۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۱۴

استراتژی ژاپن برای فروش بیشتر تراشه‌ها

ایتنا - ​​​​​​​دولت ژاپن با قرار دادن تراشه‌ها در قلب سیاست امنیت اقتصادی خود، استراتژی تراشه خود را با هدف سه برابر کردن فروش نیمه‌رساناهای ساخت داخلی به بیش از ۱۵ تریلیون ین (۱۰۸ میلیارد دلار) تا سال ۲۰۳۰، اصلاح کرد.
استراتژی ژاپن برای فروش بیشتر تراشه‌ها

وزارت اقتصاد ژاپن اعلام کرد هدف از این استراتژی بازبینی شده، تحکیم تلاش‌ها برای توسعه و تولید نیمه‌رساناهای پیشرفته‌ای است که برای تدابیر امنیت اقتصادی و فناوری پیشرفته مانند هوش مصنوعی مولد، حیاتی هستند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، هدف فروش برای شرکت‌هایی که در ژاپن تراشه تولید می‌کنند، به تضمین تامین ثبات نیمه‌رساناها برای این کشور کمک خواهد کرد. این هدف که در پیش‌نویس‌های اولیه استراتژی بازبینی شده، آمده بود، در مقایسه با فروش حدود پنج تریلیون ین در سال ۲۰۲۰، رشد سه برابری را نشان می‌دهد.

یاسوتوشی نیشیمورا، وزیر اقتصاد ژاپن، پیش از انتشار این استراتژی به خبرنگاران گفت: سرمایه‌گذاری‌های مختلفی توسط شرکت‌های مرتبط با تراشه ژاپنی شامل شرکت‌های کوچکتر انجام شده است و ما مایل هستیم از این سرمایه‌گذاری‌ها حمایت کنیم.

در این استراتژی ۲۷۴ صفحه‌ای اشاره نشده است که دولت علاوه بر میلیاردها دلاری که پیش از این برای تشویق شرکت تولیدکننده نیمه‌رساناهای تایوانی TSMC برای افزایش ظرفیت تولید و تامین مالی سرمایه‌گذاری تراشه شرکت ژاپنی راپیدوس در نظر گرفته بود، قصد دارد در سال‌های آتی چقدر هزینه کند.

فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن، در راستای تلاش برای آوردن سرمایه‌گذاری و تولید نیمه‌رسانا به ژاپن، ماه میلادی گذشته با مدیران ارشد بزرگترین شرکت‌های تولیدکنندگان تراشه جهان دیدار کرد. تراشه سازان اعلام کردند که بر اساس مشوق‌های مالی و تقاضا، سرمایه‌گذاری بیشتری در ژاپن را بررسی خواهند کرد.

دولت ژاپن حمایت مالی به ارزش ۳۳۰ میلیارد ین را برای شرکت راپیدوس و حداکثر ۴۷۶ میلیارد ین حمایت را برای کارخانه جدید TSMC در کوماموتوی ژاپن متعهد شده است. دولت ژاپن همچنین حداکثر ۹۲.۹ میلیارد ین یارانه برای کارخانه شرکت کیوکسیا هولدینگز در مرکز ژاپن فراهم می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، استراتژی تراشه بازبینی شده نشان می‌دهد دولت ژاپن انتظار دارد پروژه‌های TSMC و کیوکسیا به تنهایی تولید ناخالص داخلی ژاپن را به میزان ۴.۲ تریلیون ین تقویت کرده و حدود ۷۶۰ میلیارد ین درآمد مالیاتی تولید می‌کنند.
کد مطلب: 73215
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام