۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۲

راهنمای جامع راه اندازی و‌‌ب سایت در چند قدم ساده برای مبتدیان

در این مقاله قرار است به شما بگوییم که برای راه‌‌اندازی وب‌‌سایت خود چه کارهایی باید انجام دهید و چه ابزارهایی لازم دارید. این مقاله ساده و جمع‌وجور نوشته شده است؛ پس بهانه‌ها را کنار بگذارید و تا آخر آن را بخوانید!
راهنمای جامع راه اندازی و‌‌ب سایت در چند قدم ساده برای مبتدیان
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



در این مقاله قرار است به شما بگوییم که برای راه‌‌اندازی وب‌‌سایت خود چه کارهایی باید انجام دهید و چه ابزارهایی لازم دارید. این مقاله ساده و جمع‌وجور نوشته شده است؛ پس بهانه‌ها را کنار بگذارید و تا آخر آن را بخوانید!
 

از کجا شروع کنیم؟


برای راه‌اندازی وب‌سایت خود، اول از همه باید 3 گام مهم بردارید: هدف‌گذاری، ثبت دامنه مناسب و خرید هاست قدرتمند. در ادامه هریک از این گام‌ها را توضیح می‌دهیم.
 

گام اول: هدف‌گذاری


در گام اول باید هدفتان را از ساخت وب‌سایت مشخص کنید. این‌طوری مسیر برایتان شفاف‌تر می‌شود و متوجه می‌شوید که باید چقدر هزینه کنید و از چه ابزارهایی کمک بگیرید.
فرض کنید می‌خواهید یک فروشگاه اینترنتی طراحی کنید. ساخت چنین وب‌سایتی، هزینه‌ها و راهکارهای متفاوتی نسبت به طراحی یک وب‌سایت برای نمایش نمونه‌کارها و رزومۀ کاری‌تان دارد.
 

گام دوم: ثبت دامنۀ مناسب


دامنه یا آدرس اینترنتی مجموعه‌ای از حروف و اعداد است که کاربران با مراجعه به آن می‌توانند به یک وب‌سایت دسترسی پیدا کنند؛ مثل www.isna.ir.
شما می‌توانید هر نامی را که می‌خواهید برای دامنۀ وب‌سایت خود ثبت کنید؛ به این شرط که تکراری نباشد و پیش از این شخص یا سازمان دیگری آن را ثبت نکرده باشد.
برای ثبت انواع دامنه می‌توانید به وب‌سایت شرکت‌های ارائه‌کنندۀ هاست و دامنه مراجعه کنید. برای خرید دامنه با پسوند دات آی آر (.ir) هم لازم است که اول در سامانۀ ایرنیک (مرکز ثبت دامنۀ ملی) ثبت‌نام کنید.
فراموش نکنید که دامنۀ مناسب نه‌تنها شانس شما برای افزایش مخاطب را بیشتر می‌کند، بلکه باعث می‌شود مخاطبان ماهیت برندتان را بهتر درک کنند.
 

گام سوم: خرید هاست قدرتمند


بعد از ثبت دامنه، باید یک هاست قدرتمند بخرید. هاست فضایی است که تمامی اطلاعات وب‌سایت شما، از سیستم مدیریت محتوا گرفته تا عکس‌ها و ویدئوها در آن نصب یا ذخیره می‌شوند.
برای درک بهتر مفهوم هاست و دامنه، باید این‌طور بگوییم که آدرس وب‌سایت شما همان دامنه است و مثل آدرس منزل شما می‌ماند. هاست هم دقیقاً خودِ منزل شماست.
خرید هاست باکیفیت و مناسب بسیار مهم است؛ چون اگر هاست اشتباهی بخرید، ضرر مالی می‌بینید و شاید در زمان‌هایی که وب‌سایت شما بازدیدکنندۀ زیادی دارد از دسترس خارج شود. حالا سؤال اینجاست که از کجا بفهمیم هاستی که می‌خریم مناسب است؟
اول از همه، بهتر است که با انواع هاست مثل هاست لینوکس، هاست وردپرس و... آشنا شوید تا بفهمید که کدام‌یک برای وب‌سایت شما مناسب‌ است. این‌طوری هزینۀ اضافی هم پرداخت نمی‌کنید و وب‌سایت‌تان هم به دلایل مختلف دچار مشکل نمی‌شود.
شما برای داشتن یک وب‌سایت باکیفیت به سرعت بالا و امنیت ویژه‌‌ای نیاز دارید؛ انتخاب یک سرویس میزبانی مطمئن می‌تواند این نیازها را برایتان تأمین کند.
علاوه‌بر این‌ها، باید هاستینگی را انتخاب کنید که پشتیبانی مطمئن و شبانه‌روزی از طریق پلتفرم‌های مختلف داشته باشد. پشتیبانی مناسب بدون این که خودتان متوجه شوید، هوای امنیت وب‌سایت شما را دارد و در عین حال به سؤالات شما هم پاسخ ساده و کاملی می‌دهد.
 

ایجاد سایت


حالا که با 3 گام اولیۀ طراحی وب‌سایت آشنا شده‌اید، وقت برداشتن گام بعدی یعنی ساخت وب‌سایت است. در این بخش سه روش ساخت وب‌سایت را توضیح می‌دهیم تا بر اساس هدف، نیاز، علاقه و توانمندی‌های خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.
 

استفاده از سایت‌سازها


استفاده از سایت‌ساز آسان‌ترین راه برای راه اندازی وب‌ سایت است. اگر برنامه‌نویسی بلد نیستید و دانش کافی برای طراحی وب‌سایت ندارید، این روش برایتان مناسب است. ضمن اینکه اگر دانش فنی لازم را دارید اما نمی‌خواهید وقت زیادی برای طراحی وب‌سایت خود بگذارید، استفاده از سایت‌سازها روش مناسبی برایتان خواهد بود.
اگر بخواهید وب‌سایت خود را با سایت‌ساز راه‌اندازی کنید، به خرید هاست نیاز ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وب‌سایت خود را شخصی‌سازی کنید و اطلاعات مدنظرتان را به آن اضافه کنید.
امکانات سایت‌سازها به‌اندازۀ سیستم‌های دیگر نیست؛ اما اگر بودجه و زمان محدودی دارید، این روش انتخاب خوبی برای شما خواهد بود.
 

ساخت سایت با وردپرس


وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که امکان طراحی و توسعهٔ وب‌سایت و همچنین تولید محتوا بدون کدنویسی را فراهم می‌کند.
وردپرس با ویژگی‌های جذاب و رابط کاربری ساده‌ و با داشتن افزونه‌‌های متنوع (پلاگین)، دست شما را در طراحی وب‌سایت باز می‌گذارد. پشتیبانی این سیستم از زبان فارسی هم مزید بر علت شده تا کاربران زیادی در ایران از آن استفاده کنند.
از آنجایی که وردپرس به‌دلیل نصب پلاگین‌ها منابع زیادی استفاده می‌کند، شرکت‌های هاستینگ برای راحتی کار کاربران خود هاست وردپرس ارائه می‌کنند. به همین خاطر اگر قرار است وب‌سایت خود را با وردپرس طراحی کنید، بهتر است از هاست وردپرسی استفاده کنید. البته برای شروع کار و برای وبلاگ‌های شخصی که فقط شامل متن هستند، هاست اشتراکی هم مناسب است.
 

ساخت ساخت اختصاصی


در این روش یا باید خودتان برنامه‌نویسی کنید تا وب‌سایتی را که می‌خواهید طراحی کنید. لازم است بدانید که هزینۀ راه اندازی وب سایت اختصاصی برای افرادی که خودشان برنامه‌نویسی نمی‌کنند نسبتاً بالاست.
این روش بیشتر برای افراد و کسب‌وکارهایی مناسب است که محدودیت بودجه ندارند و به‌دنبال یک وب‌سایت خاص و منحصربه‌فرد هستند.
 

جذب ترافیک و سئو سایت


حالا وب‌سایت شما ساخته شده و از الان به بعد باید به‌خوبی از آن نگه‌داری کنید و به‌دنبال جذب مخاطب باشید؛ درست مثل یک مغازه‌داری که بعد از چیدمان مغازه و ویترین آن، کرکره‌اش را بالا می‌کشد تا مردم مغازه‌اش را ببینند و از او خرید کنند.
باید بازاریابی اینترنتی را شروع کنید، درشبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید، محتواهای مفید تولید کنید و با روش‌هایی مثل سئو (SEO)، رتبۀ خوبی در صفحۀ نتایج جست‌وجوی گوگل کسب کنید.
سئو مجموعه‌‌کارهایی است که برای بهبود رتبۀ وب‌سایت در صفحۀ نتایج موتورهای جست‌وجو (مثل گوگل) انجام می‌دهید.
این روش یکی از کارآمدترین روش‌هایی است که باعث افزایش مخاطب‌های وب‌سایت شما می‌شود؛ به این صورت که بعد از انتشار محتوای جدید در وب‌سایت شما، ربات‌ها و خزنده‌های موتورهای جست‌وجو از جمله گوگل، تمامی محتواهای شما (از متن و عکس گرفته تا صوت و فیلم) را طبق دستورالعمل‌های پیش‌فرض اسکن می‌کنند. در صورتی که محتوای شما بتواند نیاز کاربر را رفع کند، به فهرست محتواهای گوگل اضافه می‌شود و در زمان مناسب برای کاربران نمایش داده خواهد شد.
 

لیموهاست؛ تجربه خوب میزبانی


در این مقاله، شما را با مراحل راه اندازی وب‌سایت آشنا کردیم و گفتیم که اگر می‌خواهید یک وب‌سایت باکیفیت داشته باشید، باید دامنۀ مناسب و هاست قدرتمندی داشته باشید.
پیشنهاد ما هم برای ثبت دامنه و هم برای تهیۀ هاست، لیموهاست است.
در لیموهاست بیش از ۸۰۰ پسوند دامنۀ مختلف وجود دارد و تقریباً هر دامنه‌ای را می‌توانید در این وب‌سایت ثبت کنید. ضمن اینکه پسوندهای خاص و کم‌نظیرتری مثل news, shop, tv و… هم در لیموهاست امکان انتخاب دارند.
از طرفی لیموهاست سرویس‌های میزبانی متنوعی ارائه می‌کند و هر آنچه وب‌سایت و کسب‌وکار آنلاین شما به آن احتیاج دارد در پلن‌های خود پوشش می‌دهد. این‌طور بگوییم که از یک وب‌سایت نوپای وردپرسی‌ گرفته تا یک فروشگاه بزرگ اینترنتی، همه می‌توانند از نهایت سرعت و امنیت در لیموهاست لذت ببرند.
برای ثبت دامنه یا خرید هاست و کسب اطلاعات بیشتر دربارۀ آن‌ها، می‌توانید به وب‌سایت لیموهاست مراجعه کنید یا با شماره‌تلفن  02191096769 تماس بگیرید.
 
کد مطلب: 72999
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام