۰
plusresetminus
پنجشنبه ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۶:۴۷

ایلان ماسک از مایکروسافت شکایت می‌کند

ایتنا -​​​​​​​ ایلان ماسک با متهم کردن مایکروسافت به استفاده غیرقانونی از داده‌های توییتر برای آموزش مدل هوش مصنوعی خود، تهدید کرد از این غول نرم افزاری شکایت خواهد کرد.
ایلان ماسک از مایکروسافت شکایت می‌کند


تهدید توییتری ایلان ماسک پس از آن صورت گرفت که پایگاه خبری مشیبل (Mashable) و سایر نشریات گزارش کردند مایکروسافت توییتر را از پلتفرم تبلیغاتی خود که خریداران تبلیغات را قادر می کند همه حساب‌های شبکه اجتماعی خود را یکجا مدیریت کنند، حذف خواهد کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مدیرعامل توییتر در توییتی نوشت: آنها با استفاده غیر قانونی از داده توییتر، آموزش دادند. وقت شکایت است.

ماسک که مدیرعامل "تسلا" و "اسپیس ایکس" هم است، اغلب توییت‌هایی درباره برنامه‌هایی که هرگز به نتیجه نمی رسند، منتشر می کند. به نظر می‌رسد شکایتی تنظیم نشده است. خط مطبوعاتی توییتر و همچنین نماینده مایکروسافت در این باره اظهار نظر نکردند.

تهدید ماسک جدیدترین موردی است که نشان می‌دهد چطور مالکیت داده به سرعت به یک میدان نبرد پرآشوب در تب هوش مصنوعی مولد، تبدیل شده است. غولهای فناوری سرگرم کار برای توسعه مدلهای هوش مصنوعی پیشرفته نظیر محصول چت جی پی تی شرکت OpenAI هستند و دارندگان داده تلاش می کند مانع از استفاده از محتوای خود شده یا برای آن، هزینه ای دریافت کنند.

محصول مایکروسافت مانند چت جی پی تی، نیازمند ترابایت‌ها داده برای آموزش است که بخش عمده آن، از وب سایت‌هایی مانند ردیت، استک اورفلو و توییتر جمع آوری می شود.  آموزش داده از شبکه های اجتماعی ارزشمند است زیرا مکالمات غیررسمی و پشت سر هم را دریافت می کند.

همچنان که این مدلهای هوش مصنوعی جدید از لابراتوارهای تحقیقاتی و دانشگاه‌ها، به دنیای شرکت‌ها وارد می شوند، مالکان داده مطرح کردن خواسته‌هایشان را آغاز کرده اند. به عنوان مثال شبکه اجتماعی ردیت، هفته جاری اعلام کرد از شرکتها برای دسترسی به رابط کاربری برنامه نویسی خود برای نرم افزار آموزش هوش مصنوعی، هزینه دریافت خواهد کرد. گروه موزیک یونیورسال هم هفته جاری در واکنش به ویدئوی آهنگی که مدعی بود از هوش مصنوعی برای تقلید یک رپر استفاده کرده است، اعلام کرد:چنین آموزش موزیک هنرمندان، به منزله نقض توافق ما و نقض قانون کپی رایت خواهد بود.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، ماسک که در دسامبر گفته بود توییتر، دسترسی شرکت OpenAI به پایگاه داده خود را متوقف خواهد کرد، برنامه‌هایی را برای ساخت مدل زبان طبیعی خود در یکی از شرکت هایش به نام تو "تروت جی پی تی" اعلام کرده است.
کد مطلب: 72636
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام