۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۰۰
اتحادیه اروپا؛

واکنش اتحادیه اروپا به احتمال تخطی اپل از استفاده از پورت USB-C

ایتنا - دستگاه‌ها باید دارای پورت USB-C باشند. داشتن یک کانکتور استاندارد شارژرها را قادر می‌سازد تا با چندین دستگاه قابل استفاده باشند، در نتیجه راحتی برای مصرف‌کنندگان افزایش یافته و ضایعات الکترونیکی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
استفاده نکردن اپل از USB-C به محیط زیست آسیب می‌زند

اتحادیه اروپا در حال اتخاذ تدابیری است تا اطمینان حاصل کند که اپل سرعت شارژ و انتقال دیتا از طریق USB-C را برای آیفون 15 و جدیدتر محدود نخواهد کرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اپل‌اینسایدر، اپل احتمالاً در حال کار بر روی افزودن لوازم جانبی USB-C به برنامه Made for iPhone (MFi) خود است که محصولاتی را که استانداردهای کیفیت را برآورده می‌کنند تأیید می‌کند. در ماه فوریه، شایعه‌ای مدعی شد که اپل سرعت شارژ و انتقال داده‌ها را برای کابل‌های USB-C که گواهینامه از اپل ندارند کاهش می‌دهد، اما اتحادیه اروپا در حال خنثی کردن این اقدام اپل است.
 
با نوشته وبسایت Die Zeit، کمیسر صنعت اتحادیه اروپا تیری برتون نامه‌ای به اپل نوشت و گفت که محدودیت‌هایی که شامل شارژ می شوند غیرقابل قبول هستند. برتون گفت که اگر اپل چنین محدودیت‌هایی را اعمال کند، اتحادیه اروپا از فروش آیفون در کشورهای عضو خود جلوگیری می‌کند.
 
برتون گفت: «دستگاه‌هایی که از استفاده از الزامات شارژر یکنواخت پیروی نکنند، در بازار اتحادیه اروپا تأییدیه نخواهند گرفت». گزارش شده است که کمیسیون در ماه مارس این موضوع را به اپل یادآوری کرد و آنا کاوازینی، سیاستمدار سبز که ریاست کمیته بازار داخلی پارلمان اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، اپل را به تلاش برای دور زدن مقررات اتحادیه اروپا متهم کرد.
 

شورای اتحادیه اروپا در اکتبر 2022 تصویب مقررات شارژر مشترک را نهایی کرد.
 
بر اساس این قانون، دستگاه‌ها باید دارای پورت USB-C باشند. داشتن یک کانکتور استاندارد شارژرها را قادر می‌سازد تا با چندین دستگاه قابل استفاده باشند، در نتیجه راحتی برای مصرف‌کنندگان افزایش یافته و ضایعات الکترونیکی به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد.
 
مشخص نیست که آیا اپل پورت USB-C را به مدل‌های آیفون 15 اضافه می‌کند یا نه، زیرا تا سال 2024 نیازی به رعایت مقررات اتحادیه اروپا نیست. اگرچه آخرین مهلت اعمال تغییرات در قوانین محلی برای مطابقت با مقررات، 28 دسامبر 2023 است، اما کشورهای عضو تا 28 دسامبر 2024 موظف به اجرای این قوانین نیستند.
 
آیفون 16 نیز ممکن است این پورت را نداشته باشد زیرا طبق برنامه محصولات اپل در پاییز 2024 عرضه خواهد شد. به این ترتیب آیفون 17، که در سال 2025 عرضه می‌شود، نخستین سری آیفونی خواهد بود که قطعاٌ باید به پورت USB-C مجهز باشد.
 
کد مطلب: 72816
نام شما
آدرس ايميل شما


عقیل
feedback
United States
مهمتر از درگاه و کابل USB اصل دستگاه و لوازم برقی الکترونیکی هستن که به شکلی ساخته میشن بعد ی مدتی از کار میفته یا خراب میشن
یا به عبارتی یک چیز الکترونیکی وقتی میتونه با کیفیت بالا ساخته بشه تا زیاد کار کنه اما چرا تولید نمیشه؟
همش پای پوله، اتحادیه اروپا قطعا به فکر جیب خودشه، حالا دقیقا نمیدونم سر usb-c چطوری قراره پول بزنهف و یا شایدم نگران اینه اپل چرا باید زیادی پول به جیب بزنه
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام