کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چرا OpenAI سرویس رایگان ChatGPT برای کاربران آیفون عرضه کرد؟

30 ارديبهشت 1402 ساعت 23:15

ایتنا - «اوپن‌ای‌آی» در جریان افزایش نسخه‌های جعلی چت‌بات هوش مصنوعی بسیار پرطرفدار خود، از برنامه کاربردی «چت‌جی‌پی‌تی» برای کاربران آیفون رونمایی کرده است.



این برنامه رایگان، نخستین محصول رسمی اوپن‌ای‌آی است که در «اپ‌استور» ظاهر می‌شود، اگرچه ده‌ها نسخه تقلیدی که به‌دنبال گمراه کردن یا کلاهبرداری از کاربران‌اند در حال حاضر در دسترس کاربران «آی‌او‌اس» و «اندروید» قرار دارند.

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، اوپن‌ای‌آی گفت که برنامه جدید چت‌جی‌پی‌تی فورا در ایالات متحده در دسترس است و طی هفته‌های آینده در سایر کشورها نیز عرضه می‌شود و نسخه اندرویدی برنامه چت‌جی‌پی‌تی نیز در دست ساخت است.

اوپن‌ای‌آی در یک پست وبلاگی که جزئیات این برنامه کاربردی یا اصطلاحا اپلیکیشن جدید را توضیح می‌دهد، نوشت: «با برنامه چت‌جی‌پی‌تی برای آی‌او‌اس، ما با تبدیل تحقیقات پیشرفته به ابزارهای مفیدی که افراد را توانمند می‌کنند، گام دیگری به سوی ماموریت خود برمی‌داریم.»

«ما مشتاقیم ببینیم شما چگونه از این برنامه کاربردی استفاده می‌کنید. نظر به این که ما بازخورد کاربران را جمع‌آوری می‌کنیم، به بهبود مستمر ویژگی‌ها و ایمنی چت‌جی‌پی‌تی متعهدیم.»


- در همین رابطه بخوانید
سرویس رایگان ChatGPT برای کاربران آیفون


کاربرانی که این برنامه کاربردی را دانلود می‌کنند، به تاریخچه حساب چت‌جی‌پی‌تی خود از وب و همچنین به سیستم متن باز تشخیص گفتار «اوپن ویسپر» دسترسی خواهند داشت. این به افراد امکان می‌دهد برای نخستین بار با ابزار هوش مصنوعی صحبت کنند.

مشترکین «چت‌ جی‌پی‌تی پلاس» همچنین به ابزار پیشرفته‌تر «جی‌پی‌تی۴» و همچنین در مقایسه با کاربران آزاد، به زمان پاسخ‌گویی سریع‌تری دسترسی خواهند داشت.

پژوهشگران ماه گذشته متوجه شدند که تعداد «هشداردهنده‌‌ای» از برنامه‌های کلاهبرداری در اپ‌استور «مک‌او‌اس» ظاهر شده است، ضمن این که «گوگل پلی‌استور» بیشتر در اپلیکیشن‌های غیررسمی چت‌جی‌پی‌تی غرق شده است.

الکس کلبر، محقق حریم خصوصی، در گزارشی که در ماه آوریل منتشر شد، نوشت: «بیشتر این برنامه‌ها چیزی جز تقلیدهای سطحی یا کلاهبرداری‌های تمام‌عیار نیستند که از پس وعده‌های خود بر‌نمی‌آیند.»

«این کلاهبرداری‌ها نه‌تنها کاربران را فریب می‌دهد، بلکه اعتبار سازندگان قانونی را نیز خدشه‌دار می‌کند و مانع رشد اکوسیستم اپلیکیشن‌‌ها در پلتفرم مک‌او‌اس می‌شوند.»

اوپن‌ای‌آی در تلاش برای سخت‌گیری در برابر این روند نگران‌کننده، برای ثبت اختراع نام اختصاری چت‌جی‌پی‌تی درخواست داده است، هرچند اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده ماه گذشته از بررسی سریع این درخواست خودداری کرد.


کد مطلب: 73009

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/73009/چرا-openai-سرویس-رایگان-chatgpt-کاربران-آیفون-عرضه

ايتنا
  https://www.itna.ir