۰
plusresetminus
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۶

کف کاذب چیست

کف کاذب یکی از اجزای ساختمانی مدرن است که با هدف مدیریت آسان کابل‌های برق و سیستم‌های تاسیسات ساختمانی طراحی شده است.
کف کاذب چیست
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



کف کاذب یکی از اجزای ساختمانی مدرن است که با هدف مدیریت آسان کابل‌های برق و سیستم‌های تاسیسات ساختمانی طراحی شده است. این نوع کف، یک سطح بالاتر از کف اصلی ساختمان ایجاد می‌کند و روی آن نصب می‌شود. با ایجاد فضای خالی در زیر کف کاذب، امکان مدیریت و نصب سیستم‌های انتقال داده، کابل‌ها، لوله‌های آب، سیستم‌های اعلام و اطفا حریق، سیستم‌های تهویه مطبوع و سایر تاسیسات ساختمانی را فراهم می‌کند.
 

قیمت کف کاذب


یکی از فاکتورهای مهم پیش از انتخاب نوع کف پوش اداری، قیمت کف کاذب است که بسته به متریال و نحوه طراحی قیمت هر واحد کف کاذب می تواند متفاوت باشد. لازم به ذکر است که نوع کاربری محیط، مساحت مورد نظر و حتی موارد جزئی نظیر رطوبت هوا میتواند در انتخاب و خرید کف کاذب موثر باشد.
 

مزایای کف کاذب


از مزایای استفاده از کف کاذب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. مدیریت آسان تاسیسات: با استفاده از کف کاذب، کابل‌ها و تاسیسات مکانیکی و الکتریکی به صورت مرتب و منظم در زیر کف قرار می‌گیرند، که به دسترسی و نگهداری آسان آن‌ها کمک می‌کند.
2. افزایش کاربری محیط و زیبایی ظاهری: در بازسازی دکوراسیون اداری معمولا از کف کاذب برای افزایش بهره وری از محیط و افزایش زیبایی ظاهری آن استفاده می کنند. با نصب موکت تایل به عنوان پوشش کف کاذب، محیط اداری شیک و جذابی را می تواند تجربه کرد.
3. امکان تغییر ساختار و سطح: نصب کف کاذب به سهولت امکان پذیر است و در صورت نیاز به تغییرات در ساختار یا سطح ساختمان، می‌توان به راحتی اقدام به تغییرات لازم در کف کاذب نمود.
 

کاربرد کف کاذب


کفپوش‌های کاذب در انواع مکان‌ها و فضاها مورد استفاده قرار می‌گیرند و دارای کاربردهای گوناگونی هستند. برخی از کاربردهای مهم کفپوش‌های کاذب عبارتند از:
 
1. دوکراسیون اداری: در محیط های اداری شرکتها، کفپوش کاذب به دلیل مدیریت آسان کابل‌ها و تاسیسات مکانیکی و همچنین زیبایی بصری و مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کفپوش امکان عبور سیم‌ها و کابل‌ها از طریق فضای خالی کف را فراهم می‌کند و محیط لوکسی را برای کار و پذیرایی از مهمانها در جلسات اداری فراهم می کند.
 
2. اتاق سرور: در اتاق‌های سرور، کفپوش کاذب به عنوان یک راه حل مدیریت کابل‌ها و سیستم‌های تاسیساتی استفاده می‌شود. با نصب کفپوش کاذب، امکان جابجایی، تغییر و اصلاح سریع و کم هزینه تاسیسات مانند سیم‌ها و لوله‌ها فراهم می‌شود.
 
علاوه بر این، کفپوش‌های کاذب در مکان‌ها و فضاهای دیگری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند، از جمله:
- کلاس‌های آموزشی
- دیتاسنترها
- سالن‌های صنعتی
- فضای کنفرانس
- دفتر و سالن‌های اداری و تجاری
- نمایشگاه‌ها
- استودیوهای ضبط صدا
و بسیاری موارد دیگر کاربرد دارد.
 

اجزای کف کاذب


کف کاذب پلیمری کابلور از ترکیب چندین قطعه و اجزا تشکیل شده است که عبارتند از:
 
1. تایل یا پانل رویی: بخش اصلی کف کاذب که با قرارگیری کنار هم تایل ها، کف جدید ساخته می‌شود.
2. پایه ها: بخشی که وظیفه نگهداری و انتقال فشار را بر عهده دارد. پایه‌ها از جنس پلاستیک فشرده ساخته شده‌اند و هر تایل دارای ۶۴ پایه است که عمل انتقال نیرو را به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهند.
3. استرینگر یا رابط: رابط بین پایه ها برای محکن شدن قطعات در کنار یکدیگر
4. قطعات متفرقه: برخی قطعات کوچک دیگری نیز در تشکیل کف کاذب پلیمری کابلور شرکت دارند که برای افزایش پایداری، سادگی نصب، افزایش کارایی و نمای زیبای نهایی کار مورد استفاده قرار می گیرند. فوم عایق صدا، موکت های تایل و رمپ از جمله مهم ترین این موارد هستند.
 
 

کف کاذب کابلور


کف کاذب پلیمری برای اولین بار در ایران توسط شرکت کابلور تولید و روانه بازار شد که با بهره گیری از تکنولوژی روز مزایای زیادی ایجاد می کند که از جمله آن مزایا می توان به موارد زیر اشاره نمود:
1. نظم و سادگی: طراحی منحصر به فرد و خلاقیت در طراحی قطعات کف کاذب کابلور، آن را به یک محصول متمایز از سایر محصولات مشابه تبدیل کرده است. این طراحی منجر به نصب آسان و استفاده راحت از کف کاذب می شود.
2. نصب آسان و سریع: کف کاذب کابلور بدون خرابی در سازه ها نصب می شود و زمان و نیروی کار برای نصب آن را صرفه جویی می کند. زمان راه اندازی کفپوش کابلور نیز نصف زمان نصب نمونه های مشابه در بازار است.
3. قابلیت استفاده مجدد: در صورت جابجایی، تمامی اجزا اصلی کف کاذب قابل استفاده مجدد هستند و حمل و نقل آنها آسان است. این ویژگی باعث می شود کابلور در مقایسه با نمونه های مشابه امتیاز ویژه‌ای را کسب کند.
4. تغییرات و دسترسی آسان: برای نصب، تعمیر و تغییر مسیر کابل‌ها پس از راه اندازی، کافیست فقط درپوش خروجی کابل‌ها را بردارید و مسیر کابل‌ها را تغییر دهید. سپس درپوش را در جای خود قرار دهید.
5. وزن سبک: کف کاذب پلیمری کابلور وزن کمتری را به سازه وارد می‌کند، که باعث سهولت در نصب و حمل و نقل آن می‌شود.
6. مقاومت بالا: کف کاذب پلیمری کابلور دارای مقاومت بالا در برابر بارهای استاتیک سنگین و نیروهای دینامیکی است.
7. عایق صدا: کف کاذب پلیمری کابلور شامل لایه عایق صدا است که به کاهش صداهای ناخواسته، محیطی آرام برای افزایش بازدهی کارمندان ایجاد می کند.
 
 

سخن آخر


با توجه به مزایایی که کف کاذب ارائه می کند می تواند انتخابی بسیار مناسب برای محیط اداری با یک دکوراسیون جذاب، اتاق برق و سرور یا ساختمان تجاری شما باشد. علاوه بر این اگر چنانچه تصمیم  به استفاده از کاشی و سرامیک به عنوان کفپوش واحد اداری خود گرفتید، بنا به تجربیات قبلی کاشی و سرامیک گلدیس و همینطور برای تجهیزات بهداشتی ساختمان، چینی بهداشتی مروارید بتاهوم را به شما پیشنهاد می کنیم.
 
کد مطلب: 72998
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام