۱
۰
plusresetminus
جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۱۳

حزب کمونیست چین به داده‌های کاربران تیک‌تاک دسترسی دارد

ایتنا - یک مدیر اجرایی سابق «بایت‌دنس»، شرکت مادر تیک‌تاک، ادعا کرده که حزب کمونیست چین به داده‌های کاربران این برنامه ویدئویی اجتماعی ازجمله داده‌های متعلق به معترضان هنگ‌کنگ و فعالان حقوق مدنی، دسترسی پیدا کرده است.
حزب کمونیست چین به داده‌های کاربران تیک‌تاک دسترسی دارد


روزنامه گاردین در گزارشی می‌نویسد یین‌تاو یو، رئیس سابق مهندسی در شرکت بایت‌دنس ایالات متحده، در یک پرونده قانونی ادعا کرد که کمیته‌ای از اعضای حزب کمونیست چین به داده‌های تیک‌تاک دسترسی پیدا کرده‌اند. این داده‌ها شامل اطلاعات کاربران و شناسایی سیم‌کارتها می‌شود و برای شناسایی افراد و مکان آن‌ها استفاده می‌شود.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، یین‌تاو یو این ادعاها را که در وال‌استریت ژورنال منتشر شده، در یک پرونده اخراج غیرقانونی در دادگاه کالیفرنیا مطرح کرده است. او همچنین ادعا می‌کند که حکومت چین به ارتباطات کاربران گوش می‌دهد و کاربران هنگ‌کنگی‌ که محتوای مربوط به اعتراضات را بر روی تیک‌تاک منتشر می‌کردند، تحت نظارت حکومت بوده‌اند.

شرکت بایت‌دنس مستقر در هنگ‌کنگ، یک کانال مخفی برای دسترسی به داده‌های کاربران در ایالات متحده باز نگه داشته‌ است.

یین‌تاو یو در این پرونده ادعا می‌کند که اعضای کمیته حزب کمونیست در شرکت بایت‌دنس به‌عنوان «کاربر برتر» یا «خدا» نامیده می‌شوند و این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا به تمام اطلاعات کاربران دیگر که بایت‌دنس جمع‌آوری می‌کند، دسترسی پیدا کنند.

در این پرونده آمده است زمانی که یین‌تاو یو در شرکت بایت‌دنس کار می‌کرد (اوت ۲۰۱۷ تا نوامبر ۲۰۱۸)، تیک‌تاک تمام پیام‌های مستقیم کاربران، تاریخچه جست‌وجو و محتوای مشاهده شده کاربران را ذخیره می‌کرد.

شرکت بایت‌دنس دسترسی به تیک‌تاک را در سال ۲۰۲۰ و طی اعتراضات در هنگ‌کنگ، ممنوع کرد. اعتراضاتی که علیه قانون امنیت ملی جدید شروع شد. قانونی که به حکومت چین قدرت سرکوب بیشتری در هنگ‌کنگ می‌دهد.

 
حزب کمونیست چین به داده‌های کاربران تیک‌تاک دسترسی دارد


شو زی چو، مدیر اجرایی تیک‌تاک، در ماه مارس در یک جلسه استماع کنگره آمریکا ظاهر شد و دسترسی حزب کمونیست چین به اطلاعات کاربران آمریکایی را تکذیب کرد. او تصریح کرد: «بایت‌دنس عامل چین یا هیچ کشور دیگری نیست.»

چارلز یونگ، وکیل یین‌تاو یو، به وال‌استریت ژورنال گفت که موکلش به دلیل نگرانی‌هایی که درباره شهادت چو داشت، پا پیش گذاشته است.

سخنگوی بایت‌دنس ادعاهای یو را رد کرده است. او گفت: «ما قصد داریم به‌شدت با آنچه معتقدیم ادعاهای بی‌اساس در این شکایت است، مخالفت کنیم.»

چندین دولت تیک‌تاک را درخصوص جمع‌آوری داده‌های کاربران تحت‌ فشار فزاینده قرار داده‌اند. استفاده از تیک‌تاک در تلفن‌های دولتی در بریتانیا، ایالات متحده و کانادا ممنوع شده است. دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا، همچنین از صاحبان چینی بایت‌دنس خواسته است تا تیک‌تاک را بفروشند یا با ممنوعیت کامل مواجه شوند. 
کد مطلب: 73233
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
زرشک
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام