۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۵۱

اپلیکیشن‌هایی که باتری گوشی را می‌بلعند!

ایتنا - در فروشگاه گوگل پلی، اپلیکیشن‌های بی‌شماری برای گوشی اندرویدی وجود دارد اما به طور کلی کاربران تمایل دارند همان اپلیکیشن‌های محبوب را دانلود کنند. با این حال، به منظور این که بهترین مراقبت را از باتری تلفن هوشمند خود داشته باشید، اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که باید از دانلود آنها خودداری کنید یا کمتر از آنها استفاده کنید.
اپلیکیشن‌هایی که باتری گوشی را می‌بلعند!

باتری یکی از مواردی است که کاربران تلفن های هوشمند بیش از همه نسبت به آن نگران هستند و با توجه به اینکه اپلیکیشن‌هایی وجود دارند که شارژ باتری را به سرعت خالی می‌کنند، این مسئله کاملا چالش برانگیز است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، به همین دلیل است که به محض روشن کردن گوشی خود، راههای مختلفی را برای کاهش مصرف نیرو و افزایش عمر باتری امتحان می کنیم. اگرچه همه این اقدامات همیشه موفق نیستند اما عادت کرده ایم اقدامات مختلفی را امتحان کنیم تا عمر باتری تلفن هوشمند را تا حد ممکن افزایش دهیم. در وهله نخست، به دلیل این که می دانیم کدام اپلیکیشن‌ها از همه خطرناکتر بوده و شارژ گوشی را به محض شروع استفاده از آنها، به سرعت خالی می‌کنند.

در فروشگاه گوگل پلی، اپلیکیشن‌های بی‌شماری برای گوشی اندرویدی وجود دارد و خدمات برای همه چیز وجود دارد اما به طور کلی کاربران تمایل دارند همان اپلیکیشن‌های محبوب را دانلود کنند. با این حال، به منظور این که بهترین مراقبت را از باتری تلفن هوشمند خود داشته باشید، اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که باید از دانلود آنها خودداری کنید یا کمتر از آنها استفاده کنید.

البته بعضی از این اپلیکیشن‌ها،  کاملا مفید بوده و باید در تلفن هوشمند شما نصب شده باشند اما اپلیکیشن‌های دیگر برای آن دسته از افرادی که پیش از آن هم مشکل باتری را تجربه کرده اند، می توانند فاجعه آمیز باشد. بر اساس گزارش وب سایت گیزچاینا، فهرست اپلیکیشن‌هایی که بالاترین مصرف انرژی را دارند، به این ترتیب است:

۱- فیت بیت
۲- اوبر
۳- اسکایپ
۴- فیس بوک
۵- ایربی‌ان‌بی (Airbnb)
۶- اینستاگرام
۷- تیندر
۸- بامبل
۹- اسنپ چت
۱۰ واتس‌اپ

سازمانی که این آمار را گردآوری کرده، شرکت تحقیقاتی پی کلود (pCloud) است. این سازمان برای دستیابی به این هدف، فهرستی از اپلیکیشن‌هایی را درست کرده که بیشترین استفاده از باتری را دارند و در پایان، نتیجه این بررسی نشان داده شده است.

صرف نظر از این که این پلتفرمها تا چه حد فوق العاده هستند، روی عمر باتری گوشی به شدت تاثیر می گذارند. در واقع، بسیاری از این اپلیکیشن‌ها، اپلیکیشن‌های بسیار محبوبی هستند و ممکن است تعداد زیادی از آنها را در گوشی خود داشته باشید از آنجا که این اپلیکیشن‌ها، در زمینه گوشی می‌توانند همچنان از باتری استفاده کنند، بهتر است هنگامی که از این اپلیکیشن‌ها استفاده نمی کنید، آنها را کاملا ببندید؛ به خصوص اگر در گذشته مشکل باتری گوشی داشته اید.

پرتقاضاترین اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند
این شرکت تحقیقاتی برای مشخص کردن این که کدام اپلیکیشن‌ها، بیشترین استفاده از شارژ باتری را در گوشی های ما دارند، چند عامل را مورد لحاظ قرار داده است: مواردی که هر اپلیکیشن استفاده می‌کند مانند مکان یا دوربین، شارژ باتری که این اپلیکیشن‌ها استفاده می‌کنند و این که آیا اپلیکیشن، حالت تاریک را عرضه کرده است یا خیر.

فاکتورهای مذکور کمک کردند مشخص شود کدام یک از ۱۰۰ اپلیکیشن محبوب، بیشترین شارژ باتری را استفاده کرده است و در فهرست نهایی قاتلان باتری گوشی، از آنها نام برده شده است.

وریزون و فیت بیت پرمصرف ترین اپلیکیشن‌هایی هستند که باتری شما را خالی می‌کنند

وریزون و فیت بیت، دو رقیب اصلی در مصرف شارژ گوشی هستند. ۱۴ منبع از ۱۶ منبع موجود می توانند توسط هر دو اپلیکیشن در پس زمینه استفاده شوند. از جمله چهار مورد شامل دوربین، موقعیت مکانی، میکروفون و اتصال وای فای که بیشترین منابع را در اختیار دارند. به همین دلیل، این اپلیکیشن‌ها بالاترین امتیاز (۹۲.۳۱ درصد) را در این بررسی دریافت کردند.

اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی
اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی شش مورد از ۲۰ اپلیکیشن رکورددار مصرف باتری گوشی را به خود اختصاص دادند. به طور میانگین، ۱۱ منبع اضافی از جمله عکسها، وای فای، موقعیت مکانی و میکروفون را استفاده می‌کنند. فیس بوک، اینستاگرام، اسنپ چت، یوتیوب، واتس‌اپ و لینکدین می توانند در پس زمینه کار کنند. هر کدام از این اپلیکیشن‌ها، انرژی بیشتری برای کار کردن مصرف می‌کند که فشار بیشتری به باتری گوشی وارد می‌کند.

اپلیکیشن‌های دوستیابی آنلاین
بر اساس این تحقیق، اپلیکیشن‌های دوستیابی آنلاین به همان سرعتی که از احساسات شما استفاده می دهند، باتری گوشی را خالی می‌کنند. ۱۵ درصد از اپلیکیشن‌های رکوردار باتری خوری، اپلیکیشن‌های دوستیابی آنلاین مانند تیندر، بامبل و گریندر هستند که به طور متوسط به ۱۱ منبع اجازه می دهد در پس زمینه اجرا شوند. فقدان حالت تاریک باعث می شود هر سه اپلیکیشن دوستیابی، شارژ بیشتری را مصرف کنند که خالی شدن باتری را سرعت می بخشد.

اپلیکیشن‌های سفر
اپلیکیشن یونایتد ایرلاینز، بیشترین فضای ذخیره سازی تلفن (۴۳۷.۸ مگابایت) را مصرف می‌کند. پس از آن اپلیکیشن‌های لیفت و اوبر با فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز به ترتیب ۳۲۵.۱ و ۲۹۹.۶ مگابایت قرار می گیرند. همه این اپلیکیشن‌ها به فضای ذخیره سازی زیادی نیاز دارند که سرعت گوشی را کند کرده و فضای ذخیره سازی را اشغال می‌کند.

خوشبختانه هنگامی که در سفر نیستید، می توانید به راحتی اپلیکیشن‌های مسافرتی مانند یونایتد ایرلاینز را حذف کنید. وقتی به این فکر می کنید که چطور فضای ذخیره سازی گوشی را آزاد کنید، این اپلیکیشن‌ها، اولین مواردی هستند که می توانید به سراغ آنها بروید.

با این حال، وقتی حرف از رفت و آمد روزانه به میان می آید، اپلیکیشن‌هایی مانند لیفت و اوبر ضروریتر هستند. مطمئن شوید که فقط یک اپلیکیشن تاکسی آنلاین قابل اعتماد دارید. بنابراین می توانید فضا را برای اپلیکیشن‌های دیگر نگه دارید و به جای حذف هر دوی آنها، به عملکرد گوشی خود سرعت دهید.

چگونه از خالی شدن باتری توسط اپلیکیشن‌ها جلوگیری کنیم؟

بسیاری از افراد ممکن است به این فکر کنند که آیا باید این اپلیکیشن‌ها را از گوشی هوشمند خود حذف کنند تا فضای ذخیره سازی و عمر باتری آزاد شود. در این خصوص، تاکید بر این نکته ضروری است که اقدام احتیاطی لازم نیست کامل باشد. زیرا می‌توانید فعالیت پس‌زمینه یا مجوزهای مکان را غیرفعال کنید.

با وجود باز نبودن، هر اپلیکیشن اندرویدی در پس‌زمینه گوشی کار می‌کند. درست مانند سرویسهایی مانند اینستاگرام و فیس بوک، واتس‌اپ این کار را برای ارسال اعلانهای مرتبط به شما انجام می دهد. امکان حل این مسئله وجود دارد. اما باید توجه داشته باشید که با این کار، تا زمانی که دوباره وارد پلتفرم نشوید، اعلانها را نمی توانید دریافت کنید. در نتیجه، توصیه می شود از این روش فقط در شرایط خاص و نه با اپلیکیشن‌هایی که کاملا ضروری هستند، استفاده کنید:

به قسمت تنظیمات گوشی هوشمند اندرویدی خود مراجعه کنید.
در منو، به قسمت "باتری" بروید.
"بهینه سازی مصرف باتری" (Optimize battery use) را در قسمت "تنظیمات پیشرفته" (Advanced settings) از منو انتخاب کنید.
پس از انتخاب اپلیکیشن‌هایی که می‌خواهید فعالیتشان در پس‌زمینه گوشی غیرفعال شود، روی "بهینه‌سازی نشود" (Don’t optimize) ضربه بزنید.
کد مطلب: 72671
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام