۲
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۱۰:۴۳

ایرانیان خوش‌بین به تفاهم نوکیا و مایکروسافت

ایتنا - علیرغم تحلیل شرکت‌های رقیب و کارشناسان،مردم ایران نسبت به نتایج همکاری نوکیا و مایکروسافت خوش‌بین هستند.
ایرانیان خوش‌بین به تفاهم نوکیا و مایکروسافت


نوکیا و مایکروسافت اواخر بهمن ماه امسال با هم قرارداد همکاری را امضاء کردند که مطابق آن، شرکت نوکیا ویندوزفون7 را سیستم عامل گوشی‌های هوشمند آتی خود قرار خواهد داد.

به گزارش ایتنا، پس از این قرارداد همکاری، شرکت‌های رقیب مایکروسافت و نوکیا از جمله گوگل و سامسونگ و برخی از تحلیلگران حوزه موبایل این اتحاد را ناموفق و نافرجام خواندند.

اما بر اساس نظرسنجی صورت گرفته در سایت ایتنا،56 درصد از کاربران ایرانی این تفاهم‌نامه را موفق دانسته و به آن خوش‌بینند، درحالی که 22 درصد از این کاربران این طرح را در برابر رقبا شکست‌خورده می‌دانند.

در مورد دلايل این پاسخ می‌توان به فراگیری گوشی‌های نوکیا  و نيز دسترسي مناسب به ويندوز 7 در کشور  و تبلیغات بالای نوکیا در ایران دانست.

گفتني است این نظرسنجی در پاسخ به اين سؤال كه: «شما طرح جديد همكاري نوكيا و مايكروسافت را چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟» انجام گرفته است.

در این نظرسنجی حدود 36 درصد به موفقیت چشمگیر طرح، 20 درصد به موفقیت حتی در سطح کم و 22 درصد به شکست در مقابل رقبا رای داده‌اند.

این درحالی است که 14 درصد از کاربران به گزینه «فقط از عقب افتادن آنها جلوگیری می‌کند» رای داده‌اند.

حدود 7 درصد از کاربران نیز یا پیش‌بینی نداشته و یا اطلاعی در این زمینه ندارند.

اين نخستين و تنها نظرخواهي از كاربران ايراني در مورد طرح همكاري دو غول بزرگ نرم‌افزار و موبايل دنيا به شمار مي‌رود.

جهت مشاهده جزئيات نظرسنجي مزبور به اين نشاني مراجعه نماييد.
کد مطلب: 17408
نام شما
آدرس ايميل شما


محسن
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام
به نظر من که ایرانیان به دلیل رفتار های گوگل مانند این تحریم ها دل خوشی از این شرکت ندارن.
مهدی
feedback
Iran, Islamic Republic of
سلام من با نظر محسن موافقم در حال حاضر گوگل فروشگاه نرم افزاری اندروید مارکت رو که مربوط به نرم افزارهای سیستم عامل اندروید هستش رو برای کاربران ایرانی تحریم کرده در حالی که نوکیا و تمامی متحدانش در این زمینه هیچ تحریمی رو برای کاربران ایرانی در نظر نگرفتند و این خودش یکی از دلایل خوشبین بودن هموطنان ما به این اتحاد هستش مورد بعدی که شما در خبر درج کردین مربوط به خبر تبلیغ نوکیا در ایران هستش که اصلا اینطور که شما میگید نیست اون شرکت سامسونگ هستش که با خرید سایتهای تخصصی موبایل و پرداخت مبالغ برای سایتهای فارسی زبان و..... به شدت رو محصولات بی کیفیتش مانور میکنه علت فراگیری نوکیا در ایران اعتماد ایرانیان به کیفیت و داوام چندین ساله گوشیهاش هست وگرنه من بهشخصه دیدم نوکیا حتی برای محبوبترین محصولاتش تبلیغاتش از پاساژها و بازارهای موبایل تجاوز نمیکنه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام