۰
plusresetminus
شنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۶

انواع مدلهای گاز سردخانه کولیب

یکی از شرکت های معروفی که در حوزه تامین اقلام مختلف سیستم های تبرید، خصوصا انواع مدلهای گاز سردخانه کولیب فعالیت می نماید، بازرگانی گرام می باشد.
انواع مدلهای گاز سردخانه کولیب
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



این مقاله را به انواع مدلهای گاز سردخانه کولیب اختصاص داده ایم. مبردها بر اساس نوع کاربردی که دارند به انواع و دسته های مختلفی تقسیم بندی می گردند. نوع کاربرد نیز به شرایط محلی که مبرد در آن استفاده می شود، بستگی دارد. مثلا مبردی که در سردخانه استفاده می گردد ممکن است با مبرد به کار رفته در یخچال، اسپلیت و سیستم های تبرید تراکمی متفاوت باشد. لذا برای هر سیستم تبرید، با توجه به شرایط، مبرد مورد استفاده تعریف می گردد. در ادامه قصد داریم به معرفی انواع مبردهایی که در سیستم های تبرید به کار می روند، بپردازیم.
 

گاز R22 ( خرید گاز  R22)


مبرد R22 یکی از پرکاربردترین انواع مدلهای گاز سردخانه کولیب در ایران بوده و بسیاری از تجهیزات سرمایشی از آن استفاده می نمایند. این مبرد نقطه جوش پایینی داشته و دمای جوش آن در حدود منفی ۴۱ درجه سانتیگراد می باشد.  این ویژگی سبب می شود تا از مبرد R22 در سیستم هایی که دمای پایینی تولید می کنند، مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین فریزرهای خانگی و سایر تجهیزات صنعت تبرید که دماهای زیر صفر تولید می کنند، از این مبرد استفاده می نمایند. با این حال یکی از نقاط منفی که در خصوص این مبرد وجود دارد، اثرات مخرب زیست محیطی آن می باشد. بنابراین تولیدکنندگان مبرد در تلاشند تا به مرور مبرد مذکور را از چرخه تولید حذف نمایند. مبردهای R134a و R407c گزینه های جایگزینی R22 می باشند. از دیگر ویژگی های این مبرد غیر قابل اشتعال بودن آن می باشد.
 

گاز R410a ( خرید گاز R410 )


یکی دیگر از انواع مدلهای گاز سردخانه کولیب، گاز R410 می باشد و این مبرد از دو هیدرو فلوئور کربن و یک دی فلوئور متان تشکیل شده است. این مبرد دارای دو ویژگی شاخص می باشد که سبب استفاده گسترده از آن شده است. اولین ویژگی، سازگاری R410a با محیط زیست می باشد و دومین ویژگی نیز به فشار کاری این مبرد مربوط است. فشار کاری بالاتر مبرد R410 نسبت به مبرد R22 سبب شده است تا این مبرد کارایی بالاتری داشته باشد. از ویژگی های دیگر این مبرد می توان به غیر قابل اشتعال بودن و بی رنگ بودن آن اشاره نمود. این مبرد یکی از پرکاربردترین مبردها در صنعت تاسیسات می باشد و در انواع چیلر، سیستم های تهویه مطبوع و چیلر مورد استفاده قرار می گیرد.
 
 بازرگانی گرام نماینده انحصاری انواع مدلهای گاز سردخانه کولیب
بازرگانی گرام نماینده انحصاری انواع مدلهای گاز سردخانه کولیب
 

گاز  R134a ( خرید گاز  R134)


یکی دیگر از انواع مدلهای گاز سردخانه کولیب که مورد بررسی قرار می گیرد، مبرد R134a می باشد. مهمترین ویژگی این مبرد، قرار گرفتن آن در دسته بندی HFC ها می باشد.  از این رو مبرد مذکور در دسته ای جای گرفته است که برای لایه اوزون، کم خطر محسوب می گردد‌. غیر اشتعال بودن، غیر قابل انفجار بودن و سمی بودن در حد استاندارد، سه ویژگی مهم و بارز دیگر این مبرد می باشند. خواص ترمودینامیکی این مبرد با کیفیت، شباهت های زیادی با مبرد R12 دارد.
گاز R407c
همانطور که قبلا نیز عرض کردیم، R22 یکی از مبردهای آسیب رسان به محیط زیست می باشد‌. R407c می تواند یکی از بهترین جایگزین ها برای R22 باشد. لذا در سیستم های تبرید جدید، این مبرد یکی از انواع پرکاربرد می باشد. R407c از ترکیب تعدادی هیدرو فلوئور کربن نظیر پنتا فلوئورو متان و دی فلوئورو متان تشکیل گردیده است. لذا مبرد مذکور این قابلیت را دارد که خواص ترمودینامیکی خود را در دماهای متوسط حفظ کرده و در این دماها کار کند.
گاز R404a
مبرد R404a یکی دیگر از انواع مدلهای گاز سردخانه کولیب است که گزینه مناسبی جهت جایگزینی مبرد R22 می باشد. علت این مساله نیز شباهت های زیاد خواص ترمودینامیکی مبرد مذکور با R22 است. طبق بررسی های انجام شده مبرد R404a در چیلرها عملکردش حتی از R22 هم بهتر بوده است. این مبرد بی رنگ و غیر قابل اشتعال در دماهای بین ۴۵- تا ۱۵ درجه سلسیوس مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مهمترین خواص این مبرد، عدم واکنش سریع و آسان آن با آب است و البته در صورتی که این تماس، مستقیم نباشد.
گاز R507
یکی از گازهای فریونی که به منظور جایگزینی R22 و R502 به بازار معرفی گردیده است، مبرد R507 می باشد. جالب است بدانید این مبرد از ترکیب دو مبرد R125 و  R134a به وجود آمده است. در واقع با مخلوط نمودن این دو مبرد در نسبت های مشخص به فریونی رسیده اند که بهینه تر و استانداردتر می باشد. از این مبرد به منظور استفاده در کامیون های تبرید، فریزرها و سیستم های هوای تجاری عظیم به کار گرفته می شود. این گاز بی رنگ، شفاف و بی بو اسیدیته و رطوبت پایینی داشته و ضریب OPD آن صفر می باشد.

 
انواع مدلهای گاز سردخانه کولیب
انواع مدلهای گاز سردخانه کولیب


نحوه تشخیص اصالت انواع مدلهای گاز سردخانه کولیب
سوالی که ممکن است ذهن مشتریان را درگیر نماید این است که چگونه از اصالت انواع مدلهای گاز سردخانه کولیب مطمئن شویم؟ به منظور تایید گواهی صلاحیت مبرد بایستی آنالیز شیمیایی آن را بررسی نماییم. این آنالیز را می توان از آزمایشگاه های معتبر تهیه نمود. صحت سنجی نیز توسط مقایسه این اطلاعات با داده هایی ارائه شده توسط شرکت صورت می پذیرد. در این آنالیز موارد بسیار مهمی شامل میزان رطوبت مبرد، خلوص آن و میزان اسیدی بودن گاز مبرد بررسی می گردد. شرکت گرام برای مشتریان خود گواهی تایید صلاحیت گاز مبرد را صادر می نماید.

رنگ بندی کپسول انواع مدلهای گاز سردخانه کولیب
انواع مدلهای گاز سردخانه کولیب، عمدتا در کپسول نگهداری شده و به بازار عرضه می گردند. کپسول مبردها دارای رنگ های مختلفی بوده و هر رنگ به مبردی خاص اختصاص دارد. اختصاص رنگ کپسول به مبرد به این منظور صورت می گیرد که از اختلاط اشتباه مبردها پیشگیری شود. البته توصیه می گردد پیش از استفاده از مبرد، لیبل روی کپسول آن نیز خوانده شود.
 
فروش گاز سردخانه توسط شرکت بازرگانی گرام
یکی از شرکت های معروفی که در حوزه تامین اقلام مختلف سیستم های تبرید، خصوصا انواع مدلهای گاز سردخانه کولیب فعالیت می نماید، بازرگانی گرام می باشد. تجربه بالای این شرکت در حوزه تاسیسات سبب شده است تا همواره به دنبال وارد نمودن مرغوب ترین کالاهای صنعتی باشد. به این علت که شرکت مذکور موفقیت خود را در گرو جلب رضایت مشتریان می بیند و کسب رضایت آنها نیز جز با ارائه خدمات مطلوب حاصل نمی گردد. کارشناسان با تجربه شرکت نیز مشاوران خوبی برای فعالین حوزه تاسیسات می باشند و می توانند مشتریان را جهت خرید محصولی بهینه تر یاری نمایند. این شرکت نماینده انحصاری کولیب STARGET چین می باشد و با خرید از آن، نگرانی بابت تقلبی بودن محصول خریداری شده وجود نخواهد داشت.
 
کد مطلب: 73245
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام