۰
plusresetminus
دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۲۱

مکان‌هایی که نباید گوشی‌ را آنجا شارژ کنیم!

ایتنا - اگر تا به حال گوشی هوشمند خود را در یک مکان عمومی شارژ کرده باشید، ممکن است خود را گرفتار juicejacking کرده باشید. «جوس جکینگ» به حملات هکری به تلفن‌های همراه گفته می‌شود که توسط درگاه‌های شارژ تلفن همراه در مکان‌های عمومی مانند فرودگاه‌ها، هتل‌ها، و رستوران‌ها صورت می‌گیرد.
مکان‌هایی که نباید گوشی‌ را آنجا شارژ کنیم!

کارشناسان  Naked Security می‌گویند زمانی که از کابل‌های USB استفاده می‌کنید که برق و داده را حمل می‌کنند، می‌توانید خود را در معرض«جوس جکینگ» قرار داده باشید. اگر نیاز دارید گوشی خود را در مکانی مانند فرودگاه یا قطار شارژ کنید، ممکن است وسوسه شوید که از شارژرهای رایگانی که در این مکان‌های عمومی می‌بینید، استفاده کنید. این می‌تواند یک اشتباه بزرگ باشد. کارشناسان هشدار می‌دهند که از کابل USB می‌تواند گوشی شما را شارژ کنند اما همزمان که به دستگاه شما وصل شده‌، داده‌های گوشی شما را نیز دریافت می‌کند.

کاربران که با آیفون یا گوشی‌های دارای سیستم عامل اندروید کار می‌کنند، در صورت اتصال به یکی از این ایستگاه‌های شارژ USB مشکوک پیامی را مشاهده می‌کنند. از شما پرسیده می شود که آیا به اتصال اعتماد دارید و می‌خواهید به رایانه اجازه دسترسی به دستگاه و داده های آن را بدهید. برای ایمن ماندن از «جوس جکینگ» باید روی گزینه «اعتماد نکنید» کلیک کنید.

فقط اگر واقعا می‌خواهید داده‌ها را در دستگاهی آپلود کنید، روی گزینه «اعتماد» کلیک کنید. بیشتر اوقات می‌توانید بدون آپلود اطلاعات شارژ کنید. FCC  (کمیسیون ارتباطات فدرال) و FBI (اداره تحقیقات فدرال آمریکا) اخیرا در مورد «جوس جکینگ» هشدار داده‌اند.

کمیسیون ارتباطات فدرال در این باره هشدار داده است: اگر باتری گوشی شما رو به اتمام است، توجه داشته باشید که شارژ کردن دستگاه الکترونیکی شما در ایستگاه های شارژ رایگان پورت USB، مانند مواردی که در فرودگاه‌ها و لابی هتل‌ها یافت می‌شود، ممکن است عواقب ناگواری داشته باشد.

طبق توصیه این کمیسیون در صورت استفاده از کابل‌های شارژ در ایستگاه‌های رایگان شارژ شما می توانید قربانی «جوس جکینگ» شوید که تاکتیک دیگری برای سرقت سایبری است. اداره اف بی آی  دنور در یک رشته توئیت در این باره نوشت: از استفاده از ایستگاه‌های شارژ رایگان در فرودگاه‌ها، هتل‌ها یا مراکز خرید خودداری کنید. بازیگران بد راه‌هایی برای استفاده از پورت‌های USB عمومی برای معرفی بدافزار و نرم‌افزار نظارت بر دستگاه‌ها پیدا کرده‌اند. شارژر و کابل USB خود را همراه داشته باشید و به جای آن از پریز برق استفاده کنید.

اگر به این قضیه شک دارید، کارشناسان Naked Security در چند خط توصیه‌هایی در این ارتباط ارائه داده‌اند. اولین مورد این است: اگر می توانید از استفاده از کانکتورها یا کابل‌های شارژ ناشناس خودداری کنید. همیشه بهتر است شارژر خود را همراه داشته باشید.

آن‌ها در ادامه توصیه کرده‌اند: قبل از اتصال تلفن خود به شارژر یا رایانه، آن را قفل یا خاموش کنید. این می‌تواند به شما کمک کند بدون اشتراک‌گذاری داده‌های خود، گوشی را شارژ کنید. این کارشناسان همچنین از شما می ‌خواهند قبل از اینکه خطر استفاده از رایانه یا شارژر ناشناخته‌ای را بپذیرید، به هیچ یک از دستگاه‌های متصل به آیفون خود اعتماد نکنید.

دسترسی تصادفی رایانه‌ها به دستگاه شما تا حد زیادی به دلیل اطلاعات زیادی که افراد در تلفن‌های هوشمند نگه می‌دارند، خطرناک است. این شامل اطلاعات بانکی و گذرواژه‌های مهم‌ترین برنامه‌های شما می‌شود. اگر نگران پورت‌های شارژ عمومی غیرقابل اعتماد هستید، بهتر است به ایمنی خود اولویت دهید و شارژر خود را همیشه همراه داشته باشید.

منبع:‌ برنا
کد مطلب: 72669
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام