۰
plusresetminus
جمعه ۱۲ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۰۹

عربستان لیتیوم موردنیاز باتری بی‌ام‌‌و برقی را تولید می‌کند

ایتنا - لیتیوم ماده‌ای ضروری برای تولید باتری خودروهای برقی است و اتحادیه اروپا و آمریکا در تلاش‌اند ظرفیت تولید این فلز را افزایش دهند
عربستان لیتیوم موردنیاز باتری بی‌ام‌‌و برقی را تولید می‌کند

این تاسیسات از مواد خام استخراج‌شده در اتریش استفاده خواهد کرد تا لیتیوم هیدروکسید خالص برای شرکت خودروسازی بی‌ام‌دبلیو تولید کند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، این اقدام حاکی از آن است که زنجیره تامین برای پالایش این فلز در حال گسترش در خارج از چین است. چین حدود ۶۰ درصد از لیتیوم مورد نیاز جهان را پالایش می‌کند.

لیتیوم ماده‌ای ضروری برای تولید باتری خودروهای برقی است و اتحادیه اروپا و آمریکا در تلاش‌اند ظرفیت تولید این فلز را افزایش دهند.

ساخت این تاسیسات بین ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت و احتمالا اولین لیتیوم هیدروکسید تولیدی‌اش را در سال ۲۰۲۶ عرضه خواهد کرد.

این پروژه تازه‌ترین قرارداد عربستان سعودی با هدف تقویت نقش این کشور در تولید خودروهای برقی و زنجیره تامین باتری و همچنین تنوع‌بخشی به اقتصاد غیرنفتی‌اش است.

پیش‌تر در سال جاری میلادی، عربستان سعودی قراردادی برای ساخت تاسیسات تولید لیتیوم هیدروکسید با ایی‌وی متالز، شرکت باتری‌سازی استرالیایی، امضا کرد.

پالایش لیتیوم بسیار انرژی‌بر است و عربستان سعودی به‌دلیل دسترسی به انرژی ارزان، مکانی مناسب برای این کار است.

به گزارش فایننشال تایمز، عربستان سعودی در نظر دارد تا سال ۲۰۳۰، سالانه ۵۰۰ هزار خودرو تولید کند، که خودروهای تولیدی لوسید موتورز در این کشور را نیز شامل می‌شود. صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی بزرگ‌ترین سهام‌دار این شرکت خودروسازی آمریکایی است.

صندوق سرمایه‌گذاری عمومی، که ریاست آن را شاهزاده محمد بن سلمان بر عهده دارد، یک شرکت تولید خودروی برقی نیز راه‌اندازی کرده است. خودروسازی «سیر» در نظر دارد سالانه ۱۷۰ هزار خودرو تولید کند که با همکاری شرکت فاکس‌کان و بی‌ام‌دبلیو خواهد بود.
کد مطلب: 73170
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام