۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۵

سواستفاده هکرها از تیک آبی جیمیل

ایتنا - تنها یک ماه پیش سرویس جیمیل متعلق به گوگل نسخه « تیک آبی» را ارائه کرد که مشابه تیک آبی توئیتر است و هم اکنون مشخص شده هکرها از آن سواستفاده می کنند.
سواستفاده هکرها از تیک آبی جیمیل


گوگل ویژگی احراز هویت را عرضه کرد که در کنار نام فرستنده ظاهر می شود و به خواننده اطمینان می‌دهد ایمیل ارسالی معتبر است.

به گزارش ایتنا از مهر، کلاهبرداران اینترنتی راهی یافته اند تا به این ویژگی دست یابند. ویژگی مذکور به آنها اجازه می‌دهد تا آدرس های جعلی از برندهای مشهور بسازند و احتمالا کاربران را فریب دهند تا به اطلاعات حساس شان دسترسی یابند یا پرداخت وجه انجام دهند.

یک کارشناس امنیت سایبری ادعا می کند باگ مذکور را به گوگل اطلاع داده اما شرکت آن را نادیده گرفته است.

کریس پلامر مهندس امنیت سایبری در توئیتی در این باره می نویسد: من باگی را اطلاع رسانی کردم که gogle@ با تاخیر آن را با عنوان «اصلاح نمی‌شود- رفتار مورد نظر» رد کرد. اینکه چگونه یک کلاهبردار هویت @UPS را جعل می کند، با این روش قانع‌کننده است.

این باگ از ویژگی برند موجود برای ویژگی شناسایی پیام(BIMI) براساس سیستم تیک آبی جدید استفاده می کند. در فرضیه، تیک آبی تایید می‌کند که آدرس ایمیل می‌تواند از نام و تصویر آواتار مربوطه (مانند لوگو یک برند مشهور) استفاده کند.

جاناتان رادنبرگ مهندس نرم افزار در این باره می گوید: احراز هویت نیازمند امضای DKIM( کلیدهای دامنه شناسایی شده میل) است که ممکن است از هر دامنه‌ای باشد.

کاربران ایمیل های دیگر نیز اخیرا مشکلات مشابهی را در BIMI های احراز هویت شده سیستم ایمیل خود( مانند مایکروسافت ۳۶۵ و اپل میل) مشاهده کرده اند. در این میان به نظر می رسد آی کلود و یاهو ایمن تر باشند.

خوشبختانه اکنون گوگل باگ تیک آبی جعلی را به عنوان یک مشکل اولویت دار ثبت کرده است.

یک نماینده گوگل هفته گذشته برای پلامر نوشت: پس از بررسی دقیق تر متوجه شدیم این باگ شبیه یک نقطه ضعف معمولیSPF نیست. بنابراین ما پرونده را بازگشایی می کنیم و تیمی این وضعیت را به طور دقیق تر بررسی می کنند.
کد مطلب: 73206
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام