۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۴۶

به‌روزرسانی ویندوز، قابلیت کروم را از کار انداخت!

ایتنا - ​​​​​​​یک به‌روزرسانی ویندوز که توسط مایکروسافت منتشر شد، یک قابلیت در مرورگر کروم را از کار انداخت و تغییر مرورگر پیش فرض را برای کاربران دشوارتر کرد.
به‌روزرسانی ویندوز، قابلیت کروم را از کار انداخت!


به‌روزرسانی آوریل ویندوز، دکمه جدیدی در کروم که محبوب‌ترین مرورگر وب جهان است را از کار انداخت. این دکمه به کاربران اجازه می‌داد با یک کلیک، مرورگر پیش فرض خود را تغییر دهند اما بدترین اتفاق برای کاربران نسخه اینترپرایز ویندوز افتاد. هفته‌هاست که هر بار کاربران نسخه اینترپرایز، کروم را باز می‌کنند، صفحه تنظیمات پیش فرض ویندوز ظاهر می‌شود. هیچ راهی برای توقف آن وجود ندارد مگر این که کاربر، به‌روزرسانی سیستم عامل را از نصب خارج کند. این وضعیت گوگل را ناچار کرده است تنظیماتی که سوئیچ به کروم را راحت‌تر کرده بود را غیرفعال کند تا این مشکل حل شود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این فصل از جنگ مرورگرها در ژوییه سال ۲۰۲۲ و زمانی آغاز شد که گوگل بی‌سر وصدا، دکمه جدیدی در مرورگر کروم برای ویندوز عرضه کرد. این دکمه نزدیک به بالای صفحه ظاهر شد و به کاربر اجازه می‌دهد با یک کلیک و بدون دست زدن به تنظیمات سیستم، مرورگر پیش فرض خود را تغییر دهد. این دکمه به مدت هشت ماه عالی کار کرد اما در آوریل مایکروسافت به‌روزرسانی  KB۵۰۲۵۲۲۱ را منتشر کرد و پس از آن بود که اوضاع جالب شد.

پس از این که شکایتهای مشابه زیادی در انجمن مایکروسافت و انجمن پشتیبانی گوگل ارسال شد، کاربران به سرعت دریافتند که مقصر اصلی، به‌روزرسانی سیستم عامل بوده است.

برای کاربرانی که از نسخه مصرف کننده عادی ویندوز استفاده می‌کنند، اوضاع آن قدر بد نبود و فقط دکمه "پیش فرض کن" از کار افتاده بود. البته گیزمودو با تغییر نام اپلیکیشن کروم در دسکتاپ ویندوز موفق شد این مسئله را دور برند. به نظر می‌رسد مایکروسافت این مانع را ویژه کروم طراحی کرده که رقیب اصلی مرورگر ایج است.

مرورگر فایرفاکس شرکت موزیلا هم دکمه‌ای دارد که با یک کلیک، مرورگر پیش فرض را تغییر می‌دهد. استیو تکسیرا، مدیر محصول موزیلا در این باره گفت: این اولین اقدام ضد رقابتی از سوی مایکروسافت در سال‌های اخیر نبوده است.

بر اساس گزارش وب سایت گیزمودو، این بخشی از الگوی رفتاری مایکروسافت است که علیه مرورگرهای وب غیرویندوز و افرادی که از آنها استفاده می‌کنند، جنگ به راه می‌اندازد. گفته می‌شود کروم با داشتن ۶۶ درصد سهم بازار، محبوب‌ترین مرورگر وب جهان است.

انتهای پیام
کد مطلب: 72797
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام