۰
plusresetminus
دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۴۶

چین واردات تراشه‌های میکرون را ممنوع کرد

ایتنا - پس از آنکه دولت چین ورود تراشه حافظه شرکت آمریکایی میکرون به صنایع کلیدی داخلی را به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع کرد، ارزش چند تراشه ساز کره جنوبی و چینی بالا رفت.
چین واردات تراشه‌های میکرون را ممنوع کرد

رگولاتور فضای سایبری چین دیروز اعلام کرد میکرون در بررسی امنیت شبکه شکست خورده و به همین دلیل اپراتورهای زیرساخت کلیدی اجازه خرید از این شرکت را ندارند.

به گزارش ایتنا از مهر، در بیانیه این سازمان به هیچ جزئیاتی درباره ریسک های رصد شده یا آنکه چه محصولاتی از بزرگترین تراشه ساز آمریکا در چین ممنوع هستند، اشاره نشده است.

این اقدام که برای مقابله با دولت آمریکا انجام شده به افزایش ارزش سهام رقبای میکرون در چین و نقاط دیگر کمک کرد زیرا پیش بینی می شود شرکت های چینی از چنین اقدامی سود ببرند.

سخنگوی وزارت بازرگانی آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: ما به شدت مخالف محدودیت هایی هستیم که هیچ مبنای واقعی ندارند. این اقدام همراه حملات اخیر و هدف گرفتن شرکت های آمریکایی در کنار تاکید چین برای افتتاح بازارهای خود و تعهد به یک چهارچوب رگولاتوری شفاف همخوانی ندارد.

طی ماه های اخیر و پس از بازدید مقامات چینی از شرکت آمریکایی مینتز گروپ و شرکت مشاوره مدیریت Bain تنش میان آمریکا و چین بیشتر شده است.

پس از آنکه دولت آمریکا صادرات برخی تجهیزات و ابزارهای تراشه سازی به چین را برای جلوگیری از پیشرفت قدرت نظامی چین محدود کرد، میکرون نخستین تراشه ساز آمریکایی است که هدف اقدامات دولت مقابل قرار گرفته است.

در اواخر ماه مارس و در میانه گمانه زنی بر سر فناوری تراشه و بدتر شدن روابط بین واشنگتن و پکن، دولت چین بررسی درباره شرکت میکرون را آغاز کرد. این اقدام همچنین اندکی پس از آن انجام شده که کشورهای گروه هفت با «ریسک زدایی تعامل اقتصادی با چین و نه جدایی از آن موافقت کردند. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا نیز خواستار ایجاد یک «خط تلفن باز» بین واشنگتن و پکن شد.
کد مطلب: 73030
برچسب ها: تراشه سخت افزار
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام