۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۴۱

تحقیقات سامسونگ برای استفاده از ارز دیجیتالی آفلاین در گوشی‌های گلکسی

ایتنا - ​​​​​​​سامسونگ تفاهم نامه‌ای با بانک مرکزی کره جنوبی برای انجام تحقیقات فنی روی "ارز دیجیتال بانک مرکزی" امضا کرده است.
تحقیقات سامسونگ برای استفاده از ارز دیجیتالی آفلاین در گوشی‌های گلکسی


غول فناوری سامسونگ به دنبال عرضه یک "ارز دیجیتالی بانک مرکزی" با همکاری بانک کره است و اعلام کرده که یادداشت تفاهمی با بانک مرکزی این کشور برای انجام تحقیقات فنی در زمینه ارز دیجیتال امضا کرده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سامسونگ اعلام کرد چنین "ارز دیجیتالی بانک مرکزی" (CBDC) به صورت"آفلاین" کار می‌کند و به کمک یک تراشه امن در دستگاه‌ها، می‌تواند بین  دارندگان گوشی هوشمند گلکسی و ساعت‌های هوشمند ارسال شود.

طبق اعلام سامسونگ، پرداخت‌ها را می‌توان بین دستگاه‌ها از طریق استفاده از فناوری "ارتباطات میدان نزدیک" (NFC) انجام داد که در گوشی‌های هوشمند برای فعال کردن پرداخت‌های بدون تماس، گنجانده شده است.

سامسونگ اعلام کرد که سال گذشته، راه‌کاری را با استفاده از فناوری NFC برای "ارز دیجیتالی بانک مرکزی" طراحی کرده است که به کاربران امکان می‌دهد حتی زمانی که اتصال اینترنتی ندارند، پرداخت انجام دهند.

سامسونگ در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد که این شرکت به منظور پشتیبانی از تراکنش‌های مطمئن در شرایط اضطراری حتی بدون اتصال به شبکه، به همراه بانک کره، به تحقیق درباره به حداقل رساندن خطرات امنیتی مرتبط با پرداخت‌های آفلاین، ادامه خواهد داد.

سئونگهون لی، معاون ارشد رئیس بانک کره در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: بسیار خوشحالیم که اولین بانک مرکزی هستیم که فناوری "ارز دیجیتالی بانک مرکزی" آفلاین را با همکاری سامسونگ الکترونیکس طراحی می‌کنیم. وی افزود: از طریق ایجاد این تفاهم نامه، امیدواریم که جمهوری کره همچنان در عرصه فناوری "ارز دیجیتالی بانک مرکزی" آفلاین، پیشرو باشد که توسط بانک‌های مرکزی جهانی با جدیت در دست بررسی قرار دارد.

وون جون چوی، نائب رئیس بخش تجربه  موبایل سامسونگ، گفت: همکاری با بانک کره به ما اجازه داده است تا از نوآوری‌های امنیتی پیشرفته سامسونگ برای حوزه ارز دیجیتالی، استفاده کنیم. او افزود: انتظار داریم که همکاری ما، مشارکت ارزشمندی به پیشرفت فناوری جهانی "ارز دیجیتالی بانک مرکزی" آفلاین باشد.

کشورهای مختلف از چین تا آمریکا، در حال پیشبرد تحقیقات و آزمایش "ارز دیجیتالی بانک مرکزی" هستند و امیدوارند که از این طریق، ارسال فوری پول را برای مصرف کنندگان، راحت‌تر کند. چین پیش از این یک نسخه دیجیتالی از یوان را ایجاد کرده است و سرگرم آزمایش "ارز دیجیتالی بانک مرکزی" خود در شهرهای متعدد است و آمریکا هم به دقت در حال بررسی برای عرضه نسخه دیجیتالی دلار و نحوه عملکرد آن است. اما با توجه به آسان بودن انتقال پول با روش‌های موجود مانند اپلیکیشن‌های بانکداری آنلاین و انتقال پول و ارزهای دیجیتالی، عملی بودن صدور  "ارز دیجیتالی بانک مرکزی" توسط برخی از مفسران زیر سوال رفته است.

ارزهای دیجیتالی مختلفی که به صورت خصوصی طراحی شده اند، در حال حاضر به افراد امکان می‌دهند پرداخت را به صورت فوری انجام دهند. اما اکثر توکن‌ها مانند بیت‌کوین به شدت متغیر هستند. استیبل کوین‌ها هم به عنوان یک راه‌کار احتمالی توصیف می‌شوند اما دولت‌ها نسبت به توکن‌هایی که توسط شرکتهای خصوصی صادر شده اند، محتاط هستند.

بر اساس گزارش شبکه سی‌ان‌بی‌سی، با این حال، وقتی مسئله تسویه فوری تراکنش‌ها مطرح می‌شود، موانع روشنی پیش روی کسب و کارها قرار دارد. نحوه راه‌اندازی سیستم بانکی به معنای آن است که اغلب ممکن است چند روز طول بکشد تا پرداخت‌های مشتریان تجاری، تسویه شود. این مشکلی است که شرکت‌های خصوصی و دولت‌ها امیدوارند از طریق فناوری‌های جدید، از جمله بلاک‌چین و ارزهای دیجیتال، برطرف شود.
کد مطلب: 72966
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام