۰
plusresetminus
دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۰۹

اتریوم یا بیت کوین؟ کدامیک برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳ بهتر است؟

افرادی که قصد سرمایه گذاری با بیت کوین، اتریوم، یا سایر ارزهای دیجیتال را دارند، بهتر است کارکرد کلی، مزیت‌ها، پیشینه‌ی فعالیت، به‌روزرسانی‌ها، وایت پیپر، و نظر تحلیلگران را در قالب یک رویکرد کلی بررسی کنند و سپس برای انتخاب و خرید ارز دیجیتال اقدام نمایند. 
اتریوم یا بیت کوین؟ کدامیک برای سرمایه گذاری در سال ۲۰۲۳ بهتر است؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



در حالی که بازار کریپتوکارنسی نوسان بسیاری را در سال ۲۰۲۲ تجربه کرده است، با این حال بیت کوین و اتریوم به عنوان دو گزینه‌ی مطمئن برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال وجود دارند. بیت کوین و اتریوم با توانایی غلبه بر افت چرخه‌ی بازار و نقدینگی بسیار عمیق، از طولانی‌ترین سابقه‌ی فعالیت مستمر و حضور در بازار رمزارزها برخوردار هستند و در مجموع نزدیک به ۶۰ درصد از ارزش بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده‌اند.
با توجه به این مساله که ۲۰۲۲ یک سال نزولی برای رمزارزها بود زیرا بازار ارزهای دیجیتال حدود ۷۵ درصد کاهش یافت، بنابراین بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که قیمت ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ افزایش یابد. گرچه این نظریه‌ها بسیار خوشبینانه هستند و توسط کارشناسان و تحلیلگران برجسته ارائه شده‌اند، اما نمی‌توان تنها به این نظریه‌پردازی‌ها اکتفا کرد. بنابراین افرادی که قصد سرمایه گذاری با بیت کوین، اتریوم، یا سایر ارزهای دیجیتال را دارند، بهتر است کارکرد کلی، مزیت‌ها، پیشینه‌ی فعالیت، به‌روزرسانی‌ها، وایت پیپر، و نظر تحلیلگران را در قالب یک رویکرد کلی بررسی کنند و سپس برای انتخاب و خرید ارز دیجیتال اقدام نمایند. 
 

تفاوت اصلی بیت کوین و اتریوم چیست؟


مهم‌ترین تفاوت میان بیت کوین و اتریوم در کاربرد آن‌ها خلاصه شده است؛ بیت کوین در درجه اول به عنوان جایگزینی برای ارزهای سنتی و راه‌کاری برای مبادله و ذخیره‌ی ارزش طراحی شده است. این در حالی است که اتریوم یک بلاک چین با قابلیت توسعه و برنامه ریزی است که در زمینه‌های متعددی از جمله DeFi، قراردادهای هوشمند و NFT کاربرد پیدا می‌کند.
به بیان دیگر بیت کوین یک طلای دیجیتال محسوب می‌شود و اتریوم یک پلتفرم توسعه‌ی جهانی. هر دو بلاک چین می توانند برای ذخیره و انتقال ارزش استفاده شوند، با این حال اتریوم می تواند برای پیاده‌سازی برنامه های غیرمتمرکز  dApps)) کاربرد دوچندان بهتری نسبت به بیت کوین داشته باشد.
 

بیت کوین و اتریوم چه شباهتی دارند؟


اتریوم و بیت کوین از بسیاری جهات به هم بسیار شبیه هستند. درست مانند سایر ارزهای دیجیتال هر دو قابلیت نگهداری در کیف پول رمزنگاری شده که توسط صرافی‌ها ارائه می‌شود را دارند. علاوه بر این، هر دو غیرمتمرکز هستند، به این معنی که توسط بانک مرکزی یا مرجع دیگری صادر و تنظیم نمی شوند و هر دو از فناوری بلاک چین استفاده می کنند.
 

مقایسه بیت کوین و اتریوم


از دیدگاه بلندمدت، بیت کوین به عنوان نوعی روش پرداخت نوین نیز از جذابیت خاصی برخوردار است و با توجه به این که تقاضا برای ارزهای دیجیتال در سطح جهانی رو به رشد است، بیت کوین در بین تمام ارزهای دیجیتال، شانس بهتری برای سود بردن از این روند سکولار دارد. البته در حال حاضر، ممکن است تعداد روش‌های پرداخت با بیت‌کوین محدود به نظر برسد، اما برخی از کارشناسان مالی پیش‌بینی می‌کنند که به زودی، افراد برای خرید هر چیزی به‌ صورت آنلاین، از بیت کوین به عنوان روشی برای پرداخت استفاده خواهند کرد.
بدون شک وقتی این اتفاق رقم بخورد، ارزش بیت کوین به نسبت امروز آن قطعا چندین برابر خواهد شد. بنابراین با در نظر گرفتن برخی از این احتمالات، و بررسی نظر کارشناسان می‌توان گفت بیت کوین گزینه‌ی خوبی برای سرمایه‌گذاری در بلند مدت است.
البته جذابیت اصلی سرمایه گذاری در بیت کوین، پتانسیل بازده بلندمدت پرتفوی آن است. در طول دوره ۱۰ ساله از ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۱، بیت کوین تنها دارایی با بهترین عملکرد در کل جهان بود که بازده سالانه ۲۳۰٪ را ایجاد کرده است. این بازده حتی سهام فناوری با رشد بالا را تا ۱۰ برابر تحت الشعاع قرار داد.
البته اتریوم نیز بر اساس پیش‌بینی‌های رشد آینده، چشم‌اندازی به همان اندازه جذاب ارائه می‌کند. در حال حاضر، بلاک چین اتریوم به عنوان لایه‌ای بنیادی برای نوآوری های سریع در زمینه هایی مانند قراردادهای هوشمند، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) ، بازی‌های بلاکچینی یا گیمیفیکیشن (Gamification)، متاورس، وب ۳ (Web ۳) و توکن های غیرقابل تعویض  (NFT) عمل می کند. اساسا این قابلیت‌ها در بلاک چین اتریوم، منجر به ایجاد یک اکوسیستم بسیار پر جنب و جوش برای کاربران و توسعه دهندگان شده است. علاوه بر این، برخی از ارزشمندترین و پرفروش‌ترین ارزهای دیجیتال امروزی نیز در واقع توکن هایی هستند که روی بلاک‌چین اتریوم پیاده‌سازی شده‌اند.
از دید تنوع پورتفولیو، این رشد در بسیاری از حوزه‌های مختلف بلاک چین و فضای رمزنگاری، معیار خاصی از ایمنی و تنوع بسیار مورد نیاز را فراهم می‌کند. بله، بازار NFT ممکن است در حال حاضر در حال سقوط باشد، اما بخش بازی و متاورس آماده شروع به کار است. بنابراین، در حالی که سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال همیشه پرخطر است، ریسک کمتری در آن وجود دارد زیرا اتریوم بسیار متنوع است.
همچنین اتریوم به چنان محبوبیتی در فضای بلاک چین دست یافته است که باعث شده رقبای دیگر دائما برای به چالش کشیدن آن از گوشه و کنار ظاهر شوند. از جمله بلاکچین‌های لایه ۱ مانند سولانا (Solana) و آوالانچ (Avalanche) که به دلیل سرعت بالای پردازش تراکنش‌ها، کارمزد پایین شبکه، و مقیاس‌پذیری برتر، همچنان به عنوان رقبای اصلی اتریوم شناخته می‌شوند. با این حال، انتقال موفقیت آمیز اتریوم به بلاک چین اثبات سهام به عنوان بخشی از ۴ مرحله‌ی ادغام امسال، باید به رفع برخی از این نگرانی ها کمک کند زیرا این ادغام بلاک چین اتریوم را سریع‌تر، مقیاس‌پذیرتر، و در برابر قطعی شبکه انعطاف‌پذیرتر می‌سازد.
 
خرید اتریوم
 

روند قیمت بیت کوین در سال ۲۰۲۳ چگونه خواهد بود؟


اگر نگاهی به پیشرفت بیت کوین در گذشته بیندازید، خواهید دید که قیمت بیت کوین تنها در شش ماه از ۱۰۰۰۰ دلار به ۶۰۰۰۰ دلار رشد کرده است.  این فرضیه نشان می دهد که در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳ نیز این روند نزولی بعد از سقوط، تایید خواهد شد و یک بازار صعودی جدید برای ارزهای دیجیتال باز می‌شود.  تا آن زمان، بیت کوین می تواند حداقل به ۷۰ درصد از اوج قیمت قبلی خود بازگردد.
زمانی که بیت کوین در سال ۲۰۱۸ به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی حدود ۲۰۰۰۰ دلار رسید، بلافاصله حدود ۸۰ درصد کاهش یافت.  سپس برای حدود یک سال بین ۵۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ دلار در نوسان بود و سپس به روند صعودی قبل بازگشت.
بیت کوین به دلیل نوسانات بسیار بالایی که تا کنون داشته شهرت دارد. با این حال، از زمان راه اندازی آن در سال ۲۰۰۹، بیت کوین ثابت کرده است که به طرز شگفت انگیزی انعطاف پذیر است.  در طول دهه گذشته، بیت کوین حداقل پنج بازار نزولی مختلف را تجربه کرده و هر بار قوی‌تر از قبل بازگشته است.
 

بیت کوین بخریم یا اتریوم؟


انتخاب بین خرید بیت کوین و اتریوم ممکن است مانند انتخاب بین دو برند محبوب پپسی و کوکاکولا به نظر برسد. برخی معتقدند بیت کوین گزینه‌ی بهتری برای سرمایه‌گذاری است. زیرا با توجه به بازده تاریخی بیت کوین در طول زمان‌های مختلف، بیت کوین بیش از ۱۶۵۳۱.۸ درصد به سرمایه گذاران خود سود رسانده است و حداقل پنج چرخه‌ی بازار نزولی کریپتو را پشت سر گذاشته و هر بار نیز افزایش یافته است. برخی دیگر معتقدند اتریوم گزینه‌ی بهتری برای سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ خواهد بود. زیرا با توجه به مرج اتریوم و انتقال آن از اثبات کار ( (POWبه اثبات سهام (POS)، بلاک چین اتریوم ۹۹ درصد کارآمدتر شده و بستر مناسب برای به‌روز‌رسانی‌های آینده فراهم گشته است. علاوه بر این با بروزرسانی شبکه، دیگر خبری از کندی تراکنش‌ها نیست و اتریوم می‌تواند تراکنش‌های بیش‌تری را در بلاک چین خود پردازش کند.

 
خرید بیت کوین و اتریوم در صرافی زرین دکس
برای خرید اتریوم، بیت کوین و سایر رمزارزها، در قدم اول نیاز است در یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی ثبت‌نام کنید و پس از تکمیل مراحل احراز هویت و ثبت نام با ورود به پنل کاربری خود، قیمت لحظه‌ای اتریوم، بیت کوین یا سایر رمزارزها را بر اساس نمودار جهانی و نمودار عمق بررسی کرده و سپس با وارد نمودن مبلغ موردنظرتان به صورت تومان یا تتر، نسبت به خرید بیت کوین یا اتریوم اقدام نمایید. برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال می‌توانید از طریق صرافی ارز دیجیتال زرین دکس که توسط زرین‌پال؛ اولین پرداخت یار دارای مجوز رسمی بانک مرکزی راه‌اندازی شده است اقدام کنید.
 

صرافی زرین دکس


صرافی زرین دکس بستری امن برای تضمین هر گونه معاملات ارزهای دیجیتال است که کلیه‌ی ابزارها و خدمات موردنیاز معامله را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد و امکان خرید و فروش ارز دیجیتال، ساخت کیف پول رمزنگاری شده، ابزار تحلیل قیمت، و سایر خدمات رمزارزها را فراهم می‌سازد. برای شروع ثبت نام و اطلاع از سایر خدمات و امکانات زرین دکس نیز می‌توانید به وب سایت رسمی زرین‌ دکس (zarindax.com) مراجعه نمایید.
 
کد مطلب: 73022
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام