۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۰۵

دلایل اهمیت یادگیری سئو

اگر می خواهید در یک دوره آموزش سئو کامل، کاربردی و پروژه محور شرکت نمایید و تمامی اصول سئو را از پایه تا پیشرفته ترین مباحث بیاموزید، دوره سئو نیوسئو با تدریس امیر قمصری بهترین گزینه محسوب می شود.
دلایل اهمیت یادگیری سئو
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



سئو را می توان به عنوان یکی از مهمترین اصول موفقیت در کسب و کارهای اینترنتی در نظر گرفت. SEO یا همان بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو که مخفف عبارتSearch Engine Optimization است، می تواند از طریق گوگل و سایر موتورهای جستجو، برای وب سایت ها بازدید کننده هدفمند جذب کند و همین هدفمند بودن بازدید ها است که سئو را از سایر روش های بازاریابی اینترنتی متمایز می کند.
 

سئو چیست و چه کاربردی دارد؟


سئو سایت به معنی رعایت اصولی است که برای موتورهای جستجو حائز اهمیت می باشند. به عبارت دیگر موتورهای جستجو مانند گوگل، باید ها و نبایدهایی دارند که اگر در وب سایت ها رعایت شوند، موتورهای جستجو آن وب سایت ها را به کاربران خود معرفی می کنند.
برای مثال اگر صفحه‌ای از وب سایت به خوبی برای عبارت کلیدی "بهترین دوربین برای عکاسی" بهینه سازی شده باشد، هنگامی که کاربران گوگل این عبارت را در سرچ باکس گوگل جستجو نمایند، آن صفحه به عنوان اولین نتیجه به نمایش در خواهد آمد.
 

چرا سئو مهم است؟


اهمیت سئو سایت بسیار واضح می باشد؛ کافی است تصور کنید که یک وب سایت فروشگاهی محصولات چرم دارید و یکی از صفحات آن را توسط SEO با عبارت کلیدی (خرید کیف زنانه چرم) به لینک اول گوگل رسانده‌اید. حال هرکس این عبارت را در گوگل جستجو کند، گوگل سایت و محصولات شما را به عنوان اولین گزینه به او معرفی خواهد کرد.
به عبارتی مشتریان بالقوه و هدفمند زیادی می توانند توسط سئو به وب سایت شما هدایت شوند و محصولات یا خدمات شما را مشاهده کنند. از آنجا که این افراد عبارات مربوط به سایت شما را جستجو کرده‌اند، به احتمال خیلی زیاد به محصولات یا خدمات شما نیاز دارند؛ این بدان معنا است که احتمال خرید این افراد نیز از وب سایت شما بسیار زیاد می باشد و فروش شما را به طور قابل توجهی افزایش می دهد.
به همین دلیل است که این روزها تقریبا تمامی وب سایت ها اقدام به بهینه سازی سایت خود برای موتور جستجو گوگل کرده و حتی دوره آموزش سئو برای کارمندان خود تهیه می کنند.
 

بهترین روش های آموزش سئو

 

آموزش سئو و یادگیری بهینه سازی سایت، می تواند به روش های گوناگونی صورت بگیرد. اما این روش ها از نظر کیفیت و هزینه می توانند با یکدیگر متفاوت باشند. به طور کلی استفاده از وب سایت های معتبر این حوزه مانند وب سایت آقای امیر قمصری با آدرس newseo.ir که بهترین منبع یادگیری seo به زبان فارسی است و وب سایت های انگلیسی زبان  moz.com، learningseo.io و ahrefs.com، بهترین روش یادگیری بهینه سازی سایت می باشد.
در وب سایت های معرفی شده در بخش بالا، می توانید مقالات و آموزش های بسیاری را به صورت رایگان بیابید، همچنین اگر می خواهید به طور کاملا تخصصی یادگیری seo را دنبال کنید، باید در یک دوره جامع سئو شرکت کرده که دوره آنلاین سئو نیوسئو گزینه بسیار مناسبی می باشد. اما بجز شرکت در دوره آموزش سئو روش های دیگری نیز برای یادگیری این مهارت محبوب وجود دارند که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.
   1- شناسایی متخصصان و دنبال کردن آن ها در شبکه های اجتماعی
   2- جستجو مقالات و محتوای موجود در اینترنت مانند ویدیوهای آپارت و یوتیوب
   3- شرکت در کلاس های دوره سئو حضوری
   4- فعالیت در شرکت های مرتبط به عنوان کارآموز
   5- و...

البته دقت داشته باشید که روش های مذکور هرکدام مزایا و معایبی دارند، برای مثال اگر می خواهید به یک متخصص seo تبدیل شوید و بتوانید صفر تا صد بهینه سازی سایت را بیاموزید، استفاده از روش های 1 و 2 نمی تواند برای شما نتیجه بخش واقع شود. برای تحقق این هدف شما باید زیر نظر یک متخصص امر که با چالش های زیادی در این زمینه مواجه شده و تجربه فراوانی دارد، آموزش ببینید.

همچنین روش 4 ممکن است زمان بسیاری را بطلبد و شما مجبور شوید یک دوره چند ماهه را بدون دریافت دستمزد یا با دستمزد بسیار کم مشغول به کار شوید. از سوی دیگر روش شماره 3 نیز هزینه بسیار زیادی را در پی خواهد داشت.
بنابر همین دلایل، شما باید ابتدا هدف خود را از یادگیری سئو سایت مشخص کنید و بر همین اساس یکی از روش های بالا را انتخاب نمایید. البته توجه داشته باشید که روش های کم هزینه و یا حتی رایگان، می توانند گزینه های مناسبی برای شروع باشند اما به هیچ وجه نمی توانند از شما یک متخصص خبره بسازند. بعد از امتحان این روش های ابتدایی، در صورت علاقه مندی و نیاز به اطلاعات تخصصی تر، می توانید در یک دوره آنلاین سئو با کیفیت و جامع شرکت نمایید.
در این روش شما به صورت غیر حضوری و در هر ساعتی که بخواهید، می توانید ویدیو های آموزشی مربوط به دوره‌ای که تهیه کرده‌اید را مشاهده کنید و زیر نظر مدرس خود به یادگیری بپردازید. همچنین برخی این دوره ها مانند دوره جامع سئو نیوسئو، دارای پشتیانی و بروزرسانی مادام العمر هستند و شما می توانید تمامی سوالات مربوطه را با مدرس خود مطرح نمایید.

اگر می خواهید در یک دوره آموزش سئو کامل، کاربردی و پروژه محور شرکت نمایید و تمامی اصول سئو را از پایه تا پیشرفته ترین مباحث بیاموزید، دوره سئو نیوسئو با تدریس امیر قمصری بهترین گزینه محسوب می شود.
سایت newseo.ir به همراه سایت وبسیما از قدیمی ترین مراجع seo به زبان فارسی می باشند که در آن ها می توانید هم به صورت رایگان و هم در قالب دوره های تخصصی غیر رایگان، بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو را فرابگیرید.
 
کد مطلب: 73137
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام