۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۱:۲۶

فعالیت تیک‌تاک در مونتانای آمریکا ممنوع می‌شود

ایتنا - ​​​​​​​مونتانا نخستین ایالت آمریکا شد که فرماندارش برای حمایت از شهروندان در برابر فعالیت اطلاعاتی چین، قانونی را برای ممنوعیت فعالیت اپلیکیشن چینی تیک‌تاک در این ایالت امضا کرد.
فعالیت تیک‌تاک در مونتانای آمریکا ممنوع می‌شود


مونتانا عرضه اپلیکیشن تیک‌تاک در این ایالت را برای فروشگاه های برنامه گوگل و اپل ممنوع خواهد کرد اما هیچگونه جریمه برای افرادی که از این اپلیکیشن ویدئویی استفاده می کنند، وضع نخواهد کرد. این ممنوعیت از اول ژانویه سال ۲۰۲۴ به اجرا گذاشته می شود و مطمئنا با چالش‌های حقوقی مواجه خواهد شد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، تیک‌تاک که متعلق به شرکت چینی "بایت دنس" است، پیش از این بیانیه ای را منتشر و اعلام کرده بود که قانون جدید با ممنوع کردن تیک‌تاک، حقوق متمم اول مردم مونتانا را نقض خواهد کرد.

تیک‌تاک که بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر آمریکایی دارد، با درخواست های فزاینده از سوی قانونگذاران آمریکایی و مقامات ایالتی برای ممنوعیت سراسری این اپلیکیشن به دلیل نگرانی ها نسبت به احتمال اعمال نفوذ دولت چین در این پلتفرم، روبرو شده است.

این اپلیکیشن ویدئویی، محبوبیت زیادی در میان نوجوانان دارد. طبق بررسی مرکز تحقیقاتی پیو، ۶۷ درصد از نوجوانان آمریکایی در سن ۱۳ تا ۱۷ سال، از تیک‌تاک استفاده می کنند و ۱۶ درصد از همه نوجوانان می گویند تقریبا به طور دائم از این اپلیکیشن استفاده می کنند. تیک‌تاک اعلام کرده است که اکثر کاربرانش بالای ۱۸ سال سن دارند.

یک کمیته کنگره در مارس، شو زی چو، مدیرعامل تیک‌تاک را درباره این که آیا دولت چین می تواند به اطلاعات کاربران دسترسی پیدا کرده یا آمریکایی ها را در این اپلیکیشن تحت تاثیر قرار دهد، بازخواست کرد اما درخواست‌ها برای ممنوعیت سراسری تیک‌تاک یا دادن اختیارات جدید به دولت بایدن برای سرکوب یا ممنوعیت تیک‌تاک، در کنگره پیشرفته نداشته است. تیک‌تاک مکررا تکذیب کرده که تاکنون اطلاعاتی را با دولت چین به اشتراک گذاشته و اعلام کرده است که این شرکت اگر هم چنین درخواستی شود، قبول نخواهد کرد.

مونتانا که بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد، اعلام کرده است، تیک‌تاک برای هر بار تخلف، با جریمه مواجه خواهد شد و اگر از این ممنوعیت تخلف کند، ۱۰ هزار دلار در روز جریمه خواهد شد.

این اپلیکیشن ویدئویی کوتاه می تواند از طریق فروشگاههای برنامه اپل و گوگل دانلود شود. اپل و گوگل هم اگر از این ممنوعیت تخلف کنند، برای هر تخلف در روز، ۱۰ هزار دلار جریمه خواهند شد.

بر اساس گزارش رویترز، تیک‌تاک سرگرم کار روی برنامه‌ای به نام "پروژه تگزاس" است که یک واحد مستقل برای نگهداری اطلاعات کاربران آمریکایی در آمریکا، روی سرورهایی که توسط شرکت آمریکایی اوراکل اداره می‌شود، ایجاد می کند.
کد مطلب: 72982
برچسب ها: تیک‌تاک
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام