۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۴۹
آماده باش برای افزایش قیمت اینترنت

زارع‌پور: افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی درحال بررسی است

ایتنا - وزیر ارتباطات: موضوع افزایش قیمت در حال بررسی است چرا که به‌دلیل افزایش هزینه‌ها، دستمزد، افزایش قیمت دلار و تجهیزات، پیشنهادهایی را اپراتورها مطرح کردند که در صورت نیاز اطلاع‌رسانی لازم دراین‌باره انجام خواهد شد.
زارع‌پور: افزایش قیمت بسته‌های اینترنتی درحال بررسی است

وزیر ارتباطات گفت: پیام‌رسان‌های داخلی از بلوغ قابل قبولی برخوردار هستند و توانایی میزبانی از مردم را دارند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، عیسی زارع‌پور در حاشیه جلسه روز چهارشنبه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره مشکلات بازنشستگان شرکت مخابرات ایران اظهار کرد: سهامداران مخابرات و هیأت مدیره پیش از این تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت ارتباطات امضا کردند که باید به این قول پایبند باشند و آنچه به بازنشستگان شرکت مخابرات قول دادند، انجام دهند. مسئولان شرکت مخابرات به وزارت ارتباطات متعهد شدند که یک سوم افزایش تعرفه سال گذشته را به موضوع بازنشستگان اختصاص دهند ولی متأسفانه به بخشی از تعهدات خود عمل نکردند.

زارع‌پور با تأکید بر اینکه توپ در زمین وزارت ارتباطات نیست، تأکید کرد: اینکه برخی از رسانه‌ها آدرس غلط می‌دهند و وزارت ارتباطات را در این زمینه مسئول می‌دانند، درست نیست.

وزیر ارتباطات همچنین درباره توسعه پلتفرم‌های پیام رسان داخلی تصریح کرد:‌ وزارت ارتباطات موظف به فراهم کردن ابزارهای لازم برای تسهیل ارتباطات مردم است و زمانی که یک پیام‌رسان خارجی با محدودیت مواجه می‌شود، باید زمینه جایگزینی پیام‌رسان‌های داخلی را فراهم کنیم. اکنون پیام‌رسان‌های داخلی از بلوغ قابل قبولی برخوردار هستند و نزدیک ۴۰ میلیون کاربر در این پیام‌رسان‌ها فعالیت می‌کنند و روزبه‌روز کیفیت آنها بیشتر می‌شود.

زارع‌پور ادامه داد: ده‌ها پلتفرم خارجی برای ارتباط با خارج از کشور نظیر imessage ،FaceTime ،Imo ،Discord و اسکایپ و دیگر پیام‌رسان‌های خارجی برای ارتباط با خارج از کشور وجود دارد. حداکثر ۱۰ درصد نیاز کشور برای ارتباطات با خارج از کشور است و ۹۰ درصد نیاز کشور داخلی است و پلتفرم‌های داخلی نیز اکنون توانایی میزبانی از مردم را در پلتفرم‌های تعیین شده دارند.

وی درباره اینکه آیا امسال بسته‌های اینترنتی با افزایش قیمت همراه خواهند بود، تصریح کرد: موضوع افزایش قیمت در حال بررسی است چرا که به‌دلیل افزایش هزینه‌ها، دستمزد، افزایش قیمت دلار و تجهیزات، پیشنهادهایی را اپراتورها مطرح کردند که در صورت نیاز اطلاع‌رسانی لازم دراین‌باره انجام خواهد شد. آخرین تعرفه بسته‌های اینترنتی مربوط به سال ۹۶ است و در دولت سیزدهم افزایش قیمت وجود نداشته است؛ از طرفی سال گذشته بسته‌های زیر کف قیمت حذف شد اما اپراتورها بسته‌های جدیدی معرفی نکردند. تلاش می‌کنیم فشار  به مردم نیاید.
کد مطلب: 72881
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام