۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۳۰

اینستاگرام رقیب جدید توییتر را عرضه می‌کند

ایتنا - این پلتفرم جدید که تحت نام تجاری اینستاگرام خواهد بود، هنوز نام مستقلی نیافته و فعلا با نام کد باسلونا شناخته می‌شود.
اینستاگرام رقیب جدید توییتر را عرضه می‌کند
توییتر در چند سال اخیر از پلتفرم‌های مهم و موثر در شبکه اینترنت بود، و به ویژه پس از آن که ایلان ماسک آن را خرید، شرکت‌های دیگری درصدد ارائه رقیب جایگزین برای این شبکه بودند، و این موضوع به ویژه با نارضایتی برخب کاربران از عملکرد جدید توییتر، اهمیت بیشتری یافت.
در ابتدای رقابت شاهد بودیم که شبکه Mastodon به میان آمد و توجه زیادی را به خود جلب کرد، و پس از آن، جک دورسی بنیانگذار توییتر که اکنون آن را ترک کرده بود، وعده‌اش را عملی کرد و پلتفرم جدید خود به نام Bluesky را به راه انداخت که استقبال خوبی از آن شده است.

به گزارش ایتنا اکنون شرکت متا قصد دارد با ارائه اپلیکیشن جدیدی تحت برند اینستاگرام به این میدان وارد شود تا با توییتر رقابت کند.
متا می‌خواهد رقیب توییتری خود را همچنان تحت نام تجاری کلی «اینستاگرام» داشته باشد؛ هر چند البته پلتفرم جدید هنوز نام رسمی ندارد و در داخل شرکت با نام‌های "P92" یا "Barcelona" شناخته می‌شود، با این حال همچنان طبق دستورالعمل‌ها و برند اینستاگرام طراحی شده است.
 

از ویژگی‌های رقیب اینستاگرامی توییتر چه می‌دانیم؟


به طوری که این شرکت در توضیحاتش پیرامون قصد خود ارائه داده، رابط کاربری این برنامه در واقع کاملاً شبیه به اینستاگرام است، اما به جای فید عکس‌ها و ویدیوها، صفحه اصلی برنامه یک جدول زمانی از پست‌های مبتنی بر متن را نشان می‌دهد. البته کاربران می‌توانند مانند توییتر عکس‌ها، ویدیوها و لینک‌هایی را به این پست‌ها پیوست کنند. سایر کاربران نیز قادرند به این پست‌ها پاسخ دهند و یا موضوعاتی جدید را ایجاد کنند.
متا همچنین افزوده که همه قادر خواهدن بود به سهولت، کاربران و مخاطبان خود را به برنامه جدید بیاورند، زیرا کاربران می‌توانند تنها با یک ضربه، اکانت‌هایی را که قبلاً در اینستاگرام دنبال کرده‌اند دنبال کنند.
این شرکت همچنین اشاره می‌کند که این پلتفرم دارای تنظیمات و امکان تعبیه کنترل‌هایی برای تعیین افرادی است که می‌توانند به شما پاسخ دهند و حساب شما را ذکر کنند.

نکته جالب اینجاست که متا می‌گوید بر روی سازگار کردن اپلیکیشن خود با سایر پلتفرم‌ها مانند Mastodon کار می‌کند.
به گفته این شرکت، «کاربران در این برنامه‌های دیگر می‌توانند در صورت عمومی بودن، نمایه و محتوای شما را جست‌وجو و   دنبال کنند و با آن تعامل داشته باشند.»

به نظر کارشناسان اکنون برای قضاوت در این خصوص دشوار است و به سختی می توان گفت که متا در ساخت رقیب توییتر موفق خواهد شد یا خیر، هر چند البته این شرکت سابقه کپی‌برداری از ایده پلتفرم‌های دیگر و تبدیل آنها به یک محصول موفق را دارد.
از دید صاحبنظران، مزیت اصلی Meta پایگاه کاربری عظیم آن است که بدون نیاز به ایجاد حساب جدید به پلتفرم تازه دعوت می‌شوند.
گفتنی است در حال حاضر شمار کاربران اینستاگرام بیش از 1 میلیارد است، در حالی که شبکه توییتر حدود 400 میلیون کاربر دارد.
 
کد مطلب: 73005
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام