۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۷:۱۵

بازار میلگرد هنوز به دور از ثبات؛ شروع دوباره روند نزولی

بازار آهن از نیمه دوم اردیبهشت 1402 با چالش های زیادی مواجه شده است، نوسانات زیادی در قیمت محصولات فولادی مختلف مشاهده می شود اما تغییرات قیمت میلگرد برندهای مختلف از سایر مقاطع دیگر بیشتر است
بازار میلگرد هنوز به دور از ثبات؛ شروع دوباره روند نزولی
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



 بازار میلگرد هنوز به دور از ثبات است.
به گزارش گرفت، اردیبهشت برای بازار فولاد ماه پرچالشی بود. همه مقاطع تخت و طویل فولادی از نیمه دوم اردیبهشت به بعد، روندهای نزولی به دور از انتظاری را تجربه کردند، اما نوسانات میلگرد برندهای مختلف، از بسیاری از سایر محصولات فولاد بیشتر بود. این نوسانات هم در قیمت‌های کارخانه دیده می‌شد، هم در بازار بورس و هم در بازار آزاد. با اینکه در هفته آخر اردیبهشت ماه بسیاری از مقاطع فولادی به ثبات قیمت رسیدند و روندهای اصلاحی به خود گرفتند، اما قیمت میلگرد همچنان پرنوسان است و خبری از ثبات در بازار آن دیده نمی‌شود. در این خبر فراز و نشیب‌های روزهای اخیر این مقاطع فولادی از برندهای مختلف را بررسی می‌کنیم.
 

روند قیمت میلگرد میانه


نرخ محصولات این کارخانه در روزهای پایانی هفته سوم اردیبهشت به ناگهانی کاهش شدیدی پیدا کرد؛ مثلا قیمت سایز ۱۴ آن ۲۵ هزار تومان، طی دو روز به ۲۳ هزار تومان رسید. در ابتدای هفته آخر اردیبهشت، این نزول شدید جبران شد و رشد قیمت با شیب تندی تا رسیدن به ۲۵ هزار و ۳۰۰ تومان ادامه داشت. اما بعد از رسیدن به این قیمت ثابت ماند و نوسان صعودی محدودی را تجربه کرد. به همین دلیل بسیاری از افراد تصور کردند که بازار میلگرد هم به ثبات رسیده. اما امروز، چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت، قیمت محصولات کارخانه فولاد آذربایجان (میانه) ، روند نزولی دیگری را آغاز کرد و تاکنون به نزدیکی ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است. باید ببینیم که این روند در هفته ابتدایی خرداد هم ادامه پیدا می‌کند یا با شروع ماه جدید، شیب‌های قیمتی تازه‌ای را تجربه می‌کنیم.

 
در این تصویر، قیمت میلگرد میانه را در 27 اردیبهشت 1402 مشاهده می کنید.
در این تصویر، قیمت میلگرد میانه را در 27 اردیبهشت 1402 مشاهده می کنید.
 

روند قیمت میلگرد ذوب آهن


قیمت میلگرد ذوب آهن حتی در هفته آخر اردیبهشت هم هیچ ثباتی را تجربه نکرد. نمودار محصولات این کارخانه هم مانند محصولات فولاد میانه در آخر هفته سوم، روندی نزولی را تجربه کردند که هفته آخر اصلاح شد. روند افزایشی قیمت این مقاطع فولادی ذوب آهن اصفهان تا دوشنبه، ۲۵ اردیبهشت، هم ادامه داشت. قیمت این مقاطع فولادی که در آخر هفته سوم به ۲۳ هزار و ۸۹۰ رسیده بود، اصلاح شد و به ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. اما بعد از تعطیلی روز سه‌شنبه، باز هم روند نزولی آغاز شد. سایز ۱۸ این محصول در حال حاضر با قیمت ۲۴ هزار و ۲۵۰ تومان خرید و فروش می‌شود.
بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت آهن آلات
 
در این تصویر، تغییرات قیمت میلگرد ذوب آهن 14 را مشاهده می کنید
در این تصویر، تغییرات قیمت میلگرد ذوب آهن 14 را مشاهده می کنید.
 

سایر میلگردها چه نوسان‌هایی را تجربه می‌کنند؟


شیب نمودارهای این هفته اکثر میلگردها شبیه به یکدیگر است. این نمودارها در روزهای ابتدایی هفته آخر اردیبهشت صعودی بوده‌اند و بخشی از کاهش قیمت هفته‌های قبلی را جبران کرده‌اند. اما هرچقدر به آخر هفته نزدیک‌تر می‌شویم، نمودارها به سمت ثبات پیش می‌روند و سپس شیب منفی پیدا می‌کنند. بی‌ثباتی بازار میلگرد، هنوز روی تقاضا برای این محصولات تأثیر دارد. با وجود اینکه بعضی از خریداران از حاشیه امنشان بیرون آمده‌اند و معاملاتشان را آغاز کرده‌اند، اما هنوز هم بازار رونق سابق را به دست نیاورده است.
 

قیمت میلگرد تا چه زمانی این نوسان‌ها را تجربه می‌کند؟


در ابتدای هفته آخر اردیبهشت ماه به نظر می‌رسید که بازار میلگرد وارد ثبات نسبی شده است، اما با افت قیمتی که امروز، چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه، رخ داد، به نظر می‌رسد این بازار هنوز کف قیمت خود را پیدا نکرده و احتمال تداوم نوسان‌ها وجود دارد. البته از آنجایی که بازار بسیاری از محصولات فولادی، در روزهای آخر اردیبهشت‌ماه، روند ثابتی را طی می‌کنند، به ثبات رسیدن این مقاطع هم دور از انتظار نیست. بنابراین باید منتظر بمانیم تا ببینم بازار این مقاطع هم از روند سایر محصولات پیروی می‌کند یا همچنان به روندهای منحصر به فرد و پرنوسان خودش ادامه می‌دهد. توصیه می‌کنیم هرروز از سایت گرفت قیمت روز میلگرد را بررسی کنید و پیگیر اخباری که به صورت روزانه در سایت منتشر می‌کنیم هم باشید. با این کار، کم‌تر از روندهای نامتعادل بازار شگفت‌زده خواهید شد و احتمالا می‌توانید بسیاری از آن‌ها را پیش‌بینی کنید! 
 
کد مطلب: 73008
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام