۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۷

جریمه آسیب به وسایل در اجاره ویلا در فیلبند چقدر است؟

زمانی که مدت اقامت شما در ویلای اجاره شده به اتمام می‌رسد، صاحب ویلا تمام وسایل موجود در ویلا را به‌صورت کامل و دقیق بررسی می‌کند و درصورتی‌که به آنها آسیبی وارد شده یا اینکه از بین رفته باشند، هزینه آن را از شما درخواست می‌کند.
جریمه آسیب به وسایل در اجاره ویلا در فیلبند چقدر است؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



آیا شما هم دوست دارید طبیعت شمال ایران را از زاویه متفاوت و بالاتر از کوه‌ها و ابرها ببینید؟ برای این کار کافی است که به استان مازندران و منطقه فیلبند سفر کنید، جایی بالاتر از ابرها که طبیعتی خیره‌کننده از کوه، ابر، دشت و طبیعت را پیش روی شما می‌گذارد. البته ویلاهای این منطقه نیز بیشتر در قسمت بالای کوه ساخته می‌شود. به همین دلیل اگر قصد سفر به این منطقه را دارید باید به سراغ اجاره ویلا در فیلبند بروید.
یکی از موضوعات مهمی که در سفر به فیلبند اهمیت پیدا می‌کند، دقت در نگهداری و مواظبت از وسایل ویلایی است که قصد اقامت چندروزه در آن را دارید. شاید برای شما هم سوال باشد که اگر به‌صورت سهوی و اشتباهی وسایل موجود در ویلا و هتل آسیب بزنید چه جریمه‌ای باید بپردازید؟ در ادامه این موضوع را بررسی می‌کنیم.
 

فیلبند کجاست؟


فیلبند یکی از مناطق گردشگری زیبا و طبیعی در مازندران محسوب می‌شود. جایی پر از مراتع که در ارتفاعات کوهپایه قرار گرفته و با توجه‌ به شرایط جغرافیایی و آب‌وهوایی خاصی که دارد ابرها نزدیک‌تر از چیزی که تصور می‌کنید، در کنار شما هستند.
روستای فیلبند گزینه مناسبی برای کوهنوردی و اجاره ویلا در فیلبند محسوب می‌شود. اینجا حدود ۲۳۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و به همین دلیل با نام بام مازندران شناخته می‌شود.

نام اصلی این روستا از دو کلمه فل به معنی خستگی و بند به معنی بندآمدن ساخته شده است. این دو کلمه در کنار هم به معنی این است که خستگی از بالارفتن ارتفاعات فیلبند را در ذهن تداعی می‌کند. شاید مردمان این روستا هم خستگی بالارفتن از کوه‌ها در این ناحیه را حس کردند و به همین دلیل این نام را برای آن انتخاب نمودند.
بااین‌حال زیبایی‌های این روستا به‌قدری زیاد است که توریست‌ها و گردشگران دوست دارند با اجاره ویلا در فیلبند اقامتی هرچند کوتاه در آب‌وهوای بیکر و بی‌نظیر آن داشته باشند. اما سوال مهم این است که جریمه آسیب‌زدن به وسایل در ویلاهای فیلبند چگونه محاسبه می‌شود؟ بیایید این موضوع را با هم بررسی کنیم.
 
اجاره ویلا در فیلبند

آسیب‌زدن به وسایل یا خیانت در امانت


به‌صورت کلی زمانی که شما در اجاره ویلا در فیلبند هستید و مدتی هرچند کوتاه در یکی از این ویلاها اقامت می‌کنید، تمام وسایل مانند مبلمان، یخچال و تلویزیون، وسایل صوتی، فرش، پرده و سایر وسایلی که در یک ویلا به کار می‌رود به‌صورت امانت در اختیار شما قرار گرفته است. بنابراین اگر هرگونه آسیبی به این وسایل وارد کنید، به‌نوعی مفهوم خیانت در امانت را نشان می‌دهد. البته این موضوع را در نظر داشته باشید که مفهوم خیانت در امانت به شکل قانونی و بسیار شدید آن درباره شما اعمال نمی‌شود و مجازات‌های سنگین در پی ندارد. اما در بیشتر موارد خسارت‌هایی که به وسایل در ویلاها و هتل‌ها توسط مسافران انجام می‌شود، به‌صورت غیرعمد و سهوی هستند. در این صورت نحوه محاسبه جریمه و خسارت کمی فرق می‌کند.
 

آیا خسارت به ویلا جرم است؟


در قانون آمده است که اگر کسی مالی که به او امانت داده شده، به‌صورت سهوی تلف کند یا خسارتی به آن وارد کند، این عمل جرم محسوب نمی‌شود؛ اما مسافر وظیفه دارد که خسارت وارد شده را به‌صورت نقدی جبران کند.
برای این کار صاحبان ویلاها مانند آژانس‌های گردشگری یا افرادی که به‌صورت شخصی ویلا به شما اجاره می‌دهند، هزینه خسارت را تعیین می‌کنند.
 
اجاره ویلا در فیلبند

تعرفه تعیین هزینه خسارت به وسایل در اجاره ویلا


به‌صورت مشخص و دقیق نمی‌توان گفت که تعرفه و هزینه این خسارت چقدر است. این عدد بر اساس نوع وسیله و میزان خسارتی که به آن وارد شده، تعیین می‌گردد.
در نظر داشته باشید که شما در زمان اقامت در یک ویلا، فقط میهمان آن هستید. به همین دلیل سعی کنید تا جای ممکن از تمام وسایل مراقبت کنید و باعث ایجاد آسیب در آن‌ها نشوید.
 

آیا آسیب‌زدن به وسایل در اجاره ویلا به معنی خیانت در امانت است؟


در قانون برای مفهوم خیانت در امانت تعریف خاصی ذکر شده است است. خیانت در امانت به این معنا است که شخصی مال یا وسایلی که به او امانت داده شده است به‌صورت درست نگهداری نکند و در نگهداری آنها کوتاهی کند. با توجه‌ به اینکه معیوب کردن کالا یا از بین‌ بردن آن هزینه‌های متفاوتی به دنبال دارد، صاحبان ویلاها بر اساس نوع و مقدار خسارتی که به وسایل موجود در ویلا ایجاد شده، هزینه و تعرفه خسارت را تعیین می‌کنند.
 

بررسی ویلا در پایان سفر

زمانی که مدت اقامت شما در ویلای اجاره شده به اتمام می‌رسد، صاحب ویلا تمام وسایل موجود در ویلا را به‌صورت کامل و دقیق بررسی می‌کند و در صورتی‌که به آنها آسیبی وارد شده یا اینکه از بین رفته باشند، هزینه آن را از شما درخواست می‌کند.
البته توصیه می‌شود قبل از اینکه وارد ویلای اجاره‌ای برای اقامت چندروزه در فیلبند شوید، تمام وسایل را خودتان نیز چک کنید و در صورتی‌که خرابی یا مشکلی در هرکدام از آنها دیدید آن را به پذیرش ویلاها و صاحب آن اطلاع دهید. همچنین اگر کودکان خردسال با خودتان در سفر همراه دارید، بهتر است که بیشتر از همیشه مراقب آنها باشید تا آسیبی به وسایل موجود در ویلا نزنند و از وسایل شکستنی آن مراقبت کنید.
 در پایان توصیه می‌شود در موقع ورود به ویلا و خروج از آن، وسایلی مانند پریز برق، لامپ یا شیرهای آب، درب ورودی و مواردی مانند اینها را چک کنید تا از سلامت و درست بودن آنها اطمینان حاصل کنید. این کار به امنیت شما و سایر مسافران و جلوگیری از خسارت‌های بزرگتر کمک می‌کند.
 
کد مطلب: 72785
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام