۰
plusresetminus
شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۲۸

همکاری چین و کره جنوبی در صنعت نیمه‌رسانا

ایتنا - وزیر بازرگانی چین اعلام کرد این کشور و کره جنوبی توافق کرده اند گفتگو و همکاری درباره زنجیره ذخایر صنعت نیمه رسانا را در میانه نگرانی جهانی درباره ذخایرتراشه، تحریم‌ها و امنیت ملی تقویت کنند.
همکاری چین و کره جنوبی در صنعت نیمه‌رسانا


وزیر بازرگانی چین اعلام کرد این کشور و کره جنوبی توافق کرده‌اند تا گفتگو و همکاری درباره زنجیره ذخایر صنعت نیمه رسانا را در میانه نگرانی های وسیع جهانی درباره ذخایر تراشه، تحریم ها و امنیت ملی تقویت کنند.

به گزارش ایتنا از مهر، در حاشیه کنفرانس همکاری های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه(APEC) در دیترویت وانگ ونتائو وزیر بازرگانی چین با آن دوک گون همتای کره جنوبی خود دیدار کرد.

آنها دیدگاه های خود را درباره حفظ زنجیره ذخایر و همکاری های دوجانبه، منطقه ای و چند حوزه ای تبادل کردند. همچنین وانگ اعلام کرد چین تمایل دارد روابط تجاری و همکاری برای سرمایه گذاری را با کره جنوبی تقویت کند.

با این وجود کره جنوبی در بیانیه خود درباره همین اجلاس اشاره ای به تراشه نکرد، اما در عوض اعلام کرد وزیر بازرگانی کشور از چین خواسته ذخایر مواد خام کلیدی را تثبیت کند و خواستار محیط تجاری مناسب برای شرکت های کره ای در چین شده است.

به گفته یک منبع آگاه، طرف کره ای اعلام کرد نیاز است ارتباطات بین مقامات در تمام صنایع و نه فقط نیمه رسانا، برقرار باشد.

این درحالی است که کره جنوبی در تلاقی مناقشه بین ایالات متحده و چین بر سر نیمه رساناها قرار دارد.

رگولاتور فضای مجازی چین هفته گذشته محصولات میکرون( تراشه ساز آمریکایی) را ممنوع کرد زیرا بررسی های امنیت شبکه آن تایید نشده است. چین اعلام کرد اپراتورهای زیربنایی کلیدی را از خرید محصولات شرکت منع کرده است. از سوی دیگر آمریکا نیز به کشورهای دیگر فشار وارد می کند تا دسترسی چین به تراشه های پیشرفته را به دلایل مختلف از جمله امنیت ملی، محدود کنند.
کد مطلب: 73111
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام