۰
plusresetminus
چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۰۰:۳۹
سامسونگ شکست از ال‌جی را پذیرفت؛

ال‌جی برای سامسونگ پنل تلویزیون OLED می‌سازد

ایتنا - «ال‌جی دیسپلی» پنل‌های OLED سفید رده بالای ۷۷ و ۸۳ اینچی را در قراردادی برای سامسونگ تولید می‌کند، که می‌تواند به کسب سود توسط این شرکت در بحبوحه رقابت شدید از جانب پنل‌های LCD رقبای چینی کمک کند.
ال‌جی برای سامسونگ پنل تلویزیون OLED می‌سازد
سامسونگ قراردادی را برای خرید پنل‌های تلویزیون OLED از ال‌جی امضا کرده است. رویترز گزارش می‌دهد که «ال‌جی دیسپلی» پنل‌های OLED سفید رده بالای ۷۷ و ۸۳ اینچی را در قراردادی برای سامسونگ تولید می‌کند، که می‌تواند به کسب سود توسط این شرکت در بحبوحه رقابت شدید از جانب پنل‌های LCD رقبای چینی کمک کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از ورج، این اولین باری است که سامسونگ پنل‌های اولد را از رقیب کره جنوبی خود، پس از سال‌ها شایعات پیرامون معاملات مشابه، خریداری می‌کند. این رخداد یک اذعان بزرگ به شکست پس از آن محسوب می‌شود که سامسونگ در سال 2015 تولید تلویزیون‌های اولد را متوقف کرد؛ این شرکت با اشاره به هزینه‌های بالای این پنل‌ها عرضه‌شان به بازار را یک اشتباه محاسبهی دانست و گفت که بازار برای چنین تلویزیون‌های پیشرفته‌ای آماده نیست. سامسونگ با تلویزیون‌های اولد ارزان‌تر اما سطح پایین‌تر خود – که نوعی از LED LCD است – به فعالیت ادامه داد، اما مدل‌های اولد میدان‌دار بازار سطح ممتاز باقی مانده‌اند.
 

سامسونگ اخیراً با اولین تلویزیون QD-OLED خود که سال گذشته عرضه کرد به بازار بازگشت و Samsung Display پنل‌های اولد را برای اولین تلویزیون QD-OLED سونی تولید کرد. رویترز گزارش می دهد که ال‌جی دیسپلی 2 میلیون پنل اولد در سال 2024، 3 میلیون در سال 2025 و سپس 5 میلیون در سال 2026 برای سامسونگ تامین خواهد کرد.
 
بر اساس تحقیقات بازار Omdia، ال‌جی بیش از 50 درصد از سهم بازار تلویزیون‌های اولد را در اختیار دارد، و سونی با 26 درصد در جایگاه دوم و سامسونگ با تنها 6 درصد در رتبه سوم هستند.
 
این معامله در زمانی ایده‌آل برای LG Display رخ داده است، چرا که این شرکت به وجود «تقاضای ضعیف» برای تلویزیون و فروش کمتر از حد انتظار پنل تلویزیون‌های اولد در درآمد سه ماهه اخیر خود اذعان کرده بود.
 
این زمانبندی برای Samsung Electronics نیز خوب است، زیرا این شرکت پس از کاهش تقاضای نیمه‌هادی‌ها و کاهش تولید تراشه‌های حافظه، یک سه ماهه نامساعد دیگر را پشت سر گذاشته بود. در حالی که سامسونگ برای 17 سال متوالی بر بازار تلویزیون های جهانی تسلط داشته است، با رقابت سختی از سوی رقبای چینی تولیدکننده تلویزیون‌های LCD ارزان‌تر مواجه شده است.
 
کد مطلب: 72971
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام