۰
plusresetminus
دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۶
به دلیل خطر آتش‌سوزی

فرخوان برای برخی مدل‌های جیپ چروکی

مالکان آنها تشویق به پارک کردن خودرو در بیرون شدند
ایتنا - مالکان خودروها در آمریکا در صورتی که بخواهند احتمال مشمول فراخوان شدن وسیله نقلیه‌شان را بررسی کنند همیشه می‌توانند VIN (شماره شناسایی خودرو) خود را برای بررسی در وب‌سایت NHTSA وارد کنند. قوانینی وجود دارد که در هنگام فراخوانی وسیله نقلیه از آنها به عنوان مشتری محافظت می‌کند.
فرخوان برای برخی  مدل‌های جیپ چروکی
بر اساس گزارش NHTSA (اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه)، بیش از 132099 دستگاه جیپ چروکی مدل 2014 تا 2016 دارای بالابر برقی درب به دلیل خطر احتمالی آتشسوزی فراخوان می‌شوند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، احتمال دارد که ماژول بالابر برقی این خودروها، که PLGM نیز نامیده می‌شود، اتصال کوتاه شود و حتی در صورت خاموش بودن خودرو باعث آتش‌سوزی شود. به دارندگان آنها توصیه شده است که تا زمانی که راه‌حلی پیدا شود چروکی‌های خود را بیرون پارک کنند. خوشبختانه، هیچ آسیبی ناشی از این خطر احتمالی آتشسوزی به NHTSA گزارش نشده است.
 
در اسناد NHTSA ذکر شده است که اولین گزارش‌های مربوط به خرابی بالابر برقی درب عقب به ژوئیه سال 2017 برمی‌گردد و تا ژانویه سال جاری نیز گزارش شده است. این اخبار از ژانویه سال گذشته تحت بررسی دولت بوده است. در اوایل این ماه، FCA US (که با نام استلانتیس، شرکت مادر جیپ، نیز شناخته می‌شود) تصمیم گرفت تمام چروکی‌هایی را که احتمالاً دارای نقص هستند فراخوان دهد.
 


هنوز هیچ راه‌حلی برای مدل‌های معیوب ارائه نشده است
 
در حال حاضر، راهکار رفع مشکل هنوز در دست بررسی است. در بهترین حالت، در صورتی که ماژول مربوطه اتصال کوتاه شود ممکن است گیت برقی از کار بیفتد، اما در بدترین حالت ممکن است آتش بگیرد. استلانتیس اکیداٌ توصیه کرده است که چروکی خود را تا زمانی که تعمیر آن آماده شود بیرون پارک کنید. مانند همه فراخوان‌ها، تعمیر مربوطه (زمانی که در دسترس قرار بگیرد) به هزینه خود خودروساز خواهد بود. طبق گزارش ایمنی NHTSA، استلانتیس هزینه تعمیر PLGM را به مالکان آسیب دیده بازپرداخت خواهد کرد.
 
فراخوان‌های ایمنی بخش تاسف‌آمیز و در عین حال رایج مالکیت خودرو است و انواع مختلفی از خودروها، از هوندا گرفته تا پورشه و تسلا، فراخوان داشته‌اند. مالکان خودروها در آمریکا در صورتی که بخواهند احتمال مشمول فراخوان شدن وسیله نقلیه‌شان را بررسی کنند همیشه می‌توانند VIN (شماره شناسایی خودرو) خود را برای بررسی در وب‌سایت NHTSA وارد کنند. قوانینی وجود دارد که در هنگام فراخوانی وسیله نقلیه از آنها به عنوان مشتری محافظت می‌کند.
 
کد مطلب: 73021
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام