براي هميشه بسته شود.
 
کد مطلب: 19762
نام شما
آدرس ايميل شما


آرش
feedback
Iran, Islamic Republic of
من میگم سه صفر رو هم از جلوی اینترنت بردارند اسمش رو هم بذارن اموک (اینترنت محدود و کند). اینجوری دیگه کسی اینترنت ایران رو با اینترنت جهانی اشتباه نمیگیره
feedback
اینترنت عجیب در راه است
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام