۰
plusresetminus
شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۳۲

جریمه گوگل به‌خاطر اسپیکر هوشمند Sonos

ایتنا - هیات منصفه فدرال سانفرانسیسکو، گوگل را به دلیل نقض یکی از امتیازهای انحصاری شرکت سازنده اسپیکر هوشمند سونوس (Sonos) در دستگاه‌های صوتی بی‌سیم خود، به پرداخت ۳۲.۵ میلیون دلار خسارت به این شرکت محکوم کرد.
جریمه گوگل به‌خاطر اسپیکر هوشمند Sonos

این پرونده بخشی از یک دعوای بزرگ بر سر مالکیت معنوی بین گوگل و سونوس است که سابق بر این، پیمان همکاری داشتند اما اکنون در آمریکا، کانادا، فرانسه، آلمان و هلند پرونده شکایت دارند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این شرکت‌ها پیش از این برای استفاده از سرویس پخش موسیقی گوگل در محصولات سونوس با یکدیگر همکاری داشتند اما سونوس از گوگل به دلیل نقض حق امتیاز انحصاری در لس آنجلس و در کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا در سال ۲۰۲۰ شکایت کرد و این غول فناوری را به کپی برداری از فناوری خود در طول همکاری‌شان در دستگاه‌هایی از جمله گوگل هوم (Google Home) و کروم کَست آدیو، متهم کرد.

سونوس سال گذشته موفق شد حکم ممنوعیت واردات بعضی از دستگاه‌های گوگل را از کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا بگیرد و گوگل برای این حکم، درخواست تجدید نظر کرده است.

گوگل هم به نوبه خود در کالیفرنیا و در کمیسیون تجارت بین المللی آمریکا از سونوس شکایت کرد و این سازنده اسپیکر هوشمند را متهم کرد از فناوری این شرکت در محصولاتش استفاده کرده است. سونوس، شکایت‌های گوگل را یک تاکتیک ارعاب برای زمین زدن رقیب کوچکترش، خوانده است.

شرکت سونوس که در سانتا باربارای کالیفرنیا مستقر است، پس از کاهش پیش‌بینی درآمد خود، تقریبا یک پنجم ارزش بازارش را اوایل ماه مه از دست داد.

طبق نظر هیات منصفه فدرال، گوگل یکی از دو امتیاز انحصاری مورد بحث در این پرونده را نقض کرده است. سونوس پیش از این از دادگاه، ۹۰ میلیون دلار خسارت درخواست کرده بود. طبق اظهارات گوگل، پس از بررسی پرونده شکایت توسط قاضی منطقه ای ویلیام الساپ، سونوس خسارت درخواستی خود را از سه میلیارد دلار کاهش داده بود.

یک سخنگوی گوگل روز جمعه گفت: این پرونده، یک اختلاف محدود در خصوص بعضی از ویژگی‌های بسیار خاص است که معمولا استفاده نمی‌شوند و این شرکت در حال بررسی اقدامات بعدی  است. گوگل همچنین اعلام کرد همواره، فناوری را به صورت مستقل توسعه داده و بر اساس ایده‌هایش، به رقابت پرداخته است.

بر اساس گزارش رویترز، سخنگوی سونوس اظهار کرد: این حکم دوباره تایید می‌کند که گوگل یک ناقض زنجیره‌ای مجموعه امتیازهای انحصاری این شرکت است.
کد مطلب: 73109
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام