۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۱۸

فاز نخست پروژه فیبر نوری امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود

ایتنا - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افتتاح فاز نخست پروژه فیبر نوری برای سه میلیون خانوار خبر داد.
فاز نخست پروژه فیبر نوری امروز با حضور رئیس جمهور افتتاح می شود

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز صبح در حاشیه جلسه هیأت دولت با اشاره به روز جهانی ارتباطات و افتتاح چند پروژه ملی در عصر امروز با حضور رئیس جمهور گفت: یکی از مهمترین این پروژه‌ها، افتتاح فاز اول پروژه بزرگ فیبر نوری منازل و کسب و کارها است که امروز در فاز اول که ۳ میلیون خانوار تحت پوشش قرار می‌گیرند رونمایی خواهیم کرد.

به گزارش ایتنا از مهر، وزیر ارتباطات افزود: سرویس دهی اپراتور ها در حدود ۱۰۰ شهر که قرار است فیبرنوری در آنها راه اندازی شود، آغاز خواهد شد. درصورتی که مردم درخواست کنند به مدت یک ماه این سرویس برایشان راه اندازی می‌شود و همچنین از طریق سایت iranfttx.ir مردم می‌توانند از تحت پوشش قرار گرفتن محله شان با خبر شوند.

زارع پور در ادامه تصریح کرد: این پروژه، طرح خیلی بزرگی است در کشورهایی با گستره جغرافیایی شبیه ما این کار حدود ۷ یا ۸ سال طول کشیده اما ما می‌خواهیم تا سه سال آینده و تا پایان دولت سیزدهم ، ۸۰ درصد خانوارها یعنی ۲۰ میلیون خانوار را تحت پوشش قرار دهیم.

وی در پایان گفت: شبانه روزی داریم تلاش می‌کنیم که بتوانیم اینترنت پرسرعت و با کیفیت که زیرساخت توسعه کشور در دو یا سه دهه آینده است را برای همه مردم فراهم کنیم.
کد مطلب: 72968
برچسب ها: فیبر نوری
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام