۰
plusresetminus
شنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۶

چت‌جی‌پی‌تی در ایتالیا آزاد شد

ایتنا - به گفته شرکت مالک فناوری ChatGPT، مسائلی که توسط نهاد تنظیم‌کننده‌ حفاظت از داده‌های ایتالیا به عنوان مشکل مطرح شده بود، اکنون بررسی شده و شفاف‌سازی شده است.
چت‌جی‌پی‌تی در ایتالیا آزاد شد
چت‌جی‌پی‌تی مجددا در کشور ایتالیا آزاد شد و در دسترس قرار گرفت.
به گفته شرکت مالک این فناوری، مسائلی که توسط نهاد تنظیم‌کننده‌ حفاظت از داده‌های ایتالیا به عنوان مشکل مطرح شده بود، اکنون بررسی شده و شفاف‌سازی شده است.

به گزارش ایتنا شرکت OpenAI سازنده ChatGPT اعلام کرد دسترسی به سرویس خود را در ایتالیا مجددا باز کرده، و  بدین منظور، تغییراتی را که مورد نظر رگولاتورهای ایتالیایی بوده اعمال کرده است.
در بیانیه این شرکت گفته شده: «ChatGPT دوباره برای کاربران ما در ایتالیا قابل دسترس است. ما از بازگشت آنها خوشحالیم و به حفظ حریم خصوصی آنها متعهد هستیم.»
شرکت OpenAI همچنین اعلام کرده به موارد مطرح شده توسط اداره حفاظت از داده‌های ایتالیا(GPDP) در اواخر مارس، رسیدگی کرده و یا شفاف‌سازی» نموده است.
 

ChatGPT در ایتالیا: از ممنوعیت تا آزادی


گفتنیست مدتی پیش نهاد رگولاتور ایتالیا، چت‌جی‌بی‌تی را در ایتالیا ممنوع اعلام کرد.
نهاد GPDP در بیانیه خود ChatGPT را به جمع‌آوری غیرقانونی داده‌های کاربران و ناتوانی در جلوگیری از دسترسی کاربران زیر سن قانونی به مطالب نامناسب متهم کرده بود، که در پی آن، شرکت OpenAI ناچار شد ChatGPT را در کشور ایتالیا مسدود کند.
همچنین به این شرکت 20 روز فرصت داده شده بود تا به این مشکلات رسیدگی کند، ضمن اینکه بنا به اعلام قانونگذاران این کشور، ChatGPT می‌تواند در صورت انجام این کار تا 30 آوریل به حالت عادی خود در ایتالیا بازگردد.

مطابق اطلاعاتی که رسانه‌ها منتشر کرده‌اند، کاربران اتحادیه اروپا از این پس می‌توانند برای حذف داده‌های شخصی خود، فرم‌های خاصی را تحت مقررات حفاظت از داده‌های عمومی اروپا (GDPR) ارسال کنند. همچنین ابزار جدیدی وجود دارد که سن کاربران را هنگام ثبت‌نام در ایتالیا بررسی و تأیید می‌کند؛ علاوه بر این، در مرکز راهنمایی‌ها کاملا نحوه و جزئیات جمع‌آوری اطلاعات شخصی کاربران OpenAI و ChatGPT شرح داده شده است.

از سوی دیگر، نهاد GPDP در بیانیه‌ای از اقدامات OpenAI استقبال کرد و از این شرکت خواست تا با تغییرات بیشتر در تأیید سن و ایجاد یک کمپین تبلیغاتی برای اطلاع ایتالیایی‌ها در مورد حق آنها برای انصراف از جمع‌آوری داده‌ها تلاش بیشتری نماید.
 

ادامه چالش ChatGPT


با وجود ازسرگیری فعالیت ChatGPT در ایتالیا، به نظر نمی‌رسد که تغییرات انجام شده، تفاوت چشمگیری در نحوه عملکرد ChatGPT در این کشور ایجاد کند. و به همین دلیل به نظر رسانه‌ها OpenAI احتمالا با چالش‌های بیشتری مواجه خواهد بود.
علاوه بر این، اسپانیا، کانادا و برخی کشورهای دیگر نیز به تازگی تحقیقاتی در مورد شیوه‌های فعلی این فناوری از جمله نحوه  بازآموزی داده‌های موجود، و نیز اطلاعاتی که مدل این فناوری برای کاربران تولید می‌کند، آغاز کرده‌اند.
به طور کلی، قانونگذاران اروپایی در حال وضع و گسترش قوانین بیشتری در خصوص هوش مصنوعی هستند که می‌تواند الزامات بیشتری را برای فعالیت شرکت‌هایی مانند OpenAI اضافه کند.
 
کد مطلب: 72737
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام