۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۰۶

برگزاری دوره های برنامه نویسی هاروارد در ایران

این دوره‌ها به‌صورت حضوری و آنلاین از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۸ تیرماه برگزار خواهد شد که امکان شبکه‌سازی، تیم‌سازی و جذب توسط شرکت‌های مطرح را برای دانشجویان امکان‌پذیر می‌کند.
برگزاری دوره های برنامه نویسی هاروارد در ایران
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



به همت موسسه CS50X دوره های مبانی برنامه‌نویسی (پایتون و هوش مصنوعی) دانشگاه هاروارد در ایران راه اندازی شد. 
به گزارش رسیده از این موسسه، اولین دوره CS50 در پاییز سال ۱۳۹۹ برگزار شد و تا به امروز ۴ دوره از این کلاس‌ها برگزار شده است که بیش از ۷ هزار دانشجو در آن شرکت کرده‌اند. دانشجویان حاضر در این دوره‌ها محدودیت سنی ندارند و از شخص زیر ۱۰ سال تا ۵۵ ساله در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند. در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ ثبت‌نام دوره بهاره مبانی برنامه‌نویسی پایتون و هوش مصنوعی این مجموعه آغاز شده است.

تیم علمی متخصص در حوزه برنامه‌نویسی با بیش از ۴۰ نفر، در هفت دوره مبانی برنامه‌نویسی پایتون و هوش مصنوعی را به مخاطبان آموزش می‌دهد. این دوره‌ها به‌صورت حضوری و آنلاین از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۸ تیرماه برگزار خواهد شد که امکان شبکه‌سازی، تیم‌سازی و جذب توسط شرکت‌های مطرح را برای دانشجویان امکان‌پذیر می‌کند. 

دانشجویان می‌توانند پس از به پایان رساندن دوره، با انجام تکالیفی به‌صورت آنلاین، مدرک رسمی خود را از هاروارد دریافت کنند؛ هرچند «نیما سالارکیا»، مدیر این مجموعه، معتقد است کار آن‌ها اساساً این است که مدرک‌گرایی را در ایران کمرنگ کنند.
او دراین‌باره گفت: «قصد داریم تا جایی که می‌توانیم یک تأثیر خوب در موضوع آموزش فنی در کشور داشته باشیم. ما سه هدف اصلی برای برگزارکردن این دوره‌ها داریم؛ یکی آنکه مدرک‌گرایی را کمرنگ کنیم و ازهمین‌رو هم در پایان دوره یک تورنومنت گذاشته‌ایم که در آن افراد بتوانند در یک محیط واقعی به حل مشکلات و محک‌زدن خود بپردازند. همچنین با برگزاری یک‌سری وبینار جانبی قصد داریم تا مهارت‌های نرم یک برنامه‌نویس را نیز تقویت کنیم. درنهایت می‌خواهیم در آینده دوره‌های قوی دیگری درزمینه برنامه‌نویسی در ایران برگزار کنیم.» 

در دوره‌ای که امسال برگزار می‌شود، دوره هوش مصنوعی نیز با توجه به اهمیتی که در این روزها پیدا کرده، تدوین شده است.

در پایان این دوره، تورنمنت نهایی آغاز می‌شود که ده‌ها پروژه و چالش شرکت‌های بزرگ در آن مطرح شده است و مهارت حل مسئله دانشجویان در این تورنومنت محک زده می‌شود. دانشجویان در این پروسه از جوایز نقدی و امکان کارآموزی و استخدام بهره‌مند می‌شوند.
 
کد مطلب: 72830
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما


حسین عراقی
feedback
Iran, Islamic Republic of
دوره بسیار عالی و با کیفیتی هست. حتما پیشنهاد میکنم.
cs50x.ir
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام