۱
۰
plusresetminus
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۰۲
وزیر ارتباطات:

سرعت اینترنت خانگی ۸۰ برابر خواهد شد

ایتنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم روز جهانی ارتباطات، در حضور رییس جمهوری گزارشی از فعالیت ها و پروژه های آماده افتتاح وزارت ارتباطات را اعلام کرد.
سرعت اینترنت خانگی ۸۰ برابر خواهد شد


عیسی زارع پور در مراسم افتتاح پروژه های ارتباطی کشور که با حضور رییس جمهوری برگزار شد، با اشاره به نگاه فرصت محور و راهبردی دولت سیزدهم به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: با راه اندازی کارگروه اقتصاد دیجیتال در کمتر از دو سال گذشته با هدف رفع مشکلات توسعه اقتصاد دیجیتال، سهم این حوزه از تولید ناخالص ملی از ۶.۴ به ۷.۵ رسیده است.

وی با اشاره به قرار گرفتن حوزه ارتباطات در کنار صنعت و معدن در بودجه سال جاری، افزود: در برنامه هفتم توسعه نیز بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان یک موضوع کلیدی مطرح شده است. 

به گزارش ایتنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر ارتباطات تصریح کرد: تمام ظرفیت های دولت برای توسعه فناوری اطلاعات که نقش کلیدی در حل بسیاری از مسائل دارد به کار گرفته شده تا آینده بسیار خوبی برای مردم رقم بزنیم.

وی به شبکه ملی اطلاعات به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های وزارت ارتباطات در این دوره اشاره کرد و افزود: تا بهمن ماه سال گذشته پیشرفت این پروژه بر اساس اعلام رییس پیشین مرکز ملی فضای مجازی به ۵۷ درصد افزایش یافته است و این شاخص هم اکنون به ۶۱ درصد رسیده و برنامه داریم تا پایان سال جاری به ۷۵ درصد برسانیم و تا پایان دولت نیز صددرصد این پروژه به سرانجام برسد.

زارع پور با توضیح در مورد لایه های مختلف شبکه ارتباطی کشور و لزوم توسعه همه جانبه این شبکه، گفت: در سال های گذشته در شبکه دسترسی ارتباطات ثابت تقریبا کاری انجام نشده بود و شبکه مخابرات نیز در بسیاری از مناطق فرسوده بود؛ به همین منظور وزارت ارتباطات اعتباری ۶۴۰ میلیارد تومانی برای سرمایه گذاری شرکت مخابرات در شبکه انتقال پرداخت کرد و مخابرات نیز در برای افزایش تعرفه متعهد شده است که در این حوزه سرمایه گذاری لازم را داشته باشد.

وی به پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها که فاز نخست آن امروز افتتاح شده اشاره کرد و افزود: این پروژه زیرساخت ارتباطات در سال های آینده است و بدون زیرساخت فیبرنوری توسعه دیجیتال معنا ندارد.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه دسترسی مردم به این شبکه بدون هزینه و فقط با هزینه مودم انجام می شود، تصریح کرد: در ۱۰ شهر کشور بیش از ۷۰ درصد پوشش این شبکه انجام شده و با درخواست مردم این سرویس در اختیار آنان قرار می گیرد و امروز نیز کار اجرایی در ۳۳ شهر آغاز می شود.

وی افزود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری ۸ تا ۱۰ میلیون خانوار تحت پوشش قرار می گیرند و ۳ میلیون اتصال نیز برقرار می شود و مردم می توانند تا ۸۰ برابر سرعت حال حاضر در ارتباطات ثابت به اینترنت دسترسی داشته باشند.

وزیر ارتباطات درباره پروژه افزایش ظرفیت شبکه ارتباطی کشور با استفاده از توان داخلی، گفت: این پروژه که افزایش ۲۰ ترابیت بر ثانیه ظرفیت شبکه را منجر می شود، امروز با ۲۰ درصد آن معادل ۶.۷ ترابیت بر ثانیه به بهره برداری می رسد  که ظرفیت شبکه را به ۴۷ ترابیت برثانیه می رساند و تا پایان دولت این رقم به ۱۲۰ ترابیت برثانیه افزایش می یابد.

وی اتصال ۴۰۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار را یکی دیگر از پروژه های افتتاح شده امروز عنوان کرد و افزود: در ۲۰ ماه گذشته و با تلاش بسیار توانستیم ۴۰۰۰ روستای مناطق دور افتاده و صعب العبور را به اینترنت پرسرعت متصل کنیم تا آمار روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور که به شبکه ملی اطلاعات متصل شده به ۹۲ درصد برسد.

زارع پور تصریح کرد: با اجرای این پروژه می توانیم هر طرح ملی را در این بستر اجرا کنیم.

وی درباره پروژه اتصال جزایر خلیج فارس به سرزمین اصلی و جزیره کیش نیز افزود: این پروژه به دست شرکت های دانش بنیان ایرانی برای نخستین بار با هدف ارتقاط کیفیت ارتباطات جزایر تنب کوچک و بزرگ و ابوموسی و هندورابی با ۱۵۰ کیلومتر فیبرکشی زیر دریا انجام شده است.

وزیر ارتباطات به توسعه نسل پنجم تلفن همراه نیز اشاره کرد و یکی دیگر از پروژه های امروز را راه اندازی ششصدمین سایت نسل پنجم تلفن همراه توسط ایرانسل عنوان کرد.

وی به تاکید رییس جمهوری برای راه اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند اشاره کرد و افزود: در ۲۰ ماه گذشته ۹۵ درصد دستگاه های دولتی نزدیک به ۵۰ درصد خدمات خود را از طریق این پنجره به مردم ارائه کردند.

زارع پور بابیان اینکه در حدود ۳۰۰۰ خدمت در این پنجره ارائه می شود، گفت: مردم می توانند با یک بار احراز هویت از تمام خدمات مورد نیاز خود از طریق این پنجره بهره مند شوند و تاکنون نیز ۱۵ میلیون نفر از مردم از این پنجره برای دریافت خدمات خود استفاده کرده اند.

وی افزود: تا پایان سال جاری نیز بر اساس قانون بودجه صددرصد استعلامات بین دستگاهی به صورت برخط انجام می شود.

وزیر ارتباطات سامانه ملی سنجش برخط میزان رضایت مردم از کارکنان دستگاه های دولتی را یکی دیگر از پروژه های امروز اعلام کرد و گفت: مردم با حضور در دستگاه های اجرایی می توانند از طریق گوشی های خود میزان رضایت خود را از کارکنان مربوط اعلام و این آمار می تواند در قالب داشبوردی در اختیار مدیران دستگاه ها و مدیران ارشد کشور قرار گیرد.
کد مطلب: 72976
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
با فیل شکن یا بدون فیل شکن؟
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام