۲
۰
plusresetminus
يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۲:۰۲

وزیر ارتباطات: با رفع فیلتر تلگرام و واتس‌اپ و اینستاگرام موافق نیستیم

ایتنا - به گزارش عصر ایران،‌ وزیر ارتباطات،‌در پاسخ به این سوال که اگر تصمیم‌گیری درباره رفع فیلتر تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام به او سپرده شود آیا موافق رفع فیلتر است گفت: «نه موافق نیستم.»
وزیر ارتباطات: با رفع فیلتر تلگرام و واتس‌اپ و اینستاگرام موافق نیستیم
وزیر ارتباطات گفت که در شرایط فعلی موافق رفع فیلتر تلگرام و واتس اپ و اینستاگرام نیست، گرچه تصمیم‌گیری در این باره در حوزه کاری او نیست.

به گزارش عصرایران، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات بعد از نمازعید فطر تهران در جمع شماری از مردم و گفت‌وگو با آنها درباره رفع فیلتر گفت که تصمیم‌گیری در این باره در حوزه او نیست؛ این موضوع به شرایط مختلف بستگی دارد... «ما به دنبال توانمندسازی شرکت های داخلی حوزه فضای مجازی هستیم.»

وی در پاسخ به این سوال که اگر تصمیم‌گیری درباره رفع فیلتر تلگرام، واتس اپ و اینستاگرام به او سپرده شود آیا امروز موافق رفع فیلتر است گفت: در شرایط فعلی، نه موافق نیستم.

در این گفت‌وگوی خیابانی بعد از نماز، تعدادی از جوانان انتقاد کردند که با فیلتر اینستاگرام دسترسی آنها به این شبکه اجتماعی قطع شده و نمی توانند "جهاد تبیین مورد نظر رهبر انقلاب" را دنبال کنند. به همین دلیل فضا در اینستاگرام به سود طرف مقابل شده و به قول آنها "در اینستاگرام انقلاب شده".

فرد دیگری هم انتقاد کرد چرا وزارت ارتباطات همه فیلترشکن ها را نمی بندد، او جواب داد اگر این کار شود در اینترنت کشور اختلال ایجاد می‌شود.

واکنش وزیر ارتباطات به انتشار این سخنان
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به انتشار این خبر و آنچه «تقطیع سخنان خود در حاشیه نماز عید فطر» نامید واکنش نشان داد.
به گزارش خبرگزاری دولت، محمداحسان خرامید مدیرکل روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات در توئیتی از واکنش عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به تقطیع سخنان خود در نماز عید فطر نوشت.
وی از قول زارع پور نوشت: پلتفرم‌های مسدود شده اگر دفاترشان در ایران تاسیس شود و تابع قوانین کشور مبتنی بر حفظ حقوق مردم باشند رفع فیلتر خواهند شد.
 
کد مطلب: 72660
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
خواهشمندم گوگل پلی را رفع فیلتر نمایید بسیاری از برنامه های مورد نیاز اندروید در گوگل پلی وجود دارد که جهت استفاده بهینه از گوشی هوشمند بسیار ضروری است امیدوارم که رفع فیلتر شود
feedback
Iran, Islamic Republic of
گوگل پلی توسط امریکا برای ایران فیلتر شده
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام