۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۵۱

ضرورت توجه به صنعت نرم‌افزار

با روند توسعه جهانی هر روز جایگاه و نیاز آن بیشتر شده و تصور دنیای آینده بدون نقش نرم­‌افزارها امکا­ن‌­پذیر نیست. امروزه داشتن نرم­‌افزارها برای سازمان‌ها امری ضروری بوده و آیینه تمام نمای عملکرد شرکت‌هاست.
ضرورت توجه به صنعت نرم‌افزار
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



«پردازش موازی سامان» از شرکت‌های باتجربه و فعال در طراحی و عرضه نرم‌افزارهای مالی و اداری کشور است که سابقه زیادی در این زمینه دارد.
به مناسبت ارائه ماژول سامانه مودیان در کشور، با آقای مجید میرزایی قائم مقام مدیر عامل شرکت پردازش موازی سامان (ارائه دهنده سیستم جامع مالی واداری تدبیر) گفت‌وگویی انجام داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.


پس از دو دهه خدمت­‌رسانی و فعالیت در صنعت نرم‌­افزار، جایگاه نرم‌­افزارهای تدبیر را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
به لطف مشتریان خوب و وفادار، همکاران توانا و همراهانی که در این سال‌ها داشتیم تدبیر همواره جزو 5 نرم‌­افزار برتر ایران در زمینه سیستم‌های مالی و اداری بوده و افتخار خدمت به بیش از 6 هزار مشتری در سراسر ایران و برخی کشورهای همسایه، این تجربه را به من داده که بگویم نرم‌­افزارهای تدبیر جایگاه ویژه و درخشانی را در جامعه حسابداران عزیز و صنعت نرم­‌افزار کشور دارد.
 
موفقیت‌ها و دستاوردهای شرکت در سال 1401 چه بوده است؟
ما در سال گذشته در زمینه توسعه اپلیکیشن‌های اندرویدی بسیار عملکرد خوبی را داشتیم. اپلیکیشن‌هایی نظیر تدبیر کارکنان، ثبت سفارش، داشبورد و هوش تجاری که خوشبختانه با استقبال نسبتا خوبی مواجه شدند.

درباره خدمات متنوع تدبیر هم توضیح دهید.
ما تقریبا تمامی خدمات مرسوم در حوزه کاری نرم‌­افزارها را در این سال‌ها ایجاد کردیم. خدمات مشاوره‌­های مالیاتی، استقرار، دیتابیسی و کانورت از سایر نرم‌­افزارهای مالی را داریم. خدمات ما به صورت مراجعات حضوری، تلفنی، از راه دور و ثبت تیکیت در دسترس کاربران عزیز است.
 
آیا برنامه‌­ای برای توسعه فعالیت‌ها و بهبود جایگاه خود دارید؟
بله ما همگام با نیازهای بازار به فکر توسعه نسل جدید تدبیر، اپلیکیشن‌ها و سیستم تحت وب هستیم. در زمینه خدمات هم تلاش بر آن داریم که پاسخگویی آنلاین را تقویت نموده و سرعت آن را بهبود بخشیم.
 


یکی از دغدغه­‌های شرکت‌ها از شروع سال جدید موضوع سامانه مودیان مالیاتی است شما در این زمینه چه گام‌هایی را اتخاذ کرده‌­اید؟
موضوع سامانه مودیان مبحث روز تمام شرکت‌هاست. ما هم خوشبختانه در این زمینه قدم‌های مثبتی را برداشتیم که با استقبال مشتریان همراه بوده است. سهم زیادی از تلاش‌های تیم داخلی شرکت ما در سال جدید  صرف خدمت­‌دهی به مشتریان در زمینه سامانه مودیان شده است و البته تصور میکنم خدمات بیشتری هم در آینده نزدیک در این زمینه خواهیم داشت.
 
ضرورت صنعت نرم­‌افزار برای شرکت‌ها و یا سازمان‌ها چیست؟
صنعت نرم­‌افزار به نسبت بسیاری از صنایع نظیر نساجی، کشاورزی و ... از قدمت زیادی برخوردار نیست. اما با روند توسعه جهانی هر روز جایگاه و نیاز آن بیشتر شده و تصور دنیای آینده بدون نقش نرم­‌افزارها امکا­ن‌­پذیر نیست. امروزه داشتن نرم­‌افزارها برای سازمان‌ها امری ضروری بوده و آیینه تمام نمای عملکرد شرکت‌هاست.

دغدغه و چالش‌های شما به عنوان یکی از پیشگامان صنعت نرم‌­افزار در کشور چیست؟
نه فقط مجموعه ما و یا حتی صنعت ما، بلکه فکر می­‌کنم چالش تمام صنایع کشور و حتی جهان در آینده، مباحث منابع انسانی و داشتن نیروهای متخصص و توانا است. به دلیل افزایش مهاجرت نیروهای متخصص، به نظر این مسئله جدی­‌تر هم خواهد شد.
 
تحولات اقتصادی کشور چه تاثیری روی این صنعت گذاشته است؟
بدیهی است در بدنه اقتصاد یک کشور وقتی صنایع و سازمان‌ها دچار مشکلاتی باشند، سایر بخش‌ها و صنایع هم متاثر از هم خواهند بود. متاسفانه ما تاثیرات را بر کسب و کار برخی مشتریان احساس کردیم و البته هزینه‌­های بیشتر زندگی که یک مسئله عمومی است. قطعا در چنین شرایطی نقش حمایت‌های دولتی پررنگ‌­تر خواهد شد که البته در این حمایت‌ها، صنعت نرم‌­افزار بی‌­بهره بوده است.

 

در پایان نکته‌­ای برای جمع­‌بندی اگر وجود دارد بفرمایید.
از همه همراهان، کاربران و علاقه‌­مندان تدبیر تقدیر و تشکر صمیمانه دارم. یقین دارم در طی این سال‌ها، شریک و سهامدار رشد و موفقیت‌های تدبیر، همین عزیزان هستند و خواهند بود.
قطعا من و همکاران عزیزم در پردازش موازی سامان، تمام هدف و تلاشمان برآورده نمودن نیازهای مشتریان تدبیر در حوزه نرم­‌افزار بوده و امیدواریم سهم کوچکی در صنعت بزرگ نرم‌­افزارها داشته باشیم.
 
 
کد مطلب: 73080
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام