کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

در به‌روزرسانی جدید؛

امکان ویرایش پیام پس از ارسال در واتس‌اپ فراهم شد

2 خرداد 1402 ساعت 14:11

ایتنا - امکان ویرایش پیام در واتس‌اپ تا ۱۵ دقیقه بعد از ارسال پیام فراهم است.



واتس‌اپ سرانجام امکان ویرایش پیام بعد از ارسال را ایجاد کرد. یعنی این برنامه به طیف وسیع پلتفرم‌های دیگر مانند آی‌مسیج (iMessage) و اسلک (Slack) می‌پیوندد و به کاربران امکان می‌دهد اشکالات موجود در پیام را رفع کنند. همچنین درصدد است گزینه جدید حذف کامل پیام‌ها را اضافه کند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، مارک زاکربرگ، مدیر اجرایی متا، شرکت مادر واتس‌اپ، گفت: «این ویژگی اکنون برای کاربران سراسر جهان در حال اجرا است و در هفته‌های آینده در دسترس همگان قرار خواهد گرفت.» 

زمانی که این ویژگی در دسترس قرار بگیرد، کاربران می‌توانند پیامی را کمی فشار دهند [نگه‌ داشتن انگشت روی پیام مدنظر] و بعد روی دکمه «ویرایش» [edit] کلیک کنند و متن را تغییر دهند.

این امکان تا ۱۵ دقیقه بعد از ارسال پیام فراهم است. این نسبت به گزینه حذف پیام بسیار کوتاه‌تر است‌ــ در سال گذشته امکان حذف پیام بعد از تمدید مدت آن، به دو روز و نیم رسید.

 


مثل پیام‌های حذف‌شده، امکان ویرایش پیام به‌صورت پنهانی وجود ندارد تا از بروز موقعیت‌های نامطلوب جلوگیری شود یا نتوان متن گفت‌وگوها را مبهم جلوه داد. در کنار هر پیام تغییریافته، یک پیغام کوچک «ویرایش‌شده» می‌آید تا افراد از این تغییر آگاه شوند.  

واتس‌اپ اعلام کرد که این ویژگی می‌تواند برای «اصلاح غلط املایی ساده تا افزودن زمینه اضافی به پیام» استفاده شود.  

این تغییر جدید آخرین مورد از مجموعه تغییرات کوچک واتس‌اپ است که هدف آن سهولت استفاده از این برنامه و کاهش نارضایتی کاربران است. در این تغییر، ویژگی جدیدی برای «چت‌های مخفی»، اصلاح نحوه عملکرد نظرسنجی‌ها و ارسال پیام و همین‌طور گزینه‌ای برای حفظ پیام‌های ناپدیدشونده [مدت‌دار] هم وجود دارد.

این تغییرات مدت کوتاهی پس از انتقادها از اینکه نرم‌افزار در زمانی که از آن استفاده نمی‌شود هم به میکروفن کاربران دسترسی دارد، اعمال شدند. واتس‌اپ گفت که این یک باگ ناشی از نرم‌افزار در سیستم‌عامل اندروید گوگل است و ادعا کرد که حرف‌های کاربران را شنود نمی‌کند.


کد مطلب: 73064

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/73064/امکان-ویرایش-پیام-ارسال-واتس-اپ-فراهم

ايتنا
  https://www.itna.ir