۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۵:۰۰
با وجود کاهش فروش گوشی‌های هوشمند در جهان

سامسونگ؛ همچنان در صدر بازار گوشی‌های هوشمند

ایتنا - شیائومی، علیرغم مشکلات اخیر، همچنان سومین فروشنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان است. این شرکت حدود 30 میلیون گوشی در سراسر جهان فروخته است که 11 درصد از بازار را شامل می‌شود. آمار اوپو نیز بسیار نزدیک به شیائومی بوده (حدود 27 میلیون دستگاه) و 11 درصد از بازار را از آن خود کرده است.
سامسونگ؛ همچنان در صدر بازار گوشی‌های هوشمند
چند ماه گذشته برای اکثر برندهای گوشی‌های هوشمند، به خاطر ادامه تأثیرات همه‌گیری کرونا و رکود اقتصادی که اندکی پس از آن رخ داد، چندان جذاب نبوده است. اکثر برندهای تلفن هوشمند این رکود را پیش‌بینی می‌کردند، زیرا از تردید مصرف‌کنندگان در خرید گوشی‌های هوشمند در بحبوحه آشفتگی اقتصاد آگاه بودند.
با این حال، به‌طور فزاینده‌ای آشکار می‌شود که بازگشت صنعت گوشی‌های هوشمند به روال عادی بیشتر از آنچه که انتظار می‌رفت طول خواهد کشید، به‌ویژه با توجه به جدیدترین آمار جهانی منتشرشده توسط شرکت تحقیقاتی Canalys.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، تازه‌ترین گزارش این شرکت تحقیقاتی همچنان تصویری تاریک از کلیت صنعت گوشی‌های هوشمند ارائه می‌دهد.
طبق برآورد Canalys، بیش از 269 میلیون گوشی هوشمند در سه ماهه اول سال 2023 (ژانویه تا مارس) به فروش رسیده است، که نسبت به مدت مشابه سال قبل، زمانی که ارقام جهانی تحویل اسمارتفون از 300 میلیون دستگاه (به طور دقیق 311.2 میلیون دستگاه) فراتر رفت، کاهش 13 درصدی را نشان می‌دهند.
 
به استثنای اپل -که با وجود چالش‌ها توانسته فروش‌های خود را تا 3 درصد افزایش دهد - بقیه سازندگان گوشی‌های هوشمند کاهش دو رقمی در تعداد محموله‌ها را گزارش کردند. شیائومی بدترین آسیب را دید و این شرکت با کاهش شدید 22 درصدی در این آمار مواجه شد. سامسونگ نیز به شدت از این روند پیروی کرد و از کاهش 18 درصدی خبر داد.
شرکت‌هایی مانند ویوو (با افت 17 درصدی) و اوپو (با کاهش 8 درصدی) نیز در وضعیت قرمز قرار داشتند - و مابقی شرکت‌های فعال در صنعت گوشی‌های هوشمند نیز در مجموع 16 درصد کاهش را تجربه کردند.

 

سامسونگ به سختی جایگاه اول را حفظ کرد
 علیرغم کاهش شدید آمار تحویل اسمارتفون‌های سامسونگ، این شرکت به نوعی توانسته است جایگاه برتر را از نظر سهم کلی بازار حفظ کند، اما با فاصله‌ای بسیار کم. این شرکت با بیش از 60 میلیون محموله در سه ماهه اول 2023، 22 درصد از بازار جهانی گوشی های هوشمند را به خود اختصاص داده است.
اپل - که در همین دوره موفق به فروش 58 میلیون دستگاه شد - در رده دوم قرار گرفت و 21 درصد از بازار را به خود اختصاص داد.
 
شیائومی، علیرغم مشکلات اخیر، همچنان سومین فروشنده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان است. این شرکت حدود 30 میلیون گوشی در سراسر جهان فروخته است که 11 درصد از بازار را شامل می‌شود.
آمار اوپو نیز بسیار نزدیک به شیائومی بوده (حدود 27 میلیون دستگاه) و 11 درصد از بازار را از آن خود کرده است.
شرکت ویوو (که مانند اوپو تحت مالکیت مجموعه چینی BBK Electronics است) موفق به ارسال حدود 21 میلیون دستگاه شد - که حدود 8 درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند به شمار می‌رود و از این حیث در جایگاه پنجم قرار گرفت.
کد مطلب: 72764
نام شما
آدرس ايميل شما


سبحان
feedback
Iran, Islamic Republic of
مقاله خیلی جالبی بود اتفاقا همین چند وقت پیش توی کافه آموزشگاه که دوره تعمیرات موبایل داشتم راجع به این موضوع بحث کردیم در کل جالب بود موضوع جالبی هم بود و نکات جالبی تو مقاله نام برده شده
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام